چگونه بیشترین موفقیت را از کمپین های ویدیو مارکتینگ کسب کنیم؟ - بخش اول

چگونه بیشترین موفقیت را از کمپین های ویدیو مارکتینگ کسب کنیم؟ - بخش اول

میزان اثربخشی بالای ویدیو مارکتینگ در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بسیار مشهود بوده و مبنی بر مطالعات صورت گرفته، احتمال قرار گرفتن در نخستین صفحه از نتایج جستجوی گوگل، با استفاده از ویدیو 50 برابر آسان تر است.

ویدیو مارکتینگ ارائه دهنده تعاملی ترین نوع از محتواست و در تمامی دستگاه های دیجیتال قابل استفاده می باشد، اما برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که ویدیو مارکتینگ راه حل بسیار ساده ای برای رفع مشکلات پیچیده است، در حالی که استفاده از ویدیو مارکتینگ به تنهایی قادر به جلب توجه افراد به سوی کسب و کار شما نمی شود و تنها به خاطر داشتن ویدیوی آنلاین نمی توانید موفقیت را از آن خود کنید.

چنانجه نتیجه موردانتظار خود را از فعالیت های بازاریابی خود در زمینه ویدیو کسب نکرده اید، زمان آن فرا رسیده که به فعالیت های دیگری که احتمالا موفقیت را از آن شما خواهند کرد، بیندیشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات و ترفندهایی که در راستای حصول موفقیت از کمپین ویدیو مارکتینگ آینده شما به کار خواهند آمد، آشنا کنیم، با ما همراه باشید.blog_23834_1

1. ویدیو را با داستانی آغاز کنید که مورد توجه افراد قرار گرفته و برای آنها مهم باشد

دلیل جذاب بودن ویدیوها این نیست که آنها همان محتوایی را که در وبلاگ ها یافت می شوند، به صورت شفاهی بیان کرده اند، در حقیقت ویدیوها داستان هایی را بازگو می کنند که مردم علاقه مند به شنیدن آنها هستند. تاثیرگذارترین ویدیوها از طریق یک داستان الهام بخش و تاثیرگذار با مخاطبین هدف ارتباط برقرار می کنند.

یک ویدیوی ساده که محصول شما را به نمایش می گذارد، نتایج جزئی برای شما به همراه خواهد داشت، اما چنانچه همان محصول را با یک داستان ترکیب کنید، بازدیدها به صورت ناگهانی افزایش پیدا خواهند کرد.

تمامی ویدیوهایی که به صورت ویروسی در همه جا منتشر شده اند، از یک داستان سرگرم کننده و جذاب برخوردارند و ویدیو در طولانی مدت مزایایی را برای کمپانی شما به همراه خواهد داشت.

2. ویدیویی کوتاه و تاثیرگذار بسازید

مدت زمان ویدیو یکی از جوانب بازاریابی است که مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته، مطالعات نشان داده اند که اکثر مشتریان دارای بازه زمانی توجه کوتاه تری نسبت به گذشته هستند و این امر چندان عجیب و غیرمنتظره نمی باشد. محتوای بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد و همان لحظه که چیزی را مشاهده می کنید، توجه شما به سمت چیز دیگری جلب می شوید.

این روزها ویدیوهای کوتاه تر میزان تبدیل بالاتری را نسبت به ویدیوهای طولانی به نمایش می گذارند. به یاد داشته باشید که بیشتر مردم زمان بسیار کوتاه، در حدود 30 ثانیه را به تماشای ویدیوی شما اختصاص می دهند، از این رو بهترین مدت زمان برای ویدیو حدود 1 دقیقه است، اگر مدت زمان ویدیو بیشتر از این مقدار باشد، نتایج چندان خوبی را مشاهده نخواهید کرد و کاربران ویدیو را از نیمه رها می کنند. شما پایبند به خلق آینده هستید، لذا سعی کنید از فرصتی که در اختیار دارید استفاده کرده و پیام خود را منتقل کنید.

3. ویدیو را به شکل تعاملی بسازید

رفتار کاربران به طور مستمر در حال تغییر می باشد، از این رو چنانچه نتوانید خود را به شرایط سازگار کنید، کنار گذاشته خواهید شد. معمولا ساخت ویدیو عملیاتی زمان بر و هزینه بر می باشد و اگر با هر بار تغییر عقاید مخاطبین بخواهید یک ویدیوی جدید بسازید، این کار چندان مطلوب نخواهد بود. ساده ترین راه برای تولید محتوایی که مدت زمان طولانی تر دوام می آورد، تعاملی ساختن آن است. محتوای تعاملی یکی از محبوب ترین روش هاست که قدرت را در دست بازدیدکننده قرار می دهد، ویدیوهای تعاملی مشتریان را قادر به شرکت در ویدیو و تعیین جهت گیری ویدیو می نمایند.

یک داستان پویا درس های زیادی را به مشتریان می دهد و سرگرم کننده می باشد، در حال حاضر استفاده از این تکنیک رواج چندانی بین کسب و کارها ندارد، از این رو بهتر است همین الان این استراتژی را مورد استفاده قرار دهید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

در مطلب بعدی سایر نکات ساخت ویدیوی اثربخش را به شما خواهیم آموخت، با ما همراه باشید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    احمد
    مطالب این مقله خیلی کلی بود. در واقع چیزی دستگیر من که نشد. به هر حا هم ممنون .

    به این نظر پاسخ دهید