سنجش موفقیت اپلیکیشن

سنگ بناهای موفقیت اپلیکیشن موبایل کدامند؟

همراه با افزایش محبوبیت و کاربرد اسمارت فون ها، صنعت ساخت اپلیکیشن های موبایل نیز رونق گرفته و هر روزه شاهد روی کار آمدن اپلیکیشن های جدیدی در زمینه های گوناگون می باشیم، اما اینکه کدامیک از این اپلیکیشن ها موفقیت را از آن خود می کنند و کدامیک محکوم شکست می شوند به عوامل متعددی وابسته است.

توسعه دهندگان اپلیکیشن تمایل دارند تا در عرصه رقابتی برنده شده و تا حد ممکن از میزان حذف اپلیکیشن خود بکاهند، از این رو آشنایی با اصول موفقیت برای هر توسعه دهنده یا کمپانی فعال در این زمینه اهمیت پیدا می کند. از طرفی تطبیق کامل امکانات اپلیکیشن با نیازمندی های کسب و کار چندان ساده نیست و موفقیت و شکست تنها دو روی سکه هستند. از زمانی که اپلیکیشن در دسترس مشتریان قرار می گیرد، تعیین پارامترهای موفقیت دشوار می شود.

بر اساس یافته های Octal Info Solution، حوزه هایی که یک کمپانی توسعه اپلیکیشن موبایل باید برای سنجش میزان موفقیت اپلیکیشن بر روی آنها متمرکز شود، عبارتند از:

داده های مربوط به اکتساب کاربر

هر کمپانی توسعه اپلیکیشن موبایل مایل است منبع اصلی مخاطبین خود را بداند، یافتن کانال هایی که بیشترین تعداد دانلود یا کاربران باارزش را برای اپلیکیشن به همراه دارند، امری ضروری برای موفقیت اپلیکیشن محسوب می شود. چنین درکی به کمپانی توسعه موبایل کمک می کند تا پیشنهادات خود را حول محور این کانال ها که بیشترین نتایج را به دنبال دارند جهت گیری نماید.

داده های مربوط به تعامل کاربر

توسعه اپلیکیشن موبایل با تشخیص منبع مخاطبین متوقف نمی شود و لازم است عمق تعاملاتی را که کاربران در آنها درگیر هستند نیز مورد بررسی قرار داد. رسیدن به یک نتیجه گیری جامع از تعداد کاربران فعال و مدت زمان نشست های آنها، احتمال موفقیت اپلیکیشن را افزایش می دهد. هرچه سطح تعامل بالاتر باشد، میزان موفقیت اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد بود.

تعیین نتیجه نهایی

این روزها تجزیه و تحلیل اپلیکیشن یا هر محصولی دیگری بسیار مهم است. برای اینکه اپلیکیشن مدت زمان بیشتری در مارکت دوام بیاورد، توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل یا بازاریابان اپلیکیشن باید یک نتیجه را پیش از شروع تبلیغات اپلیکیشن برای خود تعیین کنند، به طوری باید مشخص شود که آیا آنها مایل به اکتساب کاربران بیشتر هستند، کاهش نرخ ریزش مشتری هدف آنهاست یا تشکیل استراتژی هایی جهت حفظ این مشتریان اهمیت دارد. با مشخص کردن دقیق هدف، موفقیت اپلیکیشن به صورت دقیق و قطعی مورد سنجش قرار می گیرد.

داده های مربوط به حفظ کاربر

علی رغم حجم گسترده اپلیکیشن های موجود در بازار، تنها تعداد اندکی موفقیت را از آن خود می کنند. از طریق بررسی و سنجش کاربرانی که اپلیکیشن را به طور مستمر مورد استفاده قرار می دهند، می توان موفقیت اپلیکیشن را در بلندمدت مورد سنجش قرار داد. نرخ حفظ کاربر یکی از جوانب مهم در تعیین قابلیت اعتماد اپلیکیشن می باشد.

سنجش موفقیت اپلیکیشن

کسب اطمینان از ارائه بهترین کیفیت

هیچ اپلیکیشن جامع و بی نقصی وجود ندارد و خطاها و مشکلات همواره وجود دارند. با این حال اپلیکیشنی که به راحتی قادر به تشخیص باگ ها و خطاها و نمایش آنها به وضوح باشد، نرخ حذف کمتری خواهد داشت و میزان حفظ آن از سوی کاربران نیز بیشتر می شود. تجربه کاربری چیزی است که موفقیت اپلیکیشن را رقم می زند و یک کمپانی توسعه اپلیکیشن موبایل باید این قانون را برای بهبود خود رعایت کند.

ردگیری رفتار کاربر

طراحی اپلیکیشن های موبایل باید به گونه ای باشد که ردگیری رفتار کاربر در آن به سادگی صورت پذیرد. تحلیل زمان استفاده یا اینکه کاربران در مناطقی که وای فای دارد به اپلیکیشن دسترسی پیدا می کنند، پارمترهای مهمی هستند که به توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل در درک کاربر یاری می رسانند و به این ترتیب آنها می توانند کدهای اپلیکیشن را بهینه کنند که نیازمند مبادله فایل های حجیم نیز نباشد.

بررسی این پارامترها پیش از عرضه اپلیکیشن برای کمپانی توسعه اپلیکیشن موبایل بسیار مهم و حیاتی است. تعداد رقبا در این عرصه بسیار زیاد است، از این رو پیشی گرفتن از سایرین جهت حصول موفقیت در این رقابت حیاتی است و آگاهی یافتن از واکنش های کاربر در موفقیت اپلیکیشن نقش بسزایی دارد.

 

http://www.businessofapps.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید