واتس اپ قصد دارد اپلیکیشن خود را مجهز به قفل امنیتی نماید

واتس اپ قصد دارد اپلیکیشن خود را مجهز به قفل امنیتی نماید

واتس اپ یکی از اپلیکیشن های پیام رسان پرطرفدار در بین عموم می باشد و هر روزه شاهد افزوده شدن قابلیت جدیدی به این اپلیکیشن می باشیم، یکی از محبوب ترین قابلیت ها که امنیت اپلیکیشن را قدرت بخشیده رمزگذاری اند-تو-اند می باشد، اما آنطور که شواهد نشان می دهند واتس اپ به این میزان بسنده نکرده و مایل است تا با کمک کدهای عبور، امنیت اپلیکیشن خود را بیش از پیش ارتقا بخشد.

تیمی از مترجمین که در راستای ترجمه واتس اپ به زبان های دیگر فعالیت می کنند، این ویژگی جدید را کشف و فاش نمودند. بسیاری از افراد گوشی های خود را قفل می کنند و از اثر انگشت و سایر روش های امنیتی استفاده می نمایند، اما برای اپلیکیشن های حساس مانند پیام رسان هایی که برای مکالمات شخصی مورد استفاده قرار می دهید، معمولا یک لایه امنیتی اضافه نیز مورد نیاز است.

blog_23401_1

واتس اپ نیز بر این موضوع واقف بوده و در تلاش برای افزودن یک قفل شش رقمی به اپلیکیشن موبایل خود می باشد. از مترجمین خواسته شده تا عبارت هایی مانند enter the current six-digit passcode ،passcodes don’t match و enter a recovery email address را از انگلیسی به هلندی ترجمه کنند.

این موضوع که استفاده از این کدهای عبور اجباری خواهد بود یا اختیاری هنوز مشخص نیست، اما احتمال کمی وجود دارد که واتس اپ کاربران را مجبور به استفاده از آنها نماید. امکان استفاده از روش های امنیتی بایومتریک در گوشی هایی که دارای اسکنرهای اثر انگشت و عنبیه هستند نیز هنوز معلوم نمی باشد.

شایان ذکر است، این موضوع که واتس اپ از مترجمین خواسته تا این عبارت ها را ترجمه کنند، دلیلی بر پیاده سازی و انتشار آن برای عموم نیست.

اما مبنی بر شواهد واتس اپ در حال بررسی و کار بر روی این قابلیت جدید می باشد، لذا برای افرادی که مایل به مخفی نگه داشتن تمامی مکالمات خود با دوستان هستند، این خبر امیدوارکننده و خوشحال کننده خواهد بود.

 

http://www.cultofmac.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید