ماشین حساب مهندسی علمی

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن ماشین حساب مهندسی علمینسخه 0.1

امتیاز کاربران
4.33 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : ابزارها
  • قیمت : رایگان ‐ با پرداخت درون‌برنامه‌ای
  • حجم : 9.2 مگابایت
دریافت برنامه/بازی ماشین حساب مهندسی علمی از بازار سازنده : My flash lab

درطول روز محاسبات ریاضی زیادی برای انجام دادن وجود دارد. این محاسبات برای مردم عادی در یک جمع، تفریق، ضرب و تقسیم خلاصه میشود اما برای برخی افراد مثل دانشجویان، مهندسین و غیره، اوضاع متفاوت است. برای این اشخاص، استفاده از ماشین حساب های مهندسی تنها راه چاره میباشد. درصورتی که نیاز به انجام محاسبات ریاضی با تلفن همراه خود دارید، با معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن اندرویدی "ماشین حساب مهندسی علمی" همراه ما باشید. ماشین حساب مهندسی علمی

رابط کاربری:

نکته ای که در برنامه فوق اهمیت دارد، استفاده راحت و بدون دردسر از آن میباشد و این ویژگی باید هم از جنبه گرافیکی و هم از لحاظ نحوه عملکرد رابط کاربری تامین گردید. "ماشین حساب مهندسی علمی"، از هر دو بابت استانداردهای لازم را نسبتا رعایت کرده و بدین ترتیب امتیاز خوبی کسب خواهد کرد.

نقاط قوتی که  میتوانیم برای این برنامه اندرویدی نام ببریم شامل رنگ بندی مناسب، فونت خوانا و چیدمان مرتب عناصر صفحه یا همان کلیدها میشود. البته سازماندهی محیط "ماشین حساب مهندسی علمی"، میتوانست بهتر انجام پذیرد تا شاهد اندازه بزرگتری از کلیدهای اعداد باشیم. در این صورت لمس دکمه ها برای کاربران زحمت کمتری در پی داشت و همچنین نمایشگر پاسخ محاسبات، دید بهتری پیدا میکرد. از دیگر نقص های قابل ذکر، عدم عملکرد صحیح در نمای افقی و در هنگام نمایش تمام صفحه فرمول محاسبات میباشد.

امتیازی که AppReview برای این بخش درنظر میگیرد، 4 از 5 است. ماشین حساب مهندسی علمی

کاربرد:

قدرت انجام محاسبات پیچیده، مهمترین نکته در رابطه با این اپلیکیشن اندرویدی میباشد. باید گفت، هرچند "ماشین حساب مهندسی علمی" نمیتواند با یک نمونه واقعی رقابت کند اما در عین حال در بسیاری از مواقع به شما یاری رسانده و عملیاتی مانند محاسبات مثلثاتی، توان، فاکتوریل، لگاریتم، جذر، درصد و غیره را انجام میدهد. علاوه بر این موارد، اعداد ثابت پرکاربرد در ریاضی مثل عدد پی و نپر و امکان تغییر واحد زوایا به رادیان، گرادیان و درجه نیز به چشم میخورد.

جالبترین قابلیت برنامه فوق، نمایش فرمول محاسبات در یک ناحیه جداگانه است و برای مواقعی که میخواهید از صحت آنها مطمئن شوید، مفید میباشد. همچنین امکان پاک سازی کاراکترها به صورت تکی و کلی و جابجایی نشانگر بین آنها وجود دارد. بد نیست به امکان استفاده از حافظه نیز اشاره کنیم که کلیدهای مخصوص این کار را قبلا در ماشین حساب ها، با عناوین اختصاری mr mc m+ m- دیده اید.

یکی از ایراداتی که به "ماشین حساب مهندسی علمی" وارد است، نحوه تایپ فرمول ها میباشد. به عنوان مثال برای جذر گرفتن از یک عدد، میبایست دکمه مربوطه را لمس کنید که در نمایشگر عبارت sqrt( ظاهر میشود. حال باید عدد موردنظر و در آخر پرانتز بسته را وارد نمایید و با فشردن کلید Ans یا = جواب را مشاهده کنید. این روش کمی طولانی به نظر میرسد و بهتر بود راه ساده تری برای این کار پیاده سازی گردد. درنهایت، AppReview امتیاز 4 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد. ماشین حساب مهندسی علمی

قیمت: این ماشین حساب را میتوانید به صورت رایگان دریافت نموده و همیشه همراه خود داشته باشید. با توجه به این موضوع و درنظر گرفتن اینکه تعداد مخاطبان این برنامه اندرویدی زیاد هستند، امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 میباشد.

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    محمد 5
    سلام من ورژن قبلیه برنامه رو میخوام ورژن جدید با اندروید 2 جواب نمیده،یکی کمک کنه

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    hossein 5
    علاوه بر حافظه میشه از پاسخ آخرین محاسبه در محاسبه بعدی با دکمه Ans استفاده کرد. فاکتوریل اعداد غیر صحیح رو هم محاسبه میکنه. با دیدن فرمول میشه تشخیص داد که مقادیر بدرستی وارد شده یا خیر. تعداد زیادی از اعمال ریاضی رو در یک سطر انجام میده. به نظر من بسیار عالیه

    به این نظر پاسخ دهید
ماشین حساب مهندسی علمی