معرفی اپلیکیشن CalcKit؛ ابزاری همه کاره برای انجام محاسبات مختلف

معرفی اپلیکیشن CalcKit؛ ابزاری همه کاره برای انجام محاسبات مختلف

در خیلی از مواقع به محاسبات ریاضی و یا تبدیل واحدهای اندازه گیری به یکدیگر نیاز پیدا میکنیم و باید یک ابزار دقیق و هوشمند برای این کار در اخیار داشته باشیم. در این میان برخی از افراد بنا بر حرفه و تخصص خود، باید معادلات پیچیده تری را حل نموده و مقادیر مختلفی را اندازه گیری کنند که بدین منظور نیاز به دستگاه های پیشرفته است. البته ابزارهایی در قالب برنامه های موبایل تولید شده اند که میتوانند بسیاری از محاسبات ریاضی یا تبدیل اندازه ها به یکدیگر را برای ما انجام دهند.

در ادامه شما را با اپلیکیشن "CalcKit" آشنا میکنیم که میتواند از آن به عنوان یک ماشین حساب همه کاره بهره ببرید. در بررسی این برنامه اندرویدی با AppReview همراه شوید.

اپلیکیشن CalcKit

اولین صفحه ای که با اجرای برنامه فوق در پیش روی شما قرار میگیرد، صفحه کلید یک ماشین حساب معمولی میباشد که توسط آن میتوانید برخی از محاسبات ساده یا پیچیده ریاضی را انجام دهید. البته این تنها بخشی از امکانات "CalcKit" بوده و در ادامه خواهید دید که یک ابزار کامل برای محاسبه کردن یا تبدیل واحدهای اندازه گیری به یکدیگر در اختیار دارید. با لمس آیکن تنظیمات در این ماشین حساب، گزینه هایی از قبیل انتخاب زبان و قالب گرافیکی، تعیین واحد محاسباتی (Trigonometric Unit)، تعداد رقم اعشار (Decimal Places)، ویرایش دکمه ها (Edit Buttons)، نوع ماشین حساب (Calculator Type) و افزودن میانبر به صفحه اصلی دستگاه برای انجام محاسبات دلخواه (Home Screen Shortcuts) در دسترس قرار میگیرد.

اپلیکیشن CalcKit

در ماشین حساب "CalcKit"، دکمه ای با عنوان Tool Box به چشم میخورد که با لمس آن میتوانید سایر ابزارهای موجود در این اپلیکیشن اندرویدی را ببینید. اولین گزینه در منویی که به این صورت باز میشود، All Tools نام دارد که در آن فهرست همه ابزارها بر اساس دسته بندی موضوعی قرار گرفته اند که امکان جستجو نیز برای آن پیش بینی شده است. البته این ابزارها در دسته های کوچکتر نیز مرتب شده اند که از آن جمله میتوانیم به محاسبات ریاضی (Mathematics)، قطعات الکترونیکی (Electronics)، مبدل واحدهای اندازه گیری (Unit Converters) و محاسبات مالی (Finance) را نام ببریم. بد نیست بدانید که در قسمت Custom Tools، میتوانید ابزارهای دلخواه خود را به وجود آورده و آیکن میانبر آنها را به صفحه اصلی تلفن همراه اضافه کنید.

اپلیکیشن CalcKit

هرکدام از مجموعه ابزارهایی که در بند قبل برای "CalcKit" نام بردیم، دارای زیرگروه هایی نیز هستند. برای مثال در بخش ریاضیات شما میتوانید محاسبات مختلفی همچون هندسی (Geometry)، یافتن جواب معادله (Equation)، نموداری یا هندسه تحلیلی (Anaytical Geometry)، جبر (Algebra) و ماتریکس (Matrix) را انجام دهید. در قسمت قطعات الکترونیکی نیز علاوه بر آشنایی با نحوه خواندن مولفه هایی مثل گنجایش خازن یا مقاومت، امکان محاسبه انواع نمودارهای الکترونیکی وجود دارد. در هر کدام از این ابزارها بر حسب نوع آن، باید مقادیری را وارد کنید تا مجهول بدست آید.

اپلیکیشن CalcKit

یکی از پرکاربردترین بخش های این برنامه اندرویدی، مبدل واحدهای اندازه گیری میباشد که برای بسیاری از افراد مفید خواهد بود. در این بخش از "CalcKit"، میتوانید واحدهای مساحت و فاصله، گرما، نور، مغناطیس و حتی رادیواکتیو را به هم تبدیل کنید که از این لحاظ، مجموعه ای بسیار کامل و جامع است. آخرین مجموعه ابزار اپلیکیشن فوق نیز مربوط به انجام محاسبات مالی مختلف مثل تبدیل نرخ ارز یا بدست آوردن مبلغ قسط های وام میشود. لازم به ذکر است که میتوانید هر کدام از این ابزارها را برای دسترسی سریعتر به بخش علاقه مندی ها (Favorites) اضافه نمایید و یا از گزینه ابزارهای اخیر (Recent Tools) بهره ببرید.

اپلیکیشن CalcKit

به دلیل طولانی شدن مطلب و تعداد بسیار زیاد امکانات این اپلیکیشن اندرویدی، قادر به ذکر همه آنها نیستیم. هرچند بسیاری از ابزارهای موجود در "CalcKit" تخصصی هستند و برای افرادی با شغل و حرفه خاص کاربرد دارند اما ماشین حساب ساده و دقیق آن برای همه اقشار و به خصوص دانشجویان قابل استفاده خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا تعداد دانلود برنامه فوق زیاد باشد و کاربران امتیاز قابل ملاحظه ای را به آن بدهند. پیشنهاد میکنیم شما نیز به جمع افرادی که اپلیکیشن فوق را برای انجام محاسبات مختلف به کار میگیرند، بپیوندید.

اینها را هم بخوانید