وبلاگ - بازاریابی

0
477
لزوم داشتن مدیر محصول در تیم بازاریابی اپلیکیشن

لزوم داشتن مدیر محصول در تیم بازاریابی اپلیکیشن

بازاریابان همواره از برنامه نویسان موبایلی که قادر به درک اهمیت بازاریابی مناسب نیستند، شکایت می کنند، این واقعیت از جهاتی صحیح است و برخی از برنامه نویسان بیش از حد مجذوب محصول خود بوده و تصور می کنند که سریعا و به طور مستقل بازار را در دست خواهند گرفت. اخیرا خلاف این موضوع در بازار حاکم است و می تواند کمی نگران کننده باشد، بدین ترتیب که برنامه نویسان موبایل و بازاریابان بدون اینکه ارتباطی با فرآیند و محصول برقرار کرده باشند، تمرکز خود را بر روی بازاریابی می گذارند.

mobile-marketing

بسیاری از افراد در عرصه موبایل به قانون “اول برنامه نویسی و بعد بازاریابی”، پایبندند. در حقیقت هر دوی این روال ها بخشی از فرآیند در حال اجرا بوده و هر کدام از آنها در دیگری تاثیرگذار است و به آن قدرت می بخشد. در اینجا سه دلیل برای نشان دادن اهمیت حضور مدیر محصول در تیم بازاریابی اپلیکیشن بیان شده است.

1. شما در حال از دست دادن فرصت خود هستید و اغلب دلیل آن را نمی دانید

دنیای موبایل از اندازه گیری تعداد نصب های یک اپلیکیشن به جستجو برای کاربران وفادار تغییر موضع داده، این وضعیت ذهنی جدید نیازمند بررسی مکان و دلیلی است که اپلیکیشن مخاطبین خود را از دست می دهد. کمپین های رسانه ای کاربران را جذب می کنند، اما اگر کاربر در استفاده اولیه از اپلیکیشن دچار مشکل شود، از محصول دلسرد شده و اشتیاقی نسبت به استفاده مجدد از آن نشان نخواهد داد.

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان دلسردی کاربران و نتیجه گیری از آنها کار آسانی نیست. پس از شناسایی بخش های مشخص از فرآیند و مراحلی که در آنها ارتباط اپلیکیشن با کاربر قطع و یا کمرنگ می شود، باید به تشخیص مشکل و یافتن راه حلی جهت رفع آن بپردازید. آیا مجوزهایی که باید مورد تایید کاربر برسند آزاردهنده اند؟ آیا مراحل ثبت نام پیش از استفاده از اپلیکیشن موجب نارضایتی شده؟ آیا مکانیزم پوش نوتیفیکیشن ها ناکارآمد است؟ جهت پاسخ به این گونه پرسش ها هیچ گونه تفکیکی بین بازاریابی و محصول وجود ندارد.

2. محصول در حقیقت ابزاری است برای بازاریابی که شما از آن غافل اید

موبایل دربرگیرنده فرصت های بازاریابی متعددی است، مخصوصا آن دسته که در محصول واقعی گنجانده شده اند. بسیاری از مثال ها شامل تشویق به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از جریان کلی اپلیکیشن و یا یافتن عاملی که موجب رشد ویروس مانند اپلیکیشن می شود، می باشند. بدون شک همه ما اپلیکیشن هایی را به پیشنهاد دوست خود و اشتراک گذاری آن دانلود کرده ایم.

3. گزینه دیگری در اختیار نیست

تکنولوژی های جدیدی که از محصول موبایل نشات می گیرند و نتایج مربوط به بازاریابی را تحت تاثیر قرار می دهند، در حال ظهور و پیشرفت می باشند. توسعه کاربرد متدهای جدید مانند دیپ لینکینگ، جستجوی موبایل و اپ ایندکسینگ، همه و همه محتوای موبایل را به جنبه کلیدی از بازاریابی موبایل تبدیل کرده اند.

حتی عملیات ساده تر مانند تجزیه و تحلیل داده های اپ استور، نتیجه گیری صحیح و اقدام بر اساس آن نیز نیازمند بهره گیری از ابزارهای تحلیلی مناسب می باشند. مطالعات نشان داده که بازاریابان اندکی اقدام به چنین اموری می کنند، ولی بدون شک آنهایی که این روند را سپری می کنند به نتیجه بهتر نیز رهنمون می گردند. شرایطی مشابه برای استفاده از ابزارهای تست A/B، ارسال پوش نوتیفیکیشن های شخصی سازی شده و درک محدودیت های پیش ساخته در آی او اس و اندروید حکم فرماست و همه آنها نیازمند ترکیبی از مهارت های فنی و محصول می باشند.

کراس پلت فرم اصطلاحی رایج در عرصه موبایل است و هم اکنون زمان آن رسیده که رویکرد کراس سکتور را نیز پذیرا باشیم، در این راستا لازم است به برنامه نویسی و بازاریابی موبایل به عنوان واحدی منسجم و جدایی ناپذیر بنگریم، تنها در این صورت موفق به حصول نتیجه مورد نظر خواهیم شد.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر