دلیل انفجار گلکسی نوت 7

وقتی باتری ها گناهکار می شوند: دلیل آتش گرفتن گوشی های گلکسی نوت 7 مشخص شد

گوشی های پرچم دار کمپانی سامسونگ به سبب طراحی بی نظیر و قابلیت های منحصر به فرد همواره شهره خاص و عام بوده اند، اما بخت با گوشی گلکسی نوت 7 کمپانی که چندین ماه پیش عرضه شد یار نبود و این گوشی محبوبیت سامسونگ را نیز زیر سوال برد و پس از دو بار جمع آوری عمومی، سرانجام ساخت این گوشی به طور کامل متوقف گردید. این شرایط نه تنها از لحاظ مالی لطمه های فراوانی به سامسونگ وارد کرد، بلکه نام برند را نیز لکه دار نمود.

کمپانی سامسونگ تحقیقات گسترده ای جهت یافتن دلیل این مشکل صورت داد و پس از چند ماه، سرانجام نتیجه گیری قطعی خود را اعلام کرده است. در این راستا سامسونگ تست های فراوانی انجام داد و سه گروه صنعتی مستقل را نیز مامور بررسی مشکل پیش آمده نمود.

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

به گفته سامسونگ آنها در طول ماه های گذشته تمامی جوانب فنی گوشی گلکسی نوت 7 شامل سخت افزار، نرم افزار، فرآیند مونتاژ و غیره را مورد بررسی قرار داده اند. حدود 700 مهندس سامسونگ بیش از 200000 گوشی گلکسی نوت 7 و 30000 باتری را تست کردند تا بتوانند اتفاقات گزارش شده از سوی مشتریان، یعنی گرمای بیش از حد و مشکلات حرارتی را شبیه سازی کنند.

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

بر اساس اظهارت سامسونگ، خود گوشی گلکسی نوت 7 (شامل طراحی، سخت افزار و نرم افزار) دلیل مشکلات پیش آمده برای باتری نبوده و مشکل تنها به باتری گوشی مرتبط است.

باتری های استفاده شده در گوشی گلکسی نوت 7 توسط Samsung SDI و یک کمپانی هنگ کنگی به نام Amperex Technology ساخته شده بودند و سامسونگ به این نتیجه رسید که هر دو نوع باتری ساخته شده مشکل آفرین بوده اند.

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

در این مطلب قصد نداریم وارد بعد فنی قضیه شویم، اما به طور کل می توان گفت که به سبب ترکیبی از مشکلات ساخت و نواقص طراحی، احتمال گرم شده بیش از حد و آتش گرفتن باتری های نوت 7 وجود داشته است. باتری های ساخته شده توسط Samsung SDI به سبب شکل گوشه های بالایی و تفکیک کننده های داخلی بسیار نازک، مستعد اتصال کوتاه بوده اند و اما در باتری های ساخته شده توسط Amperex، مشکل به عدم وجود نوار عایق مناسب و تفکیک کننده های داخلی باریک مربوط است. در صورتی که به جزئیات فنی مشکلات پیش آمده در ارتباط با باتری علاقه مندید، می توانید با مراجعه به لینک زیر که توسط سامسونگ در شرح مشکلات پیش آمده منتشر شده، مراجعه کنید.

https://news.samsung.com

به بیان سامسونگ، تاکنون 96 درصد از 3 میلیون گوشی نوت 7 فروخته شده در کل جهان، باز گردانده شده اند.

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

به منظور ارتقای کیفیت محصولات آینده، سامسونگ اقدامات مناسبی را صورت داده که شامل پروتکل هایی مانند multi-layer safety measures و 8-Point Battery Safety Check می باشد. در ویدیوی زیر می توانید جزئیات بیشتری در این مورد پیدا کنید.

سامسونگ اظهار داشته که یک گروه مشاوره برای باتری را از مشاورین خارجی، متخصصین آکادمیک و تحقیقاتی تشکیل داده تا از بابت ایمنی باتری ها اطمینان حاصل کند.

امیدواریم که زین پس تمامی اسمارت فون های ساخته شده توسط سامسونگ و سایر کمپانی ها از امنیت کامل برخوردار باشند و دیگر شاهد مشکلاتی که سال گذشته برای برخی گوشی ها پیش آمد، نباشیم.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید