دستیار مجازی Crova

لاین در حال کار برای ساخت دستیار مجازی خود به نام Clova می باشد

این روزها بازار AI یا همان هوش مصنوعی در دنیای تکنولوژی که به طور پیوسته در حال رشد و تکامل می باشد، بسیار داغ است و بر اساس آخرین گزارشات دریافتی اپلیکیشن پیام رسان لاین نیز مایل به ورود به این عرصه می باشد.

کمپانی اپل با Siri، آمازون با Alexa و گوگل نیز با دستیار مجازی Google Assistant خود که در حال عرضه برای شمار زیادی از گوشی هاست، در این زمینه فعالیت دارند و لاین نیز با پیروی از آنها می خواهد دستیار مجازی خود را روانه بازار کند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده، AI ساخته شده توسط این کمپانی ژاپنی Clova نام خواهد گرفت و به نظر می رسد که در ابتدا تنها برای گوشی های ساخته شده توسط ال جی و سونی کار کند. این هوش مصنوعی جدید تمامی قابلیت های مورد انتظار از یک دستیار مجازی را در خود جای خواهد داد که برای نمونه می توان به قابلیت دریافت وضعیت آب و هوا و اخبار جدید، استریم آهنگ و آپدیت کردن برنامه ها اشاره کرد. تشخیص گفتار یک دیگر از امکاناتی است که در این دستیار مجازی مورد استفاده قرار گرفته و آن را قادر به درک زبان طبیعی می گرداند. برخی اخبار حاکی از آنند که تیم سازنده Clova مایل به پشتیبانی از تشخیص چهره و قابلیت درک سوالات دشوار نیز می باشد.

دستیار مجازی Crova

در ابتدا Clova به صورت اپلیکیشن کار می کند و سپس در محصولات سخت افزاری قرار خواهد گرفت که گمان می رود اسپیکر Wave اولین محصول باشد و همین اقدام نیز آن را در رقابت به Alexa آمازون و Google Home قرار می دهد. در حال حاضر اطلاعی از سازنده اسپیکر در دست نیست، اما انتظار می رود که توسط ژاپن یا کره جنوبی در اوایل تابستان ساخته شود. کل سیستم شباهت زیادی به Alexa خواهد داشت، به طوری که نیازی به تعامل با صفحه نیست و تنها از طریق صدا آن را کنترل خواهید کرد. بر مبنای گزارشات دریافتی، کمپانی مایل به همکاری با سونی برای ساخت ear piece است که وقتی از خانه دور هستید، نیازی به استفاده از گوشی خود نداشته باشید.

Takeshi Idezewa مدیرعامل لاین بیان داشته که صفحات نمایش اسمارت فون دیگر به گذشته می پیوندند و این اکوسیستم پیام رسانی، پیشرفت چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی به ثبت خواهد رساند، او تصور می کند که برای استفاده از این هوش مصنوعی در زندگی روزمره کاربران حداکثر 5 سال زمان نیاز بوده و نقطه تمرکز اصلی آن بر کشورهای آسیایی گذاشته شده است. در حال حاضر جزئیاتی از فعالیت های صورت گرفته برای این سرویس جدید لاین در دست نیست، اما همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، انتظار می رود کمپانی این تکنولوژی را در تابستان سال جاری به نمایش گذارد.

 

https://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید