کمپانی Tencent قصد دارد سوپرسل، سازنده بازی محبوب کلش آف کلنز را خریداری کند

کمپانی Tencent قصد دارد سوپرسل، سازنده بازی محبوب کلش آف کلنز را خریداری کند

کسب و کار بازی های موبایل چالش برانگیز اما در عین حال بسیار سودآور نیز می باشد، البته نمی توان همواره به جریان درآمد بالقوه آن اطمینان کرد. بازی های دارای گیم پلی اعتیادآور و پرداخت های درون برنامه ای، بی ثبات ترین گزینه پیش روی توسعه دهندگان می باشند، اما این قبیل بازی ها محبوبت ترین نوع در بین گیمرها هستند. کلش آف کلنز از آن دست بازی های است که توانسته محبوبیت فراوانی بین عموم کسب کرده و درآمد هنگفتی را نیز از آن خود کند.

blog_19316_1

سوپرسل، سازنده این بازی محبوب اعلام کرده که با معامله خریداری کمپانی از Softbank ژاپنی توسط Tencent چینی به مبلغ 8.57 میلیارد دلار که معامله بزرگی برای سوپرسل قلمداد می شود، موافقت کرده است. Tencent امیدوار است که مارکت بزرگ و قدرتمند چین فرصت جدیدی را در اختیار سوپرسل گذارد که از مشکلات پیش آمده در خریدهای مشابه قبلی پیشگیری گردد.

در سال 2012 کمپانی Zynga سازنده Draw Something یعنی OMGPOP را به مبلغ 180 میلیون دلار خریداری کرد، اما متاسفانه در آن زمان Draw Something به سرحد محبوبیت خود دست یافته بود. سال گذشته نیز اکتیویژن با صرف 5.9 میلیارد دلار به خرید سازنده بازی محبوب Candy Crush یعنی کینگ پرداخت و این قرارداد در کوتاه مدت برای اکتیویژن درآمدزا بود، چرا که کینگ 23 درصد از درآمد سه ماهه را برای اکتیویژن به همراه داشت، اما با گذشت زمان درآمد کینگ سیر نزولی را به ثبت رسانید.

Tencent سابقه درخشانی در زمینه خرید دارد، این کمپانی Riot Games، سازنده بازی بسیار محبوب League of Legend را خریداری کرده، از طرفی سوپرسل نسبت به کینگ دارای محصولات متنوع تری همچون بازی های نام آشنای Boom Beach ،Clash Royale و Hay Day می باشد که موفقیت Tencent از این خرید را تا حدودی تضمین می کند.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید