گزارش: مایکروسافت تا سال 2019، 18 درصد از سهم بازار تبلت ها را به خود اختصاص می دهد

گزارش: مایکروسافت تا سال 2019، 18 درصد از سهم بازار تبلت ها را به خود اختصاص می دهد

مبنی بر گزارش اخیر از شرکت تحقیقات بازاریابی Strategy Analytics، مایکروسافت 18 درصد از سهم بازار تبلت ها را تا پایان این دهه از آن خود می کند.

گزارشات دریافتی از سوی Strategy Analytics حاکی از کاهش سهم بازار جهانی تبلت ها است و این شرایط به سبب افزایش محبوبیت گوشی هایی با صفحات نمایش بزرگ که با نام فبلت نیز شناخته شده اند پدید آمده است. علی رقم این کاهش، به نظر نمی رسد که سازندگان تبلت تمایلی برای کناره گیری از این پیکار نداشته باشند.

blog_14952_1

با رونمایی مایکروسافت از ویندوز 8، سیستم عامل این شرکت رشد یکنواختی را در بازار تبلت ها به ثبت رسانده است. در مقایسه با تبلت های اندرویدی، که در حال حاضر نبض بازار تبلت ها را در دست گرفته اند، تبلت های ویندوزی از سوی شرکت ها و سازمان ها مورد پذیرش بیشتری واقع شده اند، چرا که برای کار آنها از عملکرد بهتری برخوردارند، این مسئاله جای تعجب ندارد، چرا که این نوع تبلت های مدرن قادر به اجرای اپلیکیشن های دسکتاپی ویندوز نیز می باشند.

به ادعای Strategy Analytics آمار مبادلات تبلت های ویندوزی در نه ماه نخست 2015، در مقایسه با سال گذشته با افزایش 58 درصدی روبه رو بوده است. علاوه بر این، شرکت تحقیقاتی بیان می دارد که چنین جنبشی مایکروسافت را جلوتر نیز می راند. محققان انتظار دارند که مبادلات تبلت های ویندوزی تا پایان سال به افزایش 22 واحد و یا 10درصد از کل فروش تبلت ها در سال 2015 بینجامد.

محققان معتقدند که تبلت های ویندوزی پذیرش بیشتری را در بازار سازمان ها و شرکت ها خواهند یافت. از آنجایی که تبلت های ویندوزی از سوی کمپانی ها مورد پذیرش قرار می گیرند، مایکروسافت در جایگاه کلیدی برای فروش تبلت های خود قرار گرفته است، تبلت های این شرکت رهبر بی چون و چرا در زمینه دسکتاپ و سیستم عامل های سروری هستند.

Strategy Analytics  پیش بینی می کند که تا پایان سال 2019، ویندوز 18 درصد از سهم جهانی بازار تبلت ها را در دست بگیرد. چنانچه این پیش بینی ها درست و دقیق از آب در بیایند، چه سرنوشتی در انتظار تبلت های اندروید است که هم اکنون بازار را تحت سلطه خود گرفته اند؟

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید