فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

نحوه افزودن اکستنشن از کروم اندروید به کروم دسکتاپ

کروم یکی از پرطرفدارترین مرورگرهاست که به سبب امکانات و قابلیت های گسترده و کاربردی خود طرفداران متعددی از پلتفرم های مختلف را مجذوب خود کرده است.

افراد مشغله های زیادی دارند و ممکن است به دلایل گوناگون چندین روز به کامپیوتر شخصی خود دسترسی نداشته باشند، اما این شرایط نباید محدودیتی برای انجام کارها به شکل کارآمد باشد.

فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

روش های متعددی به کمک کاربران می آیند تا کارهای موردنظر خود را صورت دلخواه انجام دهند. قابلیت های کروم بسیار زیاد و گسترده اند و یکی از امکانات کاربردی آن امکان نصب اکستنشن بر روی دسکتاپ می باشد، فرآیند کار بسیار ساده است و در این مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

اگر با استفاده از مرورگر کرومی که بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده اید، Chrome Web Store را باز کنید، مشاهده می کنید که استور برای مرور و جستجو در گوشی موبایل در دسترس نمی باشد.

فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

هیچ راهی برای دور زدن وب استور کروم وجود ندارد، پس چطور از طریق گوشی اکستنشن را بر روی دسکتاپ نصب کنیم؟!

پاسخ این پرسش بسیار ساده است، از طریق یک لینک مستقیم!

فردی یک لینک به اکستنشن کروم را برای شما ارسال کرده و بیان داشته که این اکستنشن بسیار ضروری است، یا ممکن است در محل کار به شما گفته شده باشد که یک اکستنشن خاص را بر روی کروم خود نصب کنید. اگر خوش شانس باشید و لینک مستقیم این اکستنشن در وب استور کروم در اختیار شما باشد، مابقی مراحل بسیار ساده است. تنها باید لینک را لمس کرده و آن را با استفاده از نسخه اندروید از کروم باز کنید، با این کار دکمه ای را مشاهده می کنید که Add to Desktop برچسب گذاری شده است.

فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

با این کار یک پنجره پاپ آپ به شما نمایش داده خواهد شد که گزینه های Cancel و Add to Desktop در آن وجود دارند. دکمه Add to Desktop را لمس کنید، با این کار اکستنشن موردنظر به نسخه دسکتاپ از کروم شما افزوده می شود و وقتی آن را بر روی دسکتاپ خود باز کنید، صفحه ای را می بینید که از شما می خواهد این اکستنشن را که به صورت ریموت افزوده اید، فعال کنید.

فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

توجه داشته باشید برای این کار لازم است با اکانت گوگل مشابه، در هر دو نسخه اندروید و دسکتاپ کروم وارد شده باشید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که انجام این عملیات بر روی کلیه نسخه های کروم مقدور نیست. برای مثال کروم در لینوکس امکان فعال سازی اکستنشن های ریموت از طریق این متد را در اختیار کاربران قرار نمی دهد و باید با مراجعه به بخش Extensions در Settings>Advanced Sync Settings این کار را انجام دهید. در این قسمت باید مطمئن شوید که بخش Extension انتخاب شده، با این کار اکستنشن جدید بر روی نسخه دسکتاپ از کروم لینوکس فعال خواهد شد.

فعال سازی اکستنشن های کروم از طریق اندروید

کار با اکستنشن ها بر روی مرورگر دسکتاپ کروم کارآمدتر شده و با کمک گوشی خود به راحتی می توانید آنها را نصب کنید، نسخه کروم بر روی موبایل نیز در این میان مطرح نمی باشد.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید