وبلاگ - نکات و ترفندها

0
273
سه روش برای ساخت بهترین دیالوگ امتیازدهی برای بازی های موبایل

سه روش برای ساخت بهترین دیالوگ امتیازدهی برای بازی های موبایل

در حالی که ستاره های زردرنگ فضای چندانی را در کنار آیکون اپلیکیشن اشغال نمی کنند، اما امتیازدهی اپ استور بخش مهمی از فرآیند جذب مشتری را به خود اختصاص داده است، به طوری که هرچه امتیاز یک بازی یا اپلیکیشن بیشتر باشد، کاربران و بازیکنان با احتمال بیشتری راغب به دانلود آن می گردند و همین شرایط جایگاه اپلیکیشن در جستجوی اپ استور را نیز بهبود می بخشد.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی با نمایش یک پاپ آپ کاربران را ترغیب به امتیازدهی برای بازی موردنظر خود می کنند، اما از آنجایی که این دیالوگ ساده اهمیت زیادی دارد، بهتر است تا زمان بیشتری را صرف بهبود و ارتقای عملکرد آن نمایید.

ترفند 1: برای درج بازخورد، کاربر را از اپلیکیشن بیرون نیندازید

در بیشتر شرایط فرم های بازخورد برای آن دسته از کاربران نمایش داده می شود که واکنش منفی نسبت به اپلیکیشن نشان داده و امتیازی بین 1 تا 3 را به اپلیکیشن داده اند. برخی از توسعه دهندگان دریافت بازخورد را از طریق باز کردن اپلیکیشن دیگری مانند ایمیل به انجام می رسانند، در حالی که بیرون کردن کاربر از اپلیکیشن تجربه بسیار ناخوشایندی می باشد، مخصوصا برای کاربری که هم اکنون نیز دیدگاه منفی نسبت به اپلیکیشن دارد، در عوض لازم است تا کاربر را در بازی نگه داشته و همان جا فرم بازخورد را به او نمایش دهید. توسعه دهندگان می توانند خود اقدام به ساخت این فرم نموده و یا از پلاگینی مانند Helpshift برای این منظور استفاده کنند، اما این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که ظاهر این فرم باید مشابه بازی بوده و یک نوع انسجام بصری با طراحی آن داشته باشد. برخی از توسعه دهندگان افزودن راه هایی جهت شناسایی و برقراری ارتباط با کاربران را فراموش کرده اند و این شرایط به فرصت توسعه دهنده جهت پیشرفت لطمه وارد می سازد.

blog_18870_1

ترفند 2: زمان ارسال درخواست را به دقت بررسی کنید

بسیاری از بازیکنان آشنایی کاملی با پاپ آپ های امتیازدهی به اپلیکیشن دارند و این تکرر در نمایش پاپ آپ، گاه به خسته شدن کاربر می انجامد، علی الخصوص زمانی که این دیالوگ زود نمایش داده شود. توسعه دهندگان به این امتیازها نیاز دارند، اما این نیازمندی نباید به قیمت رنجش بازیکنان تمام شود.

فرمول جادویی برای این کار وجود ندارد و توسعه دهندگان باید با بررسی جریان کاربری بهترین زمان نمایش آن را بیابند. نقطه ای از بازی که در آن بازیکن به یک دستاورد بزرگ رسیده و یا جایزه چشمگیری را دریافت کرده، جایی است که از احساس خوب کاربر تا حدودی اطمینان داریم و همین امر تضمین بیشتری برای بازخورد مثبت از سوی کاربر می باشد.

blog_18870_2

ترفند 3: داشتن یک سوئیچ ریموت برای بستن امتیازدهی در بازی

حتی بهترین تیم ها نیز گاه انسجام خود را از دست می دهند. منتشر کردن آپدیتی که پر از باگ باشد، جریانی از بازخوردهای منفی را تولید خواهد نمود، در برخی از شرایط کاربران در داخل اپلیکیشن امتیاز بالایی را به بازی می دهند، ولی در اپ استور امتیاز کمی را برای آن در نظر می گیرند، از این رو توسعه دهندگان باید قادر به بستن کامل دیالوگ امتیازدهی در اپلیکیشن خود باشند و به رفع مشکلات موجود بپردازند تا شرایط موجود به ضرر بازی آنها تمام نشود.

 

منبع:

https://www.chartboost.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر