گزارشات حاکی از میزان کرش بیشتر اندروید نسبت به آی او اس است

گزارشات حاکی از میزان کرش بیشتر اندروید نسبت به آی او اس است

بحث و مجادله بین سیستم عامل های اندروید و آی او اس همواره وجود داشته و پایان نخواهد پذیرفت، رقابت خوب است و تماشای این نبرد سیستم عامل ها بسیار جالب و هیجان انگیز می باشد.

Blancco که یک کمپانی بین المللی در زمینه امنیت است اخیرا گزارشی را منتشر ساخته که مبنی بر آن نرخ کرش کردن گوشی های اندروید 44 درصد است، در حالی که این مقدار برای آی او اس 25 درصد می باشد.

blog_18444_1

دلایل متعددی در این گزارش فهرست شده اند که سعی در توجیه علت کرش های مکرر اندروید می نماید و حتی نام 5 گوشی را که بیشتر از همه کرش کرده اند نیز به نمایش می گذارد. با استناد به گراف زیر مشاهده می کنید که گوشی سامسونگ گلکسی 6 اس از نظر کرش کردن در صدر قرار گرفته و 3 گوشی دیگر از این 5 گوشی نیز متعلق به کمپانی سامسونگ می باشند.

نمودار دیگر سازندگانی را به تصویر کشیده که گوشی آنها بیشترین میزان کرش را به ثبت رسانده و متاسفانه سامسونگ در این فهرست نیز جلودار می باشد و نرخ 43 درصد را به نمایش گذاشته است، مقام های بعدی به موتورولا با 14 درصد و پس از آن به Asus ،Lenovo و ال جی تعلق دارد. برای گوشی های آی او اس بیشترین میزان به آیفون 6 با 25 درصد تعلق داشته و آیفون 5 اس با 17 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

blog_18444_2

blog_18444_3

عوامل متعددی مسبب این مشکلات هستند که از آن قبیل می توان به مشکلات کارآیی عمومی، مشکلات دوربین و فوکوس خودکار و حتی سیگنال حامل در مناطقی مانند اروپا اشاره کرد.

blog_18444_4

علاوه بر پرداختن به گوشی هایی که بیشتر از همه کرش کرده اند، Blancco در گزارش خود به اپلیکیشن هایی که بیشترین میزان کرش را داشته اند نیز اشاره کرده است. در کمال ناباوری Lookout معروف یکی از اپلیکیشن هایی بود که در 82 درصد مواقع کرش کرد، اپلیکیشن های Tool نرخ 85 درصد را به نمایش گذاشت. مبنی بر گزارشات اپلیکیشن های اندروید 74 درصد از مواقع کرش می کنند و این امر موجب لطمه به تجربه کاربری افراد می گردد.

blog_18444_5

گزارش منتشر شده تنها بر روی جوانب منفی تکیه نکرده و گام هایی را برای اطمینان از کارآیی بالقوه گوشی پیشنهاد داده است:

- عملکرد اپلیکیشن را بهینه سازی کنید: چناچه باز کردن اپلیکیشن زمان زیادی طول می کشد، لازم است تا کش اپلیکیشن را پاک کنید، این کار مشکل را رفع خواهد کرد.

- رفع مشکلات مربوط به سیگنال حامل: کاربران باید از فعال بودن حساب خود و عملکرد صحیح سیم کارت درون گوشی مطمئن شوند.

- بهبود عملکرد دوربین: چنانچه فضای ذخیره سازی کم باشد احتمالا گوشی اجازه گرفتن عکس های جدید را نمی دهد، برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی کاربران می توانند در بخش تنظیمات گوشی حجم باقی مانده را بررسی کرده و سپس اقدام به گرفتن عکس نمایند.

- رفع مشکلات SD کارت: یکی از روش های حل مشکلات SD کارت، قرار دادن آن در یک گوشی دیگر است، بدین ترتیب مطمئن می شوید که آیا SD کارت مشکل دارد یا اینکه سخت افزار گوشی دچار مشکل شده است. پیشنهاد می شود که قبل از استفاده از SD کارت آن را تمیز کنید.

- حل مشکلات فوکوس خودکار: چنانچه قابلیت فوکوس خودکار در گوشی دچار مشکلاتی شده، باید اپلیکیشن های شخص ثالث مانند اینستاگرام را پاک کرده و نتایج تغییر و بهبود در عملکرد این قابلیت را بررسی نمایید.

- درست کردن عملکرد تاچ اسکرین: چنانچه صفحه لمسی گوشی شما در برابر عملیات تاچ مختلف عکس العملی نشان نمی دهد، یکی از راه ها پاک کردن تمامی فایل های موقت اینترنتی، کوکی ها و تاریخچه مرورگر است.

این اعداد و ارقام کمی تعجب آور می باشند، برای گوشی مانند گلکسی 6 اس قرار گرفتن در صدر مشکلات کمی ناامیدکننده می نماید، آیا این گزارش صحت دارد، شما درباره آن چه می اندیشید؟ آیا این گزارش شما را نسبت به اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید و یا سازندگان گوشی مردد می سازد؟ در بخش دیدگاه ها ما را از عقاید خود مطلع گردانید.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید