اپلیکیشن Monitor Your Weight

معرفی اپلیکیشن Monitor Your Weight؛ پیگیری تغییرات وزن بدن با دقت بالا

برای سنجش وضعیت جسمانی و سلامت بدن، مولفه های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها وزن و تناسب آن با قد میباشد. کنترل این تناسب چندان ساده نیست و بدین منظور به یک دستیار هوشمند نیاز داریم تا بتوانیم تغییرات وزن بدن خود را با دقت زیر نظر بگیریم و به اندام دلخواه دست پیدا کنیم. در این زمینه اپلیکیشن های متنوعی تولید گردیده اند که به کمک آنها میتوانیم روند تغییرات وزن بدن خود را بررسی نموده و مانع از کاهش یا افزایش بی رویه آن شویم.

برنامه "Monitor Your Weight" که در ادامه به بررسی آن میپردازیم، به شما در کنترل وزن بدنتان یاری میرساند. در معرفی این اپلیکیشن اندرویدی، AppReview را همراهی کنید.

اپلیکیشن Monitor Your Weight

اولین نکته ای که لازم است درمورد اپلیکیشن فوق بدانید، امکان استفاده از آن توسط چند کاربر میباشد بطوریکه میتوانید پروفایل های مختلف ایجاد نمایید تا هر فرد، تغییرات وزن بدن خود را بطور جداگانه زیر نظر بگیرد. با اجرای "Monitor Your Weight"، صفحه ای پیش روی شما قرار میگیرد که در آن باید واحد اندازه گیری وزن، قد و انرژی را انتخاب کنید و سپس با لمس دکمه Add، حساب های کاربری دلخواه را بسازید. اطلاعات لازم برای ساخت حساب کاربری در این برنامه اندرویدی، شامل نام، تاریخ تولد، قد، جنسیت، وضعیت جثه، وزن کنونی، تاریخ شروع برنامه تغییر وزن، هدف (وزن دلخواه) و سبک زندگی (کم تحرک، فعال و ...) میشود. در این صفحه گزینه دیگری به نام Target Date (تاریخ رسیدن به هدف) وجود دارد که توسط خود برنامه محاسبه میگردد و همچنین با استفاده از گزینه Theme Color، میتوانید رنگ قالب گرافیکی اپلیکیشن را برگزینید.

اپلیکیشن Monitor Your Weight

در بخش تنظیمات برنامه فوق، دکمه دیگری با عنوان Advanced Settings به چشم میخورد که با لمس آن به گزینه های زیر دسترسی پیدا خواهید کرد:

Pin Lock و Change Pin : برای فعالسازی و تعیین رمز ورود به اپلیکیشن

Weight on Weight : مقایسه وزن کنونی و هدف در حالت های مختلف

Export via Email : ارسال گزارش روند تغییرات وزن به ایمیل یا برنامه های پیام رسان

Synchronization : همگام سازی اطلاعات "Monitor Your Weight" در دستگاه های مختلف

Indicator Bars : نمایش شاخص وزن

Body Measurements : نشان دادن اندازه گیری های مربوط به وضعیت جسمانی بدن

Trend Line : نمایش خط روند تغییر وزن در نمودار

Low Weight : نشان دادن خط حداقل وزن در نمودار

علاوه بر این موارد در بخش Integration، میتوانید مقیاس سامانه های دیگر مثل Google Fit را با اطلاعات برنامه ادغام کنید.

اپلیکیشن Monitor Your Weight

پس از اینکه تنظیمات نام برده را در "Monitor Your Weight" به حالت دلخواه در آوردید، نوبت به پیگیری تغییرات وزن میرسد. بدین منظور باید به برگه Current User بروید که در این بخش همه اطلاعات مربوط به کاربر از جمله وضعیت در شروع برنامه تغییر وزن، وضعیت نهایی موقع رسیدن به هدف، وزن کنونی، درصد پیشرفت و زمان سپری شده از برنامه، چربی بدن، مقدار وزن از دست رفته (Lost)، مقدار وزن باقی مانده تا رسیدن به هدف (Remain)، شاخص توده بدن (BMI)، متوسط وزن از دست رفته در روز یا هفته و مقدار کالری سوزانده شده (Diet)، به نمایش درمی آید.

برای وارد کردن وزن جدید خود در این اپلیکیشن اندرویدی، باید بر روی دکمه Enter Weight در پایین صفحه مشخصات کاربر اشاره کنید که اگر گزینه Body Measurement را در تنظیمات فعال کرده باشید، علامت + بر روی این دکمه ظاهر میگردد تا بتوانید گزینه وضعیت جسمانی یا وزن را انتخاب نمایید. بد نیست بدانید که "Monitor Your Weight" قابلیت تشخیص روند تغییرات وزن شما بر اساس مولفه هایی همچون چربی بدن (Body Fat)، دور گردن (Neck) و پهنای شانه (Shoulders) را نیز دارد. در هر دو حالت وزن یا وضعیت جسمانی، کافی است تاریخ را مشخص نموده و مقادیر را وارد کنید که ثبت یادداشت دلخواه نیز امکان پذیر میباشد.

اپلیکیشن Monitor Your Weight

دومین برگه اپلیکیشن فوق، Graph نام دارد و مربوط به نمودار روند تغییر وزن میشود. در این نمودار، محدوده ای توسط دو خط سبز و قرمز مشخص شده که برای رسیدن به هدف در همان تاریخی که "Monitor Your Weight" تعیین نموده، باید در همین محدوده قدم بردارید. شما میتوانید روند تغییرات را در نمودار به صورت کلی (Full)، ماهیانه (Month) و تا این لحظه (Current) مشاهده نمایید. همچنین با لمس هر نقطه شاخص، اطلاعات مربوط به همان روز نشان داده میشود. اگر بطور همزمان از چند حساب کاربری استفاده میکنید، قبل از بررسی نمودار باید در بخش Settings کاربر موردنظر را برگزینید که این کار را در برگه Current User و با کشیدن صفحه به چپ یا راست نیز میتوانید انجام دهید.

آخرین بخش "Monitor Your Weight" که باید با آن آشنا شوید، History نام دارد و در آن تاریخچه ثبت وزن در روزهای مختلف ذخیره شده است. نوار وضعیتی که در این صفحه و در هر ردیف میبینید، مربوط به امتیاز تغییر وزن در همان روز میگردد که بر اساس برنامه هدفمند سنجیده میشود. با لمس طولانی هر ردیف، گزینه هایی از قبیل ویرایش، حذف یا اضافه کردن اطلاعات در اختیار شما قرار میگیرد. برای مشاهده تاریخچه در نمای تقویم نیز میتوانید بر روی دکمه Month View اشاره کنید. لازم به ذکر است که در این بخش نیز برای دیدن اطلاعا هر کاربر، باید از قبل حساب مربوط به او را انتخاب کرده باشید.

عملکرد این برنامه اندرویدی در ابتدا ساده به نظر میرسد اما باید گفت که "Monitor Your Weight" کارایی خود در امر پیگیری تغییر وزن تا رسیدن به اندام ایده آل را به اثبات رسانده است. گواه این موضوع، میلیونها بار دانلود برنامه فوق در سراسر دنیا و محبوبیت آن در بین کاربران میباشد. اگر شما هم قصد تغییر وزن دارید و میخواهید روند آن را بطور دقیق زیر نظر بگیرید، ما این اپلیکیشن را پیشنهاد میکنیم.

اینها را هم بخوانید