سونی: ساخت باتری های بهتر با استفاده از گوگرد

سونی: ساخت باتری های بهتر با استفاده از گوگرد

باتری اسمارت فون ها و ظرفیت محدود آنها به یکی از مشکلات رایج در بین کاربران بدل شده است و اکثر کاربران از عمر کوتاه باتری های موبایل خود شکایت میکنند. وضعیت حاکم کمپانی های گوناگون را بر آن داشته که راهکاری برای حل این مشکل بیندیشند، در این راستا مواد مختلف در ساخت باتری مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرند. سونی یکی از کمپانی های فعال در زمینه ساخت اسمارت فون ها میباشد. این کمپانی به این نتیجه رسیده که استفاده از گوگرد در باتری به جای لیتیوم انرژی ذخیره شده را حدود 40% افزایش میدهد.

سونی قصد ندارد لیتیوم را به طور کامل در باتری های جدید خود حذف کند و در حال ساخت باتری در دو طراحی مختلف میباشد، یکی از آنها از ترکیب منیزیم -گوگرد استفاده میکند و دیگری ترکیب لیتیوم-گوگرد را مورد استفاده قرار میدهد. این نوع باتری ها حجم اضافه ای را به خود اختصاص نمیدهند و موجب افزایش وزن نیز نمیگردند. باتری های گوگردی قادر به ذخیره سازی انرژی بیشتری نسبت به مواد استفاده شده در باتری اسمارت فون ها و تبلت های امروزی اند. این دستاورد جدید به معنای گوشی هایی با حجم و وزن کمتر نیز میباشد.

blog_15982_1

مزیت دیگر باتری های سونی به عدم وجود ضعفی که گریبان گیر باتری های لیتیومی است باز میگردد و این باتری ها موجب گرم شدن و یا حتی آتش سوزی و انفجار نمیشوند.

منیزیوم دارای یک مزیت دیگر نیز میباشد که به صرفه جویی در هزینه مربوط میشود. عنصر منیزیوم بیشتر از لیتیوم در طبیعت یافت میشود و نهمین عنصر فراوان در سیاره ما میباشد و این امر سونی را قادر به تولید این نوع از باتری ها با قیمت ارزان میکند. برای استفاده از این نوع باتری ها باید منتظر بمانید چرا که هنوز زمان زیادی برای تجاری شدن آن باقی مانده است، اما گمان می رود که این واقعه در سال 2020 به وقوع بپیوندد.

 

http://www.geek.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید