پیوند هوش مصنوعی با پهپادهای خورشیدی فیسبوک برای دسترسی به اینترنت

پیوند هوش مصنوعی با پهپادهای خورشیدی فیسبوک برای دسترسی به اینترنت

فیسبوک با بکار بردن تکنولوژی هوش مصنوعی قصد دارد آگاهی بهتر و بیشتری از مناطق سکونت بشر در سراسر جهان کسب نماید. این تکنولوژی به شرکت محبوب در عرصه شبکه های اجتماعی امکان می دهد تا نقشه های دقیق تر و جزئی تری از جمعیت پراکنده در مساحت 21.6 میلیون کیلومتر مربع پیدا کند، این نقشه ها از دقت و کیفیت بهتری نسبت به نقشه های معمولی و سنتی برخوردارند، با این کار فیسبوک می تواند از مکان هایی اطلاع یابد که باید پهپادهای خورشیدی خود جهت ارسال سیگنال های رایگان اینترنتی را بفرستد.

در یک پست فیسبوکی، بنیان گذار و مدیر کمپانی، آقای مارک زاکربرگ بیان داشت که 15.6 میلیارد تصویر ماهواره ای توسط هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و هدف از این کار ساخت نقشه ای برای برجسته سازی مکان استقرار جمعیت افراد می باشد. او اظهار داشت که نتایج نهایی با سایرین نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد و سایر سازمان ها نیز می توانند این نقشه ها را مورد استفاده قرار دهند، بدین ترتیب افرادی که مایل به رساندن انرژی، امکانات سلامتی و انتقال زیرساخت ها هستند نیز از این امکان بهره مند خواهند گردید و در صورت وقوع بلایای طبیعی این نقشه امدادرسانی را تسهیل می بخشد.

blog_17281_1

قطعا دلیل اصلی فیسبوک برای چنین اقدامی فراهم آوردن داده های دقیق برای هدف قرار دادن افرادی است که در دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند و در مناطق محروم مستقر شده اند. آنگونه که زاکربرگ به آن اشاره کرده، بسیاری از مردم در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و اطلاعات دقیقی از محل سکونت چنین افرادی در دست نمی باشد. اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادهای خورشیدی کمپانی برای جهت یابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بدین ترتیب اینترنت به صورت کارآمدتری نسبت به گذشته در اختیار افراد قرار می گیرد و آنها می توانند با کمک گوشی های موبایل خود اینترنت را مورد استفاده قرار دهند.

برقراری ارتباط بین 5 میلیارد نفری که اکنون از اینترنت محروم اند، ماموریتی است که زاکربرگ بر عهده گرفته و به دنبال پیشبرد ابتکار Internet.org خود نیز می باشد. زاکربرگ در خلال سفر خود در هند بیان داشت که تلاش های صورت گرفته از سوی کمپانی به حضور آنلاین 15 میلیون نفر در سراسر جهان یاری رسانده که رقمی تاثیرگذار می باشد.

او به طور مکرر از دسترسی جهانی به اینترنت سخن می گوید و معتقد است که چنین چیزی منجر به رشد مشاغل، توسعه و ایجاد فرصت های جدید می گردد.

http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید