ملزومات بازاریابی برای اپلیکیشن های موبایل

ملزومات بازاریابی برای اپلیکیشن های موبایل

در این عصر دیجیتال اپلیکیشن های موبایل محبوبیت فراوانی یافته اند، به طور متوسط 89 درصد از زمان تخصیص داده شده به رسانه ها، به کار با اپلیکیشن های موبایل مربوط می شود. شما بهترین تصمیم را با حضور در عرصه ساخت اپلیکیشن اتخاذ کرده اید، تنها لازم است یک استراتژی کارآمد برای موفقیت در آن بیابید. فعالیت در این زمینه ریسک بزرگی است، چرا که نمی توان از همه اپلیکیشن ها درآمد کسب نمود، متاسفانه برخی از اپلیکیشن ها محکوم به شکست می شوند. 20150422204013-app-store-iphone-ipad-tech-appsدلایل متعددی برای توجیه شکست در ارائه ROI از سوی سازندگان اپلیکیشن ها وجود دارند. در عرصه اپلیکیشن های موبایل رقابت تنگاتنگی را شاهد هستیم، برای پیروزی لازم است استراتژی بازاریابی قدرتمند و کارآمدی را در روال کاری خود قرار دهید. عدم توجه به بازاریابی صحیح، به شکست قطعی اپلیکیشن می انجامد، حتی اگر در نظر شما این اپلیکیشن موفق تلقی می گردید. در این مطلب شما را با چند استراتژی تاثیرگذار برای بازاریابی آشنا می کنیم.

1. برنامه ریزی جلوتر از زمان

برنامه ریزی بازاریابی اپلیکیشن باید پیش از شروع ساخت آن آغاز شود، این مرحله شما را از بابت دارایی های موجود از قبیل حضور در عرصه وب و پروفایل های رسانه های اجتماعی آگاه می سازد، چرا که این ابزارها در مراحل آینده به کار شما می آیند و باید از بابت داشتن چنین ابزارهایی و تامین آنها در صورت نیاز، اطمینان حاصل کنید.

برای مثال وب سایت شما ابزاری برای تبلیغ اپلیکیشن می باشد، با شروع ساخت اپلیکیشن می توانید اطلاعات مربوطه، زمان انتشار، مخاطبین مورد هدف و غیره را درون وب سایت خود جای دهید، بدین ترتیب کاربران با مراجعه به وب سایت از آخرین اخبار مطلع می شوند. توییتر راه دیگری برای اطلاع رسانی است، از طریق این شبکه اجتماعی کاربران از جریان کار اپلیکیشن مطلع می شوند.

انتشار یک مطلب مطبوعاتی به صورت منظم که در آن به اپلیکیشن، فواید و امکانات، تاریخ انتشار و غیره پرداخته شده، ایده دیگری است. ادامه چنین فعالیت هایی حتی پس از انتشار اپلیکیشن نیز توصیه می شود. برنامه ریزی تمامی این فعالیت ها زودتر از موعد مقرر به شما توانایی دستیابی به اهداف خود را می دهد و همه چیز را تحت کنترل شما در می آورد.

چنانچه احساس می کنید که لازم است ابزارهای وب کنونی شما با اپلیکیشن تطابق پیدا کنند، هر چه سریع تر اقدام به اعمال تغییرات نمایید. گاه لازم است در کانال های تبلیغاتی نیز حضور بهم رسانید و از مزایای آنها برخوردار شوید. ممکن است توانایی های خاصی در زمینه ساخت و بازاریابی اپلیکیشن مورد نیاز باشند، بنابراین اقدام به یادگیری تخصص های مورد نظر نمایید. 2. سهولت در کشف اپلیکیشن بهینه سازی جزئیات اپلیکیشن برای اپ استور و گوگل پلی استور جز حیاتی از استراتژی بازاریابی می باشد، به این معنا که مخاطبین باید به سهولت اپلیکیشن شما را پیدا کنند.

دریافت بازخورد، پیش از انتشار نهایی اپلیکیشن در اپ استور نقش تعیین کننده ای دارد و به ایجاد گروهی از مخاطبین برای اپلیکیشن کمک می کند. باید مقداری بودجه به نقد و بررسی از سوی کاربر و سرویس های PR مانند PreApps که یک ویدئوی پیش نمایشی از اپلیکیشن تهیه می کند، اختصاص دهید، از این راه از وب سایت های نقد و بررسی امتیاز می گیرید و دانلودهای آتی را تضمین می کنید. این نکته در واقع ایجاد کننده وجه تمایز بین شکست و پیروزی اپلیکیشن شما است.

اغلب، عدم ارسال اپلیکشن به وب سایت های معروف، نتایج بدی در پی خواهد داشت. هدف از این کار اطلاع رسانی به مخاطبین درباره وجود چنین اپلیکیشنی است، زیرا افراد این وب سایت ها را برای جستجوی اپلیکیشن های موردنظر استفاده می کنند. باید به اپلیکیشن هایی که در این صنعت تاثیر گذار بوده اند نزدیک شوید، Buzzsumo  و Followerwonk  در راستای رسیدن به این هدف به کمک شما می آیند، هدف شناسایی افراد و شرکت های سرشناس و برقراری ارتباط با آنها می باشد.

از طریق تعامل با آنها اعتماد ایجاد می کنید و می توانید پس از انتشار اپلیکیشن از آنها درخواست اشاره به اپلیکیشن شما در وب سایت، وبلاگ، فید توییتر و یا نقد و بررسی آن را داشته باشید.

3. تفکر مستمر و بلند مدت درباره بازاریابی

به هیچ وجه بازاریابی اپلیکیشن موبایل را فرآیندی کوتاه مدت که پس از انتشار اپلیکیشن پایان می پذیرد، قلمداد نکنید. بازاریابی فرآیندی مستمر است، چنانچه خواستار حصول نتایج درازمدت و پایدار هستید، کمپین بازاریابی اپلیکیشن شما باید به سه بخش تقسیم شود: مراحل مقدماتی، انتشار و پس از انتشار. کمپین باید کار خود را پیش از انتشار اپلیکیشن آغاز کند و به طور مداوم به فعالیت خود ادامه دهد. از آنجا که اپلیکیشن باید با سایر محصولات رقابت کند، لحظه ای درنگ و توقف در تلاش ها نتیجه ای جبران ناپذیر در پی خواهد داشت. برای موفقیت اپلیکشن باید در آن تمایز ایجاد کرد و آن را به اولین گزینه برای مخاطبین در هر زمانی تبدیل نمود. با اتخاذ این ترفندهای بازاریابی قادر خواهید بود موفقیت اپلیکیشن را رقم زده و نتایج و سود مورد انتظار از آن را عاید خود گردانید. http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید