وبلاگ - نکات و ترفندها

0
504
کلید موفقیت بازی محبوب انگری بردز توسط شرکت سازنده فاش شد

کلید موفقیت بازی محبوب انگری بردز توسط شرکت سازنده فاش شد

تسلط به کل جهان کار بسیار دشواری است، اما Rovio با سری بازی های محبوب انگری بردز خود تا حدودی موفق به این کار گردید. برنامه سازان فنلاندی یک سرمایه ذهنی جدید را در سال 2009 خلق کردند و با گذشت کمتر از سه سال از این اقدام، این بازی یک بیلیون دانلود را در سرتاسر جهان از آن خود کرد. در طول این مدت شرکت دست از تلاش خود بر نداشت و تمامی رسانه ها را با شخصیت های محبوب بازی پر کرد.

choose-your-bird

انتشار انگری بردز 2 در ماه گذشته به عنوان فاز دومی از سوی شرکت قلمداد می شود. GamesBeat از طریق ایمیل با Alex Lambeek، مدیر ارشد تجاری Rovio تماس گرفته تا از جزئیات فاز دوم این بازی پرده بردارد.

bossesبازی ای که Rovio قصد داشت در مرحله اول بسازد

“این بازی چیزی است که 5 سال پیش قصد ساختن آن را داشتیم و این دیدگاهی است که همواره نسبت به بازی و کاراکترهای آن در ذهن پرورانده ایم، اما در آن زمان ساخت چنین چیزی از نظر فنی مقدور نبود و منابع کافی را نیز در اختیار نداشتیم.”

برخلاف بررسی ها، بیش از 20 میلیون بازی کننده تا 6 آگوست این بازی را دانلود کردند و این مقدار بعدها مرز 30 میلیون را نیز گذراند، اما این آمار نشان دهنده و تضمین کننده موفیت نمی باشد. بنا به اظهارات Lambeek، این سری هنوز مقدماتی از دیدگاه اصلی و ایده پشت پرده آن می باشد. Lambeek از چگونگی ساخت سری با نگرش ادغام آن با اکوسیستم بزرگ تر، دربرگیرنده کارتون های آنلاین و تلویزیونی بازی نیز صحبت کرد.

“ما برای مدتی در حال تجربه و آزمون آنچه با سخت افزار کنونی موبایل قابل اجرا است، بوده ایم. چگونگی توسعه محیط و کاراکترها در عین پایبندی به دنیای دوبعدی در کانون توجه ما بوده است. از دیدگاه گیم پلی و تجربه کاربری، ما طرفدار سادگی و خواستار نوآوری در فریم های اولین بازی هستیم، تنها پس از صورت دادن این پیشرفت ها به ساخت بازی پرداختیم.

قابلیت اتصال نه تنها برای تداوم داخلی، بلکه برای حرکت به سوی بازار جهانی نیز الزامی است. Lambeek برنامه کسب و کار شرکت را بر پایه برقراری ارتباط با برندهای شناخته شده و تقلید از سبک آنها بیان نمود.

دستیابی به موفقیت

wp_20131113_0091

“استفاده از هویت های شناخته شده مانند Angry Birds Star Wars ،Angry Birds Space ،Angry Birds Transformers ،Angry Birds Go و Angry Birds Epic برای عناوین بازی باعث پایداری و حفظ برند شد. ساخت Bad Piggies و Angry Birds Stella نیز کمی متفاوت و برای دموگرافیک های منحصر به فردی بود. با ساخت چنین آپدیت های معنادار و متفاوتی، ما تمرکز خود را بر روی گروه متفاوتی نهادیم. دربرگیری AB در ژانرهای جدید بازی چیزی است که به ما الهام می بخشد و ابتکارات جدیدی را در شرکت خلق می کند.”

جذابیت برند نیز به وضعیت کنونی انگری بردز در این مدت کوتاه یاری رسانید. چنین فعالیت هایی در دنیای غرب نتیجه بخش است، اما کشورهایی مانند چین ارائه دهنده دیدگاهی کاملا متفاوت و منحصر به فرد می باشند و به گفته Lambeek با در نظر گرفتن محدودیت های موجود، شراکت تنها راه موفقیت در این مناطق است.

“مشارکت با شرکت هایی با طرز فکر مشابه، زاینده حرکت ما بود و هم اکنون یک سوم از دانلودهای ما از چین انجام شده، به راستی موفقیت ما در گرو درک مشتریان و مشارکت با شرکایی مانند Kunlun، Alibaba و Charactopia که از بازار برای CP، رسانه و بازی ها آگاهی کامل دارند، می باشد.

challenge-other-playersآینده ای مبهم از اولویت های برند

هیچ کس در Rovio مایل به اشتراک گذاری کامل جزئیات نیست و این رفتار از سوی آنها طبیعی جلوه می کند. به بیان Lambeek، حفظ ماهیت مرکزی و آنچه بازی کنندگان انتظار دارند و در آینده مورد احترام و تمجید از سوی آنها واقع می شود، اولویت اول آنها می باشد.

“خوشنود ساختن طرفداران و ساخت برندی که مردم آن را دوست داشته باشند و به آن اعتماد کنند مهم ترین اولویت کاری ما بوده و ما تحت هیچ شرایطی در جایی که این مهم به خطر بیفتد سرمایه گذاری نمی کنیم.”

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر