استارتاپ توسعه اپلیکیشن موبایل

چگونه می توان یک استارتاپ موفق برای توسعه اپلیکیشن موبایل راه اندازی کرد؟

موفقیت در استارتاپ های توسعه اپلیکیشن موبایل به طور تصادفی اتفاق نمی افتد، در همه جای دنیا شاهد افزایش چشمگیری در تعداد کاربران اسمارت فون ها می باشیم و انتظار می رود که در سال 2020 تعداد کاربران اسمارت فون به رقم به 2.1 میلیارد برسد. به طور معمول استارتاپ ها بر اساس ایده های خارق العاده و جالبی شکل می گیرند و تفاوت بین موفقیت و شکست در کمپانی های توسعه اپلیکیشن در نتیجه یک عامل بسیار مهم رقم می خورد که پشتکار است. از نقش یک استراتژی قدرتمند که به خوبی برنامه ریزی شده باشد و طراحی خوب و منحصر به فرد نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

در فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل بخش های نرم افزاری متعددی برای ساخت وجود دارند که به اجزایی تقسیم شده اند. یک کارآفرین موفق از مهارت لازم جهت هدایت و شکل دهی استراتژی توسعه اپلیکیشن برخوردار است تا از طریق قادر به ارائه بهترین و خارق العاده ترین تجربه ها در جوانب گوناگون این بخش های نرم افزاری مجزا باشد.

مسیری که شما را به سمت یک استارتاپ موفق هدایت می کند بر اساس موارد زیر بنا نهاده شده است:

استارتاپ توسعه اپلیکیشن موبایل

اعتبارسنجی ایده اپلیکیشن

ایده پردازی اولین گام در فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل قلمداد می شود، اما آنچه به ایده تولید شده جامه عمل می پوشاند اعتبارسنجی آن است، زیرا در غیر این صورت ایده در حد فرضیه باقی خواهد ماند. یکی از روش های مرسوم در اعتبارسنجی ایده ها توجه و مدنظر قرار دادن نظرات و بازخوردهای مشتریان می باشد. استفاده از یک صفحه فرود جهت نمایش ایده اپلیکیشن روش خوبی است که از طریق آن می توانید کاربران علاقه مند را به ثبت نام هدایت کنید.

یک متد جایگزین دیگر استفاده از Google Keyword Planner است که تعداد کاربران علاقه مند به اپلیکیشن را پیدا می کند. تنها پس از اینکه اعتبارسنجی تکمیل شد، منابع و سرمایه لازم را برای فعالیت های بازاریابی اختصاص دهید.

به جزئیات بپردازید

فاز بعدی، پس از اعتبارسنجی ایده مستندسازی فرآیند توسعه اپلیکیشن می باشد. روش کاربردی دیگر wireframing همراه با اسکرین شات های اپلیکیشن های موبایل می باشد، برای این کار می توان از ابزارهایی مانند JustinMind یا Proto.io بهره گرفت. تمامی جزئیات باید در هر دو متد مندرج شوند، علاوه بر این باید یک جریان از ناوبری اپلیکیشن و امکاناتی را که در خود جای داده نیز تهیه کرد.

کار را با امکانات ضروری آغاز کنید

به طور معمول کمپانی های توسعه اپلیکیشن موبایل با محدودیت های منابع و بودجه مواجه اند، اما لازم است سریعا و پیش از آنکه سایرین با ایده مشابه موفقیت را از چنگ آنها بربایند، وارد مارکت شوند. از این رو هنگام توسعه نمونه اولیه یا و مستندسازی قابلیت های استارتاپ، باید تنها امکانات عمده و اصلی اپلیکیشن را درج کرد.

این مورد برای برطرف سازی مشکلات کاربر حیاتی بوده و می توان امکانات خوب و کاربردی را در آپدیت های بعدی اضافه کرد و اپلیکیشن را ارتقا داد.

نوعی طراحی را پیاده سازی کنید که تاثیرگذار باشد

طراحی اپلیکیشن را نه بر مبنای ظاهر، بلکه بر اساس آنچه مخاطب دوست دارد انجام دهید. درک و آگاهی از خواسته مخاطب هدف یک عامل تعیین کننده و مهم است، از سوی دیگر سهولت در کاربرد و رابط های کاربرپسند همیشه مورد علاقه کاربران قرار می گیرند و افزودن رنگ های مناسب نیز در جلب توجه کاربران تاثیرگذار است.

به همکاری با شرکای بالقوه استارتاپ بپردازید

زمانی که امکان پذیر بودن ایده اپلیکیشن تایید شد، باید استارتاپ های توسعه اپلیکیشن را کشف کنید تا بودجه ای در اختیار شما قرار داده یا برای فعالیت های بازاریابی به کمک شما بیایند. لازم است نیازمندی ها را به طور خلاصه برای شرکای کاری شرح دهید تا از این طریق بتوان قیمت و تایم لاین ها را تخمین زد. لازم است تمامی اهداف را به روشنی و وضوح شرح داد، باید در روابط خود با شرکا شفافیت داشته باشید و از بابت یک ارتباط پایدار با آنها اطمینان حاصل کنید.

مشتاقانه جهت دریافت نتایج صبر کنید

دستیابی به اهداف تعیین شده یک شبه اتفاق نمی افتد و بسیاری از استارتاپ های توسعه اپلیکیشن موبایل بودجه محدودی در اختیار دارند، از این رو باید با پشتکار منتظر بمانید تا نتایج خوب و موردنظر خود را دریافت کنید.

افراد با استعداد را استخدام کنید

یک استارتاپ موفق در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل، از یک تیم طراحی خوب و توسعه دهندگان باتجربه شکل گرفته است. اعتبار اشخاص استخدام شده بسیار مهم بوده و باید افرادی را برگزینید که دارای استعداد و تجربه لازم باشند و بتوانند به ساخت اپلیکیشن های مشابه بپردازند.

تامین بودجه برای استارتاپ های توسعه اپلیکیشن موبایل کار دشواری است و تمرکز این کمپانی ها بر روی ساخت یک محصول موفق و جذب مشتریان منعطف شده است. وجود یک برنامه بازاریابی قابل درک نیز برای حصول موفقیت الزامی بوده و در اولویت اول قرار دارد. ساخت و توسعه اپلیکیشن و روانه کردن آن به مارکت اپلیکیشن ها کار چندان دشواری نیست، اما جذب مشتری کمی پیچیده تر است و باید راهی را پیدا کنید که اپلیکیشن شما از ایده های مشابه متمایز کرده و در صدر اپ استورها قرار دهد.

 

http://www.techlofy.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید