وبلاگ - بازاریابی

0
321
ضرورت لوگوی قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک

ضرورت لوگوی قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک

تاثیرگذاری و جلب توجه مشتریان در مراحل نخست موضوعی است که بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار می گیرد و برندینگ فرصتی برای موفقیت در این زمینه می باشد که متاسفانه گاهی اوقات به باد فراموشی سپرده شده و آنچنان که باید به آن توجه نمی شود. بسیاری از کسب و کارهای کوچک دارای لوگوی ضعیفی هستند، به این معنا که تاثیر لوگوی آنها خنثی و یا حتی در برخی از شرایط منفی نیز می باشد و از وعده های برند به دور است. چنانچه کسب و کار شما در اقلیت قرار دارد اما دارای برند قدرتمندی است، در این شرایط از سایرین متمایز شده اید.

یک برند قدرتمند آن دسته از مشتریان را که هیچگونه آگاهی و یا تجربه ای درخصوص شرکت شما ندارند تحت تاثیر قرار می دهد و این ذهنیت را در آنان ایجاد می کند که شما محصول یا خدمات فوق العاده ای به آنها ارائه می دهید.

blog_16935_1

بدون داشتن یک لوگوی قدرتمند فرصت اثبات کیفیت به مشتریان را از دست خواهید داد. چنانچه برندینگ شما ارائه کننده فعالیت های شما نباشد مشتریان رقبای شما را انتخاب کرده و فرصت خود را از دست خواهید داد.

به برند خود توجه کنید

توجه به معنای این است که باید به انتخاب لوگویی بپردازید که به بهترین وجه برند شما را به نمایش گذارد. راه اندازی و رونق کسب و کار تجربه دشواری است و باید با دقت و هوشیاری تمام از منابع در دسترس استفاده کرد. در حین تصمیم گیری بابت نحوه سرمایه گذاری بر روی زمان، انرژی و سرمایه به یاد داشته باشید که در بازار امروزی هیچگونه کم کاری برای برندیگ جایز نیست و این مورد مهم ترین تصمیمی است که باید اتخاذ شود.

با پیروی از گام های زیر لوگویی را بسازید که موجب ساخت یک پایه و اساس قدرتمند برای برند شما شده و در نهایت کسب و کار شما را قدرت بخشد.

1. متمایز عمل کنید

اول از همه باید از بابت سادگی و قابلیت فهم لوگوی خود اطمینان حاصل کنید، زیرا برند شما شناخته شده نیست و از این رو مردم ارتباطی بین نام برند و محصولات و خدمات ارائه شده از جانب شما برقرار نمی کنند.

ثانیا، برخلاف کمپانی های بزرگ بودجه تبلیغاتی انبوهی در اختیار شما قرار ندارد تا از طریق آن به مشتریان جهت درک ذات کسب و کار کمک کنید و آیکون های برند بسیار منحصر به فرد و خاصی را خلق کنید.

به طور مختصر لوگوی شما باید هویت و کار شما را به مخاطبین منتقل کند و یک تاثیر مثبت بر روی مخاطبین گذارد. شرکت ها با صرف هزینه کافی برای بازاریابی می توانند از این بابت که افراد هر سمبل و گرافیکی را با نام آنها مرتبط می سازند اطمینان حاصل کنند.

شرایط برای کسب و کارهای کوچک به گونه دیگری است، آنها این تجملات را ندارند و هرگونه تاثیرگذاری برای آنها ارزشمند تلقی می شود، از این رو لازم است تا به سرعت با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و چیزی را در اختیار آنان قرار دهید تا به آن اتکا کنند و از آن برای پیروزی در محیط رقابتی استفاده کنید.

2. استفاده از تایپوگرافی که فعالیت های شما را منعکس می سازد

گروه وسیعی از کسب و کارهای کوچک بر پایه دو عنصر اصلی ساخته شده اند: عناصر تایپوگرافیکی و عنصر گرافیکی یا آیکونیک خود، این فاکتورها یک ساختار پایه برای بسیاری از طراحی های لوگو را شکل می دهند.

در کنار عنصر گرافیکی یا آیکون، تایپوگرافی بکار گرفته شده در طراحی لوگو نیز مهمترین انتخابی است که از جانب طراح جهت نمایش برند کسب و کار کوچک شما صورت پذیرفته است. تایپوگرافی اطلاعات بیشتری راجع به برند در اختیار قرار می دهد، از این رو باید با گرافیک یا آیکون هم خوانی داشته باشد تا تاثیرگذاری بر روی مخاطب را ارتقا بخشد.

3. انتخاب عاقلانه رنگ ها

برخی از صنایع خاص دارای رنگ های منحصر به فرد خود بوده که آنها را از بقیه متمایز می گرداند. برای نمونه کمپانی های تولیدکننده وسایل خنک کننده و گرم کننده اغلب رنگ های آبی و قرمز را برای برندینگ خود برمی گزینند.

اما باید سعی کنید تفکر متفاوتی داشته باشید، با در نظر گرفتن رقبای خود به انتخاب یک شمای رنگی اقدام کنید که موجب سردرگمی مخاطبین نشود و از برندهای کنونی متمایز باشد.

4. نحوه استفاده از لوگوی خود را مد نظر قرار دهید.

تا جایی که ممکن است از ساخت لوگویی که نیاز به توضیح اضافه داشته باشد اجتناب ورزید. لوگو باید به نحوی طراحی شود که در اسرع وقت و به صورت کارآمد پیام مورد نظر را به بازدیدکننده انتقال دهد.

یک راه حل ساده برای انجام این کار نادیده گرفتن حروف و تمرکز بر روی گرافیک است. آیا لوگو ایده ای مرتبط با ذات و هویت کسب و کار را به مخاطب منتقل می کند؟ در حالت های گوناگون چگونه به نظر می رسد؟ فرمت های گوناگون چه تاثیری بر نمایش آن دارند؟ آیا کانال های بازاریابی خاصی هستند که در آینده خواستار استفاده از آنها باشید؟

پیش از آنکه طراحی لوگوی خود را نهایی کنید این نکات را مد نظر قرار دهید:

کارت ویزیت: ظاهر لوگوی شما بر روی کارت چگونه است، متمایز عمل کنید و به کارت های دورو و گوشه های منحنی و یا استفاده از کاغذهای خاص بیندیشید.

علامت: در برابر اصرار جهت تغییر مشخصه های لوگو برای تناسب با فضای در دسترس مقاومت کنید.

یونیفرم: کارمندان در حقیقت نمایندگان برند شما محسوب می شوند، در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که آنها منظم و حرفه ای لباس پوشیده اند و با رنگ های برند نیز یکپارچگی وجود دارد.

طراحی وب: یکپارچگی طراحی و معماری وب سایت با برندینگ اهمیت دارد و باید سعی در تقویت وعده های برند به وضوح و به طور کامل نمایید.

رسانه های اجتماعی: لوگوی خود را در پروفایل ها تغییر داده و با استفاده از بستری که کانال های رسانه های اجتماعی برای شما فراهم کرده اند، ظاهر جدید خود را به کاربران اعلام کنید.

5. یک متخصص را استخدام کنید

موفقیت شما به کارآیی برندینگ شما وابسته است، بسیاری از کسب و کارها به دنبال گزینه هایی با کمترین هزینه هستند زیرا ارزش برند و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار خود را درک نکرده اند.

مهم ترین بخش از برندینگ به یک مکالمه آزادانه بین استراتژیست برند و مشتری باز می گردد. شرکتی را برای این کار برگزینید که بتوانید به طور مستقیم با شخصی که برند شما را توسعه می بخشد صحبت کنید. لازم است از بابت اصالت تمامی کارهای هنری خلق شده از سوی آن فرد اطمینان حاصل شود، چرا که کپی برداری از کلیپ آرت های دیگر به هیچ عنوان جایز نیست و شرکتی را برگزینید که درک کاملی از تمامی برنامه های آتی شما داشته باشد.

ایجاد پایه

از آنجایی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک از لوگوهای بسیار ضعیفی برخورداند، شانس شما برای متمایز شدن و خاص بودن افزایش پیدا می کند. تنها یک نگاه اجمالی به لوگوی باید ارائه دهنده انتظارات معقولی از یک تجربه خوب باشد، لوگو در نقش هسته ای برای برند شما عمل می کند و زمینه را برای انتقال تمامی پیام های استراتژیک شما مهیا می سازد. چنانچه اقدام به ساخت لوگویی کنید که اساس قدرتمندی را برای برند شما خلق کند، کسب و کار شما رواج یافته و قدرتمند می گردد.

 

منبع:

http://www.entrepreneur.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر