سونی با پتنت جدیدی در زمینه حقیقت مجازی وارد میدان می شود

سونی با پتنت جدیدی در زمینه حقیقت مجازی وارد میدان می شود

همایش جهانی موبایل 2016 به پایان رسیده و محصولات جدیدی طی این رویداد بزرگ رونمایی شدند، بسیاری از مردم بر روی اسمارت فون های ارائه داده شده از سوی کمپانی های سامسونگ، ال جی، شیائومی و سونی متمرکز شده اند، اما این رویداد علاوه بر اسمارت فون های جدید میزبان محصولات و تکنولوژی های نوظهور دیگری نیز بوده است. حقیقت مجازی حضور قدرتمندی در طول رویداد امسال داشت و کمپانی های متعدد به معرفی سخت افزارهای جدید و مزایای بالقوه ای که این تکنولوژی جدید به همراه خواهد داشت، پرداختند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و سامسونگ الکترونیک نیز بخش VR را مورد توجه قرار دادند، اما این دو کمپانی تنها فعالان در زمینه ارتقای این تکنولوژی نمی باشند. کمپانی های دیگری مانند سونی نیز مایل به سرمایه گذاری در این عرصه که محبوبیت رو به رشدی دارد، هستند و مبنی بر پتنت اخیر  احتمال می رود که اقدام به ارائه سخت افزارهای جدید برای این بخش کنند.

blog_17043_1

پتنت مذکور در قالب یک دستکش تعاملی تشریح شده، این دستکش دارای تعدادی حسگر است که قادر به ثبت ورودی از حرکات دستی متنوع و رندر کردن آنها در یک فیلد مجازی می باشد، بدین ترتیب کاربران قادر به تعامل جزئی و همه جانبه با فیلد مذکور، که می تواند یک بازی ویدیویی نیز باشد می گردند. مطابق با این پتنت، دستکش ها چندین مکانیزم ورودی مانند سنسورهای اندازه گیری خمیدگی و تماس را در خود جای داده اند.

سنسورهای تعیین خمیدگی دقیقا مانند آنچه از نام آنها بر می آید کار می کنند، این سنسورها حرکات خمیده شدن از هر قسمت از انگشت که با سطح دستکش تماس دارد را تشخیص داده و سنسورهای تماسی نیز هرگونه تماس با سایر بخش های سطح دستکش را به ثبت می رسانند، برای نمونه می توان به لمس دو انگشت از سوی یکدیگر و یا لمس کف دستکش توسط انگشت اشاره کرد. این پتنت علاوه بر این از یک ماژول ارتباطی نیز سخن به میان آورده، این ماژول اطلاعاتی را که هر دو سنسور تولید کرده اند جمع آوری کرده و آنها را به دستگاهی که مسئول پردازش داده ها و تعیین موقعیت انگشت موردنظر است انتقال می دهد و در مرحله بعدی حالت نتیجه رندر می شود تا در فیلد مجازی بر روی هدست حقیقت مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

blog_17043_2blog_17043_3blog_17043_4

این پتنت جزئیات گسترده ای را درباره تکنولوژی دستکش و نحوه کار آن ارائه داده، اما متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره زمان انتشار این دستگاه برای مشتریان در دست نمی باشد. با این اوصاف دستکش مذکور گزینه مناسبی برای هدست حقیقت مجازی پلی استیشن سونی خواهد بود که گمان می رود در پاییز سال جاری رونمایی گردد، با رونمایی از این تکنولوژی قابلیت جدیدی به صنعت پررونق حقیقت مجازی افزوده خواهد شد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید