وبلاگ - نکات و ترفندها

0
405
هنر خلق راهبرد توسعه موفق برای اپلیکیشن های موبایل

هنر خلق راهبرد توسعه موفق برای اپلیکیشن های موبایل

موبایل، آینده وب را در دست دارد و با پرسش از هر کاربر اینترنتی به این نتیجه خواهید رسید که امروزه موبایل همه جا را تسخیر کرده. شمار مشتریانی که از تبلت ها، گوشی های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی به داده ها و اطلاعات دسترسی پیدا می کنند، روندی افزایشی را طی می کند و آنها جهت مدیریت داده ها، ناوبری، خرید و ارتباط با دیگران، اپلیکیشن های موبایل را ترجیح می دهند.

اپلیکیشن های موبایل انقلاب عظیمی در عرصه ارتباطات و تعاملات با سایر افراد به وجود آورده، چرا که این ابزارها از سرعت بالا و ظاهری فریبنده و خوشایند برخوردارند و از سوی دیگر به راحتی قابل ادغام با انواع امکانات گوشی ها می باشند.

در این بین، زمان مسئاله تعیین کننده جهت حضور سازمان ها در حوزه توسعه و ساخت اپلیکیشن های موبایل می باشند.

mobile_dev_xUhHRRJ.jpg.800x600_q96حرکت به سوی یک استراتژی:

بزرگترین خطا از جانب سازندگان اپلیکیشن های موبایل هنگامی سر می زند که می خواهند اپلیکیشن خود را در بین انبوهی از محصولات موجود متمایز گردانند، اما به اختصاص بودجه ای محدود برای این کار می پردازند. یقینا استراتژی های SEO، ترفندهای کلامی در بازاریابی و شناسه های جمعیتی در اختیار شما قرار دارند و از این طریق می توانید جایگاه بالاتری در فهرست جستجوی اپلیکیشن ها از آن خود کنید، اما بدون داشتن یک استراتژی قدرتمند و کارآمد، اپلیکیشن در دراز مدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در این عصر دیجیتال، انعطاف بالا برای استراتژی اپلیکیشن شما بسیار حیاتی است، لازم است این استراتژی مناسب و مرتبط باشد، لذا با ما همراه شوید تا با هم نگاهی به برخی مولفه های کلیدی که لازمه این کار هستند، بیندازیم و یک پیش زمینه از اپلیکیشن آینده شما را در ذهن خود مجسم نماییم.

تقویت تجربه کاربری در اپلیکیشن:

توجه به طراحی UX یا همان تجربه کاربری در اپلیکیشن ها، مولفه تعیین کننده برای موفقیت می باشد، در حقیقت برنامه ریزی استراتژیک UX در کنار احتیاجات برند، یک عنصر کلیدی اولیه است. لازم است به بررسی کلیه مسائل از قبیل اندازه، شکل و عملکرد گوشی های موبایل بپردازید، زیرا کوچک ترین خلل باعث ناامیدی کاربران می گردد، باید پس از بررسی دقیق مشکل، سریعا اقدام به رفع آن نمایید. برای مثال “اگر در حین انجام عملیات، اینترنت کاربر قطع شود و یا کاربر بلافاصله دکمه بازگشت را بفشارد، چه پیش خواهد آمد؟”.

احساس کاربر در حین استفاده از اپلیکیشن شما در جایگاه بالاتری نسبت به مسائل طراحی و رابط کاربری قرار دارد، چرا که هدف نهایی جلب رضایت کاربران است و باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرید.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی، ساخت رابط کاربری است که دقیقا با انتظارات کاربران مطابقت داشته باشد.

توانمندسازی برنامه نویس:

سهولت در استفاده از اپلیکیشن توسط کاربران تنها نکته کلیدی در این بین نیست، رضایت کاربران نیز به منزله نشانه ای از آنچه در پشت پرده اتفاق می افتد، می باشد.

سازندگان اپلیکیشن های موبایل به یک رابط قدرتمند برای ساخت اپلیکیشن نیاز دارند، به بیان دیگر تمامی روال ها و توابع که به آنها در ایجاد تعامل با نرم افزار کمک می کنند، باید در اختیار قرار گیرد. برای خلق یک اپلیکیشن موفق، پلت فرم های پس زمینه باید از استانداردهای عملکردی بالایی برخوردار باشند، قابلیت احراز هویت کاربران، هشدارها، یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی و منبع ذخیره سازی مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد، اما این نکته را در ذهن داشته باشید که امکانات مذکور به تنهایی قادر به متمایز کردن اپلیکیشن شما نمی باشند.

باید از سرویس های کلود برای بک اند اپلیکیشن استفاده نمایید و در عوض توجه تیم برنامه نویسی را بر روی ساخت و طراحی رابط و تجربه کاربری در فرانت اند معطوف نمایید.

نتیجه را با بکارگیری راهبردهای درآمدزایی به حداکثر برسانید:

با بهره گیری از مکانیزم ها، به شناسایی توانایی بالقوه اپلیکیشن خود بپردازید، چرا که این استراتژی های کلیدی، توزیع و کسب و کار را به شکل انبوه تحت تاثیر خود قرار می دهند. هدف استراتژی های موبایل ایجاد محیطی است که توجه کاربران را به سوی کسب و کار شما جلب کند و آنها را به مرحله بعدی که مربوط به تصمیمات خرید است، سوق دهد.

بدون تردید بازاریابی اپلیکیشن های رایگان آسان تر از سایر اپلیکیشن ها صورت می گیرد و به این اپلیکیشن ها جایگاه ویژه ای در اپ استور اختصاص داده شده، اما لازم است پس از مدتی، این ذهنیت برای کاربران بوجود آید که “ای کاش می توانستم کارهای بیشتری با این اپلیکیشن انجام دهم” و آنها مایل به پرداخت هزینه به ازای گزینه ها و امکانات بیشتر شوند.

به جای تعجیل در انتشار اپلیکیشن و اینکه بدون تفکر پول خود را صرف سازمان ها و سازندگان موبایل کنید، لازم است به دنبال یک استراتژی متفکرانه و راهبردی برای حصول بهترین نتایج باشید. هر چه با دقت بیشتری به برنامه ریزی بپردازید، اپلیکیشن شما در آینده موفقیت بیشتری از آن خود خواهد نمود.

منبع:

http://www.developer-tech.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر