واتس اپ امکانات جدیدی را به اپلیکیشن اصلی و بتای خود افزود

واتس اپ امکانات جدیدی را به اپلیکیشن اصلی و بتای خود افزود

واتس اپ تعدادی امکان جدید را به اپلیکیشن اصلی و نسخه بتای آن افزوده است، این تغییرات با هدف کاربردی تر کردن واتس اپ به عنوان یک پلتفرم ارتباطاتی که قادر به ارضاء نیازمندی های کاربران خواهد بود، اعمال شده اند.

اساسی ترین قابلیت واتس اپ به امکان افزودن فرمت به پیام های متنی ارتباط پیدا می کند که حالت های بولد، ایتالیک و خط خورده را شامل می شود. به جای استفاده از دکمه و یا منویی برای اعمال این فرمت ها واتس اپ زبان مدل های نشانه گذاری را به کار بسته است، بدین ترتیب که کاربران می توانند متن مورد نظر را در نشانه های مناسب قرار دهند، بدین طریق فرمت موردنظر بر روی آن قسمت اعمال می گردد. با استفاده از علامت ستاره متن بولد می شود، آندراسکورها متن را ایتالیک می کنند و قرار دادن علامت مد قبل و بعد از متن آن را خط خورده می کند. علاوه بر این می توان این فرمت ها را به صورت تو در تو نیز مورد استفاده قرار داد، چرا که این مدل نشانه گذاری از چنین قابلیتی برخوردار است.

blog_17510_1

آخرین نسخه بتا از واتس اپ قابلیتی برای پاسخ گویی سریع، تصاویر پس زمینه خالص و ابزارهایی برای گزینش چندگانه را نیز در خود جای داده است. گزینه پاسخ گویی سریع را می توان تقلیدی از قابلیت مشابه در اندروید N برشمرد، اما این گزینه در سایر نسخه های اندروید از طریق نوتیفیکشن کارت واتس اپ در دسترس قرار دارد. در صورت انتخاب این گزینه یک پنجره پاپ آپ برای وارد کردن متن پیام به کاربر نمایش داده می شود که نه تنها شامل متن، بلکه دربرگیرنده ایموجی و گزینه های ورودی صوتی است.

کاربران نسخه بتا از واتس اپ هم اکنون قادر به گزینش رنگ های خالص برای بک دراپ می باشند. واتس اپ در گذشته نیز از تصاویر برای بک دراپ پشتیبانی می کرد، اما کاربرانی که مایل به استفاده از رنگ های خالص بودند، باید گرافیک های خود را لود می کردند، چرا که گزینه پیش فرضی برای این کار در دسترس آنها نبود. هم اکنون واتس اپ به پشتیبانی از این رنگ های خالص برای پس زمینه می پردازد که تنها با چندین حرکت بر روی اپلیکیشن اعمال می شوند.

واتس اپ چندین ابزار در دسترس را نیز تغییر داده است، کاربران این ابرازها را هنگام انتخاب های چندگانه مورد استفاده قرار می دهند. گزینه ها از طریق یک لیست مستقیم از گزینه ها به نمایش در می آیند در حالی که در گذشته به صورت پاپ آپ نمایش داده می شدند. این لیست بسته به کاربرد کنونی کاربر تغییر پیدا می کند، به طوری که در حالت چت های شخصی و گروهی گزینه های متفاوتی به نمایش در می آیند.

نسخه آپدیت شده این اپلیکیشن در گوگل پلی 2.12.535 است، چنانچه علاقه مند به پیوستن به برنامه بتای واتس اپ هستید نیز می توانید از طریق این لینک اقدام کنید، 2.12.560 شماره نسخه برای آپدیت بتای جدید می باشد.

 

منیع:

http://www.talkandroid.com

اینها را هم بخوانید