سه ویژگی کارآفرینان که جهت دستیابی به موفقیت الزامی است

سه ویژگی کارآفرینان که جهت دستیابی به موفقیت الزامی است

با حضور در عرصه کارآفرینی توانایی شما در تشخیص شرایطی که به موفقیت می انجامد، به مرور زمان بالا می رود. کارآفرینان به طور معمول افرادی خلاق و آزاد اندیش هستند، اما کلید موفقیت آگاهی کامل از زمان ریسک کردن و توقف آن می باشد. موفقیت کسب و کار به افرادی بستگی دارد که آن را شکل داده اند، لذا باید آگاهی هشیارانه ای از تمامی اقدامات و زمان پیشروی و توقف داشته باشید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

blog_19002_1

در صورتی که کارآفرینان زمان لازم را صرف یادگیری درس های ارزشمند زندگی درباره شکست، اشتباهات و رشد نکرده باشند، نباید انتظار حصول موفقیت در کسب و کار خود را داشته باشند. هیچ کس کارآفرین زاده نمی شود و بسیاری از افراد موفق در این عرصه درس های ارزشمندی را فرا گرفته اند که در راستای دستیابی به اهداف به آنها یاری رسانده است. علاوه بر تجربیات زندگی، برخی از مهارت های عاطفی و مرتبط با طرز فکر نیز در طول این راه پر فراز و نشیب یاری گر کارآفرینان می باشد، از این رو تلاش در راستای تقویت مهارت های کارآفرینی، تضمینی برای به ثمر نشستن تلاش های شما برای کسب و کار آینده تان می باشد.

1. صبر و شکیبایی

بردباری یکی از چالش برانگیزترین مهارت ها محسوب می شود، چرا که انتظار برای حصول نتیجه از کاری که مشتاقانه برای آن تلاش کرده اید، بسیار دشوار است. پایداری و ثبات برگ برنده شما در این رقابت می باشد، چرا که در صورت پافشاری برای انجام سریع کارها مرتکب تصمیمات شتاب زده شده و از کلیات مهم نامطلع می مانید. دلایل متعددی وجود دارند که هوشیار بودن درباره رشد کسب و کار و تاکتیک هایی را که برای پشتیبانی از سیر تکامل آن مورد استفاده قرار می دهید، توجیه می کنند. با این اوصاف لازم است تا منطقی، بردبار و متمرکز بوده و تصمیمات آگاهانه ای بگیرید.

در عین حال صبر بیش از اندازه نیز می تواند در شرایطی به ضرر شما تمام شود، تفاوتی بین بردباری و غیرفعال بودن وجود دارد، از این رو باید همواره فعال باشید و آماده اقدامات آینده شوید.

2. انرژی و انگیزه

یکی از مهم ترین مواردی که برای راه اندازی کسب و کار به آن نیاز است، انرژی و انگیزه کافی می باشد. موفقیت در هیچ حرفه ای تضمین شده نیست و حتی کسب و کارهایی که ظاهرا بی نقص اند نیز ممکن است با شکست مواجه شوند. این نوع تجربه بسیار مایوس کننده می شود و احتمال دارد که برخی از افراد در صورت مواجه شدن با شکست اهداف خود را رها کنند. همواره به یاد داشته باشید که شکست بخش مهمی از مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی است، از این رو باید عزم خود را جزم کرده و با تمایلی شکست ناپذیر که لازمه موفقیت است رو به جلو قدم بردارید.

انگیزه و اشتیاق تنها عامل محرکی است که کارآفرین را رو به جلو حرکت می دهد، لازم است تا کارآفرین همیشه گرسنه باشد، به این معنی که هیچ گاه در شرایط کنونی باقی نماند و به رویاپردازی برای پیشرفت بیشتر ادامه دهد. شما باید به طور دقیق از توانایی های خود مطلع باشید و حتی شکست هم نباید مانعی برای دستیابی به بیشترین توان بالقوه به عنوان کارآفرین یا یک انسان معمولی باشد.

3. آگاهی

درگیر شدن با کسب و کار به سهولت صورت می پذیرد، احتمال دارد که پس از مدتی بر روی یک بخش خاص از کسب و کار خود متمرکز شده و یا زمان زیادی را صرف کار خود نمایید. برقراری یک تعادل بین کار و زندگی اهمیت بسیاری دارد، چنانچه تمام مدت به سختی کار کنید و به خود استراحت ندهید، قادر به تفکر درست نمی باشید.

یک کارآفرین خوب باید یاد بگیرد تا از تمامی چیزهایی که در اطراف او می گذرد آگاهی یابد، لذا باید مطمئن شوید که کسب و کار شما همواره در حال پیشروی به جلو است، برای این منظور باید به امور مالی، کارکنان و مشتریان خود توجه نمایید.یک کارآفرین خوب می داند که دنیایی خارج از کسب و کار او وجود دارد، از این رو باید با صرف زمان به شکل دهی شخصیت خود، خارج از حرفه موردنظر بپردازد. دقیقا مشابه سایر کسب و کارها همواره فرصتی برای پیشرفت در زندگی شخصی وجود دارد، البته نه به این معنا که به زندگی شخصی خود به عنوان کسب و کاری بنگرید که نیازمند پرورش است، بلکه باید در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی، یک بازبینی بر روی خود و کارهایتان انجام دهید و نیازمندی های خود را بسنجید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید