کیبورد کاربردی Gboard به دنیای اندرویدی ها راه گشود: انجام جستجو در وب از طریق کیبورد آسان تر می شود

کیبورد کاربردی Gboard به دنیای اندرویدی ها راه گشود: انجام جستجو در وب از طریق کیبورد آسان تر می شود

کمپانی گوگل در اوایل سال اقدام به ساخت یک کیبورد اختصاصی به نام Gboard برای آی او اس نمود، اما در کمال تعجب خبری از نسخه اندرویدی این کیبورد نبود. اما کمپانی گوگل که همیشه به فکر سیستم عامل موبایل خود می باشد، با ری برندینگ "Google Keyboard" اندرویدی به نام همتای آی او اس خود، یعنی Gboard پرداخته است. گوگل امکانات جدیدی به هر دو کیبورد اندروید و آی او اس افزوده و قابلیت های شخصی سازی بیشتری را در اختیار کاربران اندروید قرار داده است. Gboard اندرویدی یک اپلیکیشن جدید و مجزا نیست و در حقیقت نسخه 6.0 آپدیت گوگل کیبورد در پلی استور با این نام منتشر شده است.

برخی افراد بر این باورند که تغییر نام گوگل کیبورد که نامی بدیهی بود، اقدام چندان جالبی از سوی گوگل نبوده، اما با این حال ویژگی ها و قابلیت های بسیار خوب و کاربردی در این نسخه از کیبورد جای گرفته اند که به هیچ عنوان نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

کیبورد Gboard

بزرگ ترین تغییر بصری در این نسخه درج یک زبانه جدید در سمت چپ نوار پیشنهادات می باشد که با ضربه بر روی آن دکمه هایی برای انجام جستجو در وب، تغییر قالب ها و فعال سازی حالت یک دستی و دسترسی به تنظیمات، نمایش داده خواهند شد. در صورتی که دست خود را بر روی دکمه کاما نگه دارید، می توانید به حالت یک دستی و تنظیمات، دسترسی پیدا کنید و در صورتی که تنها خواسته شما از این کیبورد کلید Google Search است، باید از بخش تنظیمات اقدام کرده و آن را به عنوان یک کلید "G" مجزا فعال نمایید.

کیبورد Gboard

با انجام جستجو در Gboard، نتایج به صورت کارتی همراه با اطلاعات درخواستی شما و گزینه های برای سوالات مرتبط در زیر سوالات نمایش داده خواهد شد و شکل آن شباهت زیادی به رابط تایپ در Google Assistant داخل Allo دارد. با ضربه زدن بر روی دکمه "share" در گوشه پایین سمت چپ، می توانید اطلاعات را همراه با لینک جستجوی گوگل برای آن نتیجه، به هر اپلیکیشنی که در حال تایپ در آن هستید منتقل کنید. این قابلیت بسیار کاربردی است و می توانید در حین تایپ، به اطلاعات مورد نظر خود نیز نگاهی بیندازید، برای این کار دیگر نیازی به مراجعه به صفحه خانه و انجام یک جستجوی مجزا نمی باشد.

امکان فعال سازی شماره سطر در قسمت بالای کیبورد نیز میسر بوده و می توانید در حالت ایموجی، به جستجوی ایموجی های موردنظر خود نیز بپردازید. پشتیبانی چند-زبانه در این نسخه از اپلیکیشن تعبیه شده و بدین ترتیب می توانید چندین زبان فعال داشته باشید که یکی از آنها به عنوان زبان اصلی انتخاب شده است.

بدون توجه به نام این کیبورد، آپدیت جدید بسیار خوب و کاربردی است و قدرت و قابلیت های جستجوی گوگل را به کیبورد شما آورده است. انتشار آپدیت های عمده اپلیکیشن های گوگل معمولا مدت زمانی طول می کشد، اما اگر اپلیکیشن گوگل کیبورد بر روی گوشی شما نصب است، به زودی نام آن به Gboard تغییر پیدا خواهد کرد و می توانید از امکانات جالب آن بهره مند شوید.

 

http://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید