قابلیت های از فیسبوک که برای تبلیغ کنندگان دیجیتال نگران کننده است

قابلیت های از فیسبوک که برای تبلیغ کنندگان دیجیتال نگران کننده است

چندین سال است که به طور مستمر عبارت "امسال سال موبایل است" را می شنویم، اما آنطور که پیداست 2016 از جوانبی با سال های گذشته فرق می کند و باید گفت که 2016 سال فیسبوک یا حداقل شروع یک عصر جدید است. از زمان ارائه IPO در سال 2012، موفقیت فیسبوک در گروی تمرکز آن بر روی تجربه موبایل بوده است. کاربران به وفور اپلیکیشن موبایل فیسبوک را مورد استفاده قرار می دهند و خواسته فیسبوک نگه داشتن کاربران در آنجا و تعامل بیشتر با اپلیکیشن است، به طوری که اخیرا فیسبوک با معرفی قابلیت هایی جدید، بهانه ای را در اختیار مشتریان قرار داده تا هرگز اپلیکیشن را کنار نگذارند.

از استریمینگ زنده گرفته تا محتوای نیتیو، فیسبوک تجربه موبایل را در یک مکان در اختیار کاربران خود قرار داده و این شرایط برای آنها هیجان انگیز است، اما از طرفی زنگ خطری برای تبلیغ کنندگان محسوب می شود. در ادامه به برخی از ابتکارات جدید فیسبوک می پردازیم که احتمال دارد تهدیدی برای استراتژی تبلیغاتی باشد.

Live Video فیسبوک

درست مانند پریسکوپ توییتر، قابلیت Live Video فیسبوک نیز شما را قادر به استریم ویدیو به صورت زنده برای دنبال کنندگان می کند. مدت زمان ویدیوها تا 90 دقیقه بوده و مشتریان شما می توانند به محض شروع استریمینگ نوتیفیکیشنی را دریافت نمایند، اما حتی اگر آنها نوتیفیکیشنی نگیرند، این ویدیوهای زنده در فید اخبار دنبال کنندگان به نمایش در خواهد

آمد. در حقیقت در زمان استریمینگ زنده، احتمال نمایش این ویدیو نسبت به ویدیوهایی که قبلا ضبط شده اند بیشتر بوده و در بالای فید به نمایش در می آیند.

اما چرا این شرایط موجب نگرانی هایی برای تبلیغ کنندگان می شود؟ ویدیوهای زنده فیسبوک به کارآیی تبلیغات ویدیویی پولی لطمه وارد می کند، ویدیوهای زنده در قسمت های بالای فید اخبار کاربران قرار می گیرند و 10 برابر نظرات بیشتری را نسبت به ویدیوهای معمولی دریافت می کنند و با کمک Live Map جدید فیسبوک، امکان یافتن ویدیوهای داغ و مهم به صورت ارگانیک آسان تر از گذشته شده است.

فیسبوک بر روی ویدیوهای زنده سرمایه گذاری عظیمی کرده است و همین امر موجب می شود تا تبلیغ کنندگان تاثیر منفی آن را بر روی میزان اثرگذاری تبلیغات ویدیویی خود مشاهده نمایند.

blog_19648_1

Instant Articles فیسبوک

هیچ چیزی به اندازه پلتفرم انتشاراتی جدید فیسبوک، یعنی Instant Articles برای تبلیغ کنندگان تهدید آمیز و نگران کننده نبوده است، Instant Articles به جای آنکه کاربر را به یک وب سایت مجزا ری دایرکت کند، به طور مستقیم مقاله را در پلتفرم فیسبوک باز می نماید.

مبنی بر بیانات فیسبوک، این مقالات به میزان 20 درصد کلیک های بیشتری را دریافت می کنند، اشتراک گذاری 30 درصد افزایش و میزان رها کردن مقاله 70 درصد کاهش را نسبت به مقالات سنتی موبایل وب به ثبت رسانده است. بسیاری از ناشران جدید این تعویض را صورت داده اند و بدین ترتیب بسیاری از وب سایت ها برای اینکه بتوانند در عرصه رقابتی پایدار باقی بمانند، مجبور می شوند تا مقالات را مستقیما در فیسبوک منتشر کنند. توسط این قابیت برای مشاهده مقاله نیازی به مراجعه به وب سایت توسعه دهنده نمی باشد و تمامی این شرایط اثرات منفی بر روی شرکای تبلیغاتی آنها می گذارد.

زمانی که ناشرین یک Instant Article ارسال می کنند، گزینه افزودن تبلیغات نیز در اختیار آنها قرار می گیرد، چنانچه آنها استفاده از تبلیغات بومی در شبکه خود را انتخاب کنند چیزی تغییر نمی کند، اما ناشرین می توانند گزینه میزبانی تبلیغات از Audience Network یا شبکه مخاطبین فیسبوک را انتخاب نمایند. در این صورت ممکن است تبلیغ در صورتی که کاربر مستقیما وب سایت ناشر را بازدید کرده باشد، نمایش داده شود.

در حال حاضر رنک Instant Articles در فید اخبار فیسبوک بالاتر نیست، اما از آنجا که میزان تعامل با این مقالات بیشتر است، رنک به طور ارگانیک را افزایش می یابد. Instant Articles کاربران را در فیسبوک نگه داشته و فرصتی برای متحول ساختن صنعت تبلیغات فیسبوک هستند.

Canvas ads فیسبوک

Live Video و Instant Articles امکانات رایگانی هستند و  Canvas یک فرمت تبلیغاتی جدید است که در اپلیکیشن موبایل فیسوک جای گرفته است. شاید در نگاه اول این نوع تبلیغ نیز مشابه تبلیغات استاندارد به نظر برسد، اما با کلیک بر روی آن یک تجربه تمام صفحه را مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات Canvas می توانند شامل متن، تصاویر، ویدیوها، کنترل های لمسی و دکمه های کال-تو-اکشن جذاب باشند، از طرفی برندها می توانند با اعمال کمی خلاقیت انیمیشن ها، کاروسل ها عکس، کاتالوگ محصولات، تصاویر tilt-to-view و ویدیوهای را نیز به تبلیغات خود اضافه کنند. در حال حاضر این تبلیغات تنها بر روی اپلیکیشن موبایل فیسوک در دسترس هستند، اما فیسوک علاقه مند به گسترش این نوع تبلیغات به محصولات دیگر خود مانند اینستاگرام نیز می باشد.

این گونه از تبلیغات نتایج بهتری را به نمایش می گذارند و مبنی بر بیانات فیسوک، تبلیغ ASUS Canvas افزایش 42 درصدی را در نرخ کلیک ها به ثبت رساند و 70 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت ASUS را بازدید کردند. L’Occitane Canvas میزان 12 درصد فراخوان آگهی بالاتری را نسبت به یک تبلیغ عادی در فیسبوک داشته و Lowes Canvas موجب تعامل متوسط 28 ثانیه ای برای کاربران شده است. برخی از بهترین و نتیجه بخش ترین Canvas ها کاربران را به مدت 70 ثانیه درگیر می کنند.

طبیعتا بسیاری از تبلیغ کنندگان نسبت به استفاده از Canvas مردد هستند، اما تبلیغات سنتی استانداردسازی شده و برای پیاده سازی نیازمند زمان و نیروی انسانی کمتری هستند، اما تبلیغ کنندگانی که مایل به ماندن در عرصه رقابتی هستند، باید بر روی تجربیات کاستومی مانند Canvas بیشتر سرمایه گذاری نمایند. از آنجایی که فیسبوک در حال ارتقای گزینه های تبلیغاتی خود است، سایر افراد فعال در این صنعت باید با ابتکار و خلاقیت های جدید جایگاه خود را حفظ کنند.

سال فیسبوک

قابلیت های ارائه شده توسط فیسبوک بازاریابی دیجیتال را متحول ساخته و با هر نوآوری و ابتکار جدید، فیسبوک کاربران بیشتری را از آن خود کرده و در پلتفرم خود نگه می دارد و تبلیغ کنندگان را مجبور به تطبیق با شرایط جدید می کند.

اما آیا لازم است تبلیغ کنندگان از بابت شرایط پیش آمده نگران باشند؟ احتمالا، انتقال به سمت فیسبوک چیزی مشابه انتقال به سمت موبایل است و تبلیغ کنندگان می توانند از این شرایط بهره برده و هرچه سریع تر استراتژی های جدید را به کار بگیرند، افرادی که مقاوت کرده و این استراتژی ها را مورد استفاده قرار ندهند، نتایج جبران ناپذیری را مشاهده خواهند کرد.

از این رو لازم است یک استراتژی منحصر به فرد برای بازاریابی فیسبوک خود ایجاد کرده و به طور مجزا به فیسبوک بپردازید، این کار در طولانی مدت اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و کاربران به ندرت پلتفرم را ترک خواهند کرد.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید