گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، آی بی ام و آمازون برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی متحد شدند

گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، آی بی ام و آمازون برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی متحد شدند

مفهوم هوش مصنوعی یکی از داغ ترین موضوعات این روزهاست و هم اکنون غول های تکنولوژی در جهان دست به دست هم داده اند تا جهانیان را از مزایای بیشمار هوش مصنوعی مطلع سازند. نیویورک تایمز در اوایل ماه سپتامبر خبر داد که گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، آی بی ام و آمازون در طی ملاقاتی، پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی را مورد بحث و بررسی قرار داده اند و هم اکنون این تفاهم عملی شده و همکاری و مشارکت آنها تحت عنوان "Partnership on Artificial Intelligence to Benefit People and Society" رونمایی کرده است، هدف از این اقدام آگاه ساختن و آشنا کردن عموم مردم با هوش مصنوعی است که اهدافی فراتر از ساخت ربات های کشنده را دارد.

مشارکت در زمینه هوش مصنوعی از تحقیقات مرتبط پشتیبانی کرده و بهترین روش های اخلاقی، شفافیت و حریم خصوصی را که به مطالعات هوش مصنوعی مربوط است پیشنهاد خواهد داد. هدف دیگر پروژه به ساخت یک پلتفرم باز برای محققان و افراد تاثیرگذار و کلیدی در این صنعت مربوط می شود که از این طریق قادر به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با یکدیگر می گردند. اصول این گروه در وب سایت به صورت زیر شرح داده شده است:

"ما اعتقاد داریم که تکنولوژی های هوش مصنوعی وعده خود که ارتقای سطح زندگی مردم است را حفظ خواهد نمود و می توان از این تکنولوژی جهت کمک به بشر برای برطرف کردن مشکلات جهانی مانند تغییرات وضعیت آب و هوا، غذا، نابرابری، سلامت و آموزش بهره جست."

blog_23599_1

تمام کمپانی های بنیان گذار دارای پروژه های هوش مصنوعی عظیمی هستند، ای بی ام سازنده هوش مصنوعی Watson است و DeepMind که بر روی AlphaGo مشغول به کار است نیز متعلق به کمپانی گوگل می باشد.

آمازون دستیار صوتی Alexa را ساخته که در اسپیکرها جای گرفته و مایکروسافت نیز صاحب رسمی Cortana و پروژه های چت بات متعدد دیگری است، کمپانی فیسبوک نیز برای بسیاری از امکانات و قابلیت های خود مانند تشخیص چهره و فید اخبار به هوش مصنوعی متکی می باشد.

اما آنچه کمی عجیب و تعجب برانگیز است به غیبت کمپانی اپل در این فهرست باز می گردد، مبنی بر اظهارات اریک هوارتز، یکی از معاونین مایکروسافت به The Guardian، آنها مذاکراتی را  Cupertino داشته اند. "می دانم که آنها از این تلاش شگفت زده اند و من به شخصه امیدوارم که آنها نیز به ما ملحق شوند. OpenAI ایلان ماسک نام دیگری است که جای خالی آن در این لیست احساس می شود، OpenAI یک پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی بدون منفعت است که وعده داده تا یافته های خود را در دسترس همگان قرار دهد. اما شرایط در آینده دستخوش تغییراتی است، چرا که تیم قصد دارد کمپانی های بیشتری را دعوت به همکاری نماید.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید