شش میلیارد اپلیکیشن اندروید به طور روزانه توسط گوگل اسکن می شود

شش میلیارد اپلیکیشن اندروید به طور روزانه توسط گوگل اسکن می شود

مالویرها یکی از بزرگ ترین نگرانی های اغلب کاربران اندرویدی می باشند و همواره شاهد گزارشات حاکی از مالویرهای جدید در اندروید را هستیم. شایان ذکر است که آسیب پذیری های امنیتی نیز همواره تهدیدی برای این پلتفرم محسوب می شوند. کمپانی گوگل همواره در تلاش است تا مالویرهای اندروید را به حداقل برساند، اما به نظر پیشرفت چندانی را به ثبت نرسانده است. گوگل اقدام به انتشار گزارش Android Security مربوط با سال 2015 نمود و در این گزارش اشاره شده که آنها 6 میلیارد اپلیکیشن اندرویدی را در طول سال گذشته به طور روزانه اسکن نموده اند. هدف گوگل از این اسکن ها یاقتن اپلیکیشن های مخرب و یا PHA می باشد.

گوگل بیان می کند که آنها با اسکن 400 میلیون گوشی به طور روزانه از کاربران خود محافظت کرده اند که این حفاظت از تهدیدهای مبتنی بر شبکه و گوشی بوده است. علاوه بر این، آنها صدها میلیون از کاربران کروم اندروید را نیز در مقابل وب سایت های ناامن محافظت کرده اند. در سال 2015 فرآیند ورود PHA به گوگل پلی به لطف تلاش های گوگل پلی و تیم امنیت گوگل دشوارتر از گذشته گردید. اپلیکیشن های مخرب در این استور نسبت به سال 2014 حدود %40 کاهش یافته اند، از طرفی جمع آوری داده با 40% کاهش به %0.08 از نصب ها محدود شد. اسپای ویر نیز %60 کاهش یافته و %0.02 از نصب ها را در بر می گیرد، hostile downloader نیز با %50 کاهش به %0.01 از نصب ها رسیده است.

blog_17922_1

در حالی که اندروید از اسپای ویر، مال ویر و دیگر انواع مخرب ها به طور %100 در امان نیست، اما در حال پیشرفت بوده و امنیت آن در حال افزایش است. هیچ پلتفرمی از این نوع اپلیکیشن های مخرب به طور کامل مصون نمی باشد، اما این واقعیت خوشحال کننده است که گوگل در حال مقابله با این شرایط بوده و اقداماتی را در این راستا صورت می دهد. با توجه به آماری که به آنها اشاره شد، احتمال آلوده شدن گوشی اندرویدی شما به این مالویرها و اسپای ویرها بسیار اندک است، اما همیشه باید از استورهای شناخته شده و معتبر اپلیکیشن ها را دانلود کنید. گوگل پلی استور پیشنهادی است، اما استورهای دیگر مانند Amazon App Store یا Amazon Underground نیز منابع معتبری برای دانلود اپلیکیشن محسوب می شوند. همواره لازم است تا از دانلود مستقیم فایل های APK خودداری کنید، چرا که نمی دانید چه چیزی در این فایل ها گنجانده شده است. گوگل اقدام به اسکن APK هایی که به طور مستقیم بر روی گوشی شما نصب شده اند نیز می نماید، اما احتمال دارد که برخی از موارد از قلم انداخته شوند، لذا تنها استورهای معتبر مانند گوگل پلی استور را برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی مورد استفاده قرار دهید.

 

منبع:

http://www.androidheadlines.com

اینها را هم بخوانید