فیسبوک مسنجر اندروید با متریال دیزاین به میدان وارد می شود

فیسبوک مسنجر اندروید با متریال دیزاین به میدان وارد می شود

با معرفی متریال دیزاین در I/O 2014، گوگل هزاران توسعه دهنده در سرتاسر دنیا را از کوچک گرفته تا کمپانی های بزرگ راغب به استفاده از راهبردهای طراحی جدید در اپلیکیشن ها و بازی های خود گردانید، اما برخی از توسعه دهندگان هنوز در مقابل این جریان مقاوت کرده بودند و فیسبوک نیز به این گروه تعلق داشت، به طوری که آنها این زبان طراحی منسجم را در طراحی اپلیکیشن های اندرویدی خود مورد استفاده قرار ندادند، اما با گذشت زمان شرایط برای این غول شبکه های اجتماعی به گونه ای دیگر رقم خورد.

blog_16309_1

پس از آپدیتی در سمت سرور که برای اپلیکیشن فیسبوک مسنجر در اندروید به وقوع پیوست یکی از کاربران Reddit شانس دریافت یک نسخه متریال از اپلیکیشن را یافته، شاید این نسخه کامل نباشد اما یک شروع خوب برای فیسبوک قلمداد می شود. همانطور که در اسکرین شات ها نمایش داده شده فیسبوک یک FAB یا دکمه اکشن شناور را به اپلیکیشن خود افزوده که توسط آن کاربران به صورت راحت تری قادر به نوشتن پیام می گردند. با زدن دکمه FAB چندین حباب به شما نمایش داده می شود که امکان جستجو، افزودن یک مخاطب جدید، ساخت گروه و برقراری تماس را میسر می سازد، تغییر چشم گیر دیگر جایگزینی تاگل با چک باکس جهت فعال سازی امکان Chat Heads در اپلیکیشن مذکور است.

blog_16309_2

فیسبوک این آپدیت جدید را تنها برای تعداد معدودی از کاربران خود تست می کند، اما امیداست که در زمانی نه چندان دور اقدام به انتشار آپدیت جدید برای گروه گسترده تری از کاربران خود نماید. امکانات و پیشرفت های صورت گرفته در متریال دیزاین تا چه اندازه شما را تحت تاثیر قرار داده، آیا این تغییرات نظر و توجه شما را جلب کرده اند؟ در بخش دیدگاه ها ما را از عقاید خود بهره مند سازید.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید