مدیریت رم در اندروید و آی او اس

مدیریت رم در اندروید و آی او اس: چه تفاوتی بین سیستم مدیریت رم این دو سیستم عامل وجود دارد؟ – بخش دوم

همانطور که می دانید مدیریت رم در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس متفاوت است و در مطلب قبلی به برخی تفاوت های ساختاری در این زمینه پرداخته شد، در ادامه با ما همراه باشید تا به سایر تفاوت های موجود در ارتباط با مدیریت رم بپردازیم.

مصرف رم در حین اجرای اپلیکیشن های مشابه

یکی از تست هایی که برای نمایش تفاوت بین کارآیی رم در دو سیستم به کمک شما می آید، بررسی عملکرد آنها در حین اجرای اپلیکیشن مشابه می باشد. همانطور که از نتایج مشخص است، تفاوت هایی در مصرف رم توسط اپلیکیشن هایی که برای اندروید ساخته شده اند وجود دارد، برای مثال تفاوت چشمگیری در میزان رم آیفون 7 و Zenfone 3 Deluxe وجود دارد که تا 4 گیگابایت می رسد.

مدیریت رم در اندروید و آی او اس

شایان ذکر است که حجم اپلیکیشن هایی که برای آی او اس ساخته شده اند، نصف اپلیکیشن های ساخته شده برای اندروید است. از طرفی مدیریت اپلیکیشن در گوگل و اپل و اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه، بسیار پیچیده تر از تعیین مقدار رم مورد استفاده توسط هر کدام می باشد.

معمولا اپلیکیشن های اندروید آزادانه تر عمل می کنند و می توانند به سرویس ها دسترسی داشته و در پس زمینه عملیاتی را به اجرا درآورند و این عملکرد کاربردی است، اما از برخی جوانب مشکلاتی برای کاربر می آفریند، چرا که در این شرایط کاربر نمی فهمد نصب این اپلیکیشن به نفع او بوده یا به ضررش. از طرفی استراتژی اپل در این مورد کنترل شده تر بوده و می توان تعیین کرد که آیا اپلیکیشن می تواند در حالت پس زمینه عملیاتی را به اجرا در آورد یا خیر.

دو تکنولوژی مدیریت رم متفاوت

مصرف و مدیریت رم در هر دو سیستم عامل کارآمد و تا حدودی مشابه یکدیگر می باشد، اما تفاوت عمده بین این دو سیستم عامل به نحوه تصمیم گیری در ارتباط با اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه باز می گردد. با تجزیه و تحلیل های عمیق تر می توان به تفاوت های این دو پی برد.

سیستم عامل اندروید بر پایه لینوکس ساخته شده و در شرایطی که حافظه در دسترس تمام شده باشد، اجرای اپلیکیشن های پس زمینه را متوقف می کند تا فضا برای اجرای اپلیکیشن های جدید آزاد شود، اما آی او اس در سطح سیستمی می تواند داده هایی بیشتری نسبت به اندروید، در اپلیکیشن هایی که در پس زمینه اجرا می شوند جا دهد. با این اوصاف آی او اس شما را قادر به بارگذاری اپلیکیشن هایی بیشتری می کند و تا زمانی که کارتان با آنها تمام شد، می توانید به راحتی آنها را به اجرا در آورید.

در سیستم عامل اندروید حتی وقتی اپلیکیشن را ببندید و مجددا باز کنید، آخرین صفحه ای که با آن کرده اید نمایش داده می شود، برای مثال اگر مرورگر را ببندید و باز کنید، آخرین صفحه نمایش داده شده از آن را مشاهده خواهید کرد، این شرایط به این خاطر پیش می آید که سیستم URL صفحه را به جای خود صفحه ذخیره می کند. اندروید مکانیزمی دارد که یک هشدار به اپلیکیشن هایی که در پس زمینه اجرا می شوند ارسال می کند و از آنها می خواهد تا مهم ترین اطلاعات را ذخیره کنند، زیرا رم تحت فشار است و اپلیکیشن بسته خواهد شد. با این اوصاف اپلیکیشن تنها بخش هایی را که اهمیت زیادی دارند نگه می دارد و با باز کردن مجدد، همان تصویر را مشاهده می کنید.

مدیریت رم در اندروید و آی او اس

گوگل و سایر سازندگان همیشه مایل به در اختیار داشتن رم بیشتر در گوشی های خود هستند تا از آن به عنوان جایگزینی برای اجرای کارآمد فرآیندها، بدون اینکه نیاز به متوقف کردن آن باشد استفاده کنند. چنانچه به مارکت اسمارت فون های اندروید نگاه کنید، این موضوع برای شما به اثبات خواهد رسید. اپل هم اکنون یک راه حل نرم افزار-محور دارد که از وابستگی به سخت افزار می کاهد. هر دو سیستم متفاوت اند، اما هوشمندی آنها یکسان بوده و باید با محدودیت های حاکم کنار بیایند.

معمولا ارتبط مستقیمی بین مقدار رم گوشی و قیمت آن وجود دارد، اما برخی کاربران حاضرند در ازای کارآیی خوب، بهای آن را نیز بپردازند.

رم گوشی شما چند گیگابایت است، آیا مشکلی با آن دارید یا خیر؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید