اپلیکیشن App Master

معرفی اپلیکیشن App Master؛ راه سریعتر برای حذف اپلیکیشن ها

غیر ممکن است که یک گجت هوشمند مثل تلفن همراه یا تبلت داشته باشیم و بر روی آن اپلیکیشن و بازی های مختلف نصب نکنیم. البته انجام بی رویه این کار باعث میگردد که پس از مدتی حافظه داخلی پر شود و به ناچار باید موارد اضافی را حذف نموده تا سرعت دستگاه کاهش نیابد. تعداد مراحلی که باید برای حذف یک اپلیکیشن یا بازی طی کنیم، در حالت عادی زیاد است اما روش هایی سریعتری هم بدین منظور وجود دارد.

در ادامه برنامه "App Master" را به عنوان یکی از همین روش ها معرفی میکنیم. با AppReview همراه باشید تا به بررسی این اپلیکیشن اندرویدی بپردازیم.

اپلیکیشن App Master

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که برخی از قابلیت های این برنامه غیر رایگان بوده و نیازمند روت هستند هرچند در ادامه خواهید دید که "App Master" امکانات مفید دیگری هم دارد که بطور رایگان و بدون نیاز به روت کردن دستگاه میتوانید از آنها بهره ببرید. با اجرای اپلیکیشن فوق، همه بازی ها و اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی شما به نمایش درمی آیند که برنامه های سیستمی نیز در میان آنها به چشم میخورد. در هر یک از موارد این فهرست با لمس پیکانی که به سمت پایین اشاره دارد، جزئیاتی دیگری از همان برنامه یا بازی شامل حجم کلی، مدت زمانی که از نصب آن گذشته، اندازه فایل اصلی، حجم دیتا، مقدار حافظه پنهان، مسیر نصب و نام پکیج به شما نشان داده میشود.

برای حذف یک اپلیکیشن یا بازی توسط "App Master"، کافی است بر روی علامت ضربدر کنار نام آن اشاره کنید که با این کار پنجره ای برای گرفتن تایید از شما باز میشود. در این پنجره میتوانید گزینه Move to Recycle Bin را علامت بزنید تا از فایل apk آن برنامه، نسخه پشتیبان تهیه گردد. همچنین با اشاره بر روی هر مورد از فهرست برنامه ها، آنها در حالت انتخاب قرار میگیرند که با لمس گزینه Uninstall به صورت دسته جمعی حذف خواهند گردید. ابزار جستجو، اجرای اپلیکیشن ها و بازی ها با اشاره بر روی آیکن مثلثی شکل در کنار نام آنها و قابلیت مرتب سازی فهرست بر اساس تاریخ، نام، حجم و غیره، از دیگر امکانات این برنامه اندرویدی در لیست برنامه های نصب شده هستند.

اپلیکیشن App Master

در کنار نام هر اپلیکیشن و بازی، یک منوی سه نقطه نیز به چشم میخورد که در آن گزینه هایی از قبیل حذف(Uninstall)، غیرفعال کردن سرویس(Freeze)، اطلاعات برنامه(App info)، صفحه برنامه در گوگل پلی(Market App info)، جستجو در اینترنت(Search)، اشتراک گذاری فایل نصب یا لینک دانلود(Share) و انتخاب عمل دلخواه برای دکمه ضربدر(Custom action) وجود دارد. این موارد در برگه Recycle Bin متفاوت بوده و گزینه Delete به آنها اضافه میشود. در این بخش از "App Master"، میتوانید اپلیکیشن یا بازی های حذف شده را با لمس پیکان خمیده، دوباره نصب کنید.

سومین برگه در صفحه اصلی این اپلیکیشن اندرویدی، مربوط به لیست برنامه های سیستمی (System Apps) میشود. تمامی امکانات ذکر شده در بندهای قبل، برای این بخش نیز در دسترس هستند اما همانطور که میدانید امکان حذف اپلیکیشن های سیستمی در حالت عادی وجود ندارد و نیازمند روت میباشد. همچنین لازم به ذکر است که قابلیت Freeze یا از کار انداختن سرویس پشت پرده برنامه ها، در نسخه غیر رایگان "App Master" قابل استفاده خواهد بود. امکانات دیگری نیز در برنامه فوق گنجانده شده اند که برای استفاده از آنها باید به منوی کناری بروید. انتقال از حافظه داخلی به کارت حافظه(App2SD)، مدیریت سرویس های خودکار و زیر بخش های آنها(AutoStart Manager) که در دستگاه های روت شده ممکن میباشد، مدیریت اتصالات وای فای و نمایش شبکه های اطراف با جزئیات دقیق(WiFi Manager) و تغییر نام و رمزعبور اتصال Tethering، از جمله گزینه های موجود در منوی کناری هستند.

اپلیکیشن App Master

حال که به منوی کناری رفتید، بد نیست گزینه های بخش تنظیمات "App Master" رانیز نام ببریم که شامل موارد زیر میشود:

Permanent notification : نمایش آیکن میانبر برنامه در نوار اعلانات

Don't Collapse Drawer : عدم جمع شدن پنجره های کرکره ای وقتی که دیگری باز میشود

Theme : انتخاب رنگ قالب برنامه از بین دو گزینه تیره و روشن

Recycle Bin : انتخاب مسیر دلخواه برای ذخیره فایل هایی که از آنها پشتیبان گرفته شده

Show app2sd notification : آگاه سازی برای اپلیکیشن هایی که امکان انتقال آنها به کارت حافظه وجود دارد.

Show autostart app : نمایش اعلان برای برنامه هایی که بطور خودکار در پشت پرده اجرا میشوند.

Show boot up time : نمایش مدت زمانی که راه اندازی دستگاه طول میکشد.

همانطور که ملاحظه کردید این برنامه اندرویدی در عین سادگی عملکرد، میتوانید بسیار مفید باشد و هرچند برخی از قابلیت های آن نیاز به روت کردن دستگاه دارند اما سایر امکانات آن در هر حالت قابل استفاده هستند. به کمک "App Master" میتوانید در عرض چند ثانیه و به راحتی، تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی بی مصرف را حذف نمایید و این دلیل خوبی برای تعداد زیاد دانلود آن میباشد.

اینها را هم بخوانید