اپلیکیشن Meet

گوگل یک اپلیکیشن ارتباطی جدید به نام Meet را برای سازمان ها منتشر می کند

گوگل در سال گذشته اقدام به عرضه اپلیکیشن های Allo و Duo نمود که یکی پیام رسان بوده و دیگری هم برای تماس های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرد. کمپانی تایید کرده که هنگ اوت عرصه را ترک نخواهد کرد و به حوزه محصولات سازمانی وارد خواهد شد. اما از سوی دیگر عرضه اپلیکیشن Meet در این میان خودنمایی می کند که به نظر انتشار آن کمی زودتر از موعد مقرر بوده و وب سایت آن یعنی meet.google.com هم چیز خاصی را به نمایش نمی گذارد (شما به طور خودکار به صفحه اکانت G Suite جابجا می شوید). از طرفی اپلیکیشن اندروید آن نیز هنوز در گوگل پلی استور در دسترس نمی باشد، اما در کمال ناباوری در اپ استور کمپانی اپل حضور دارد.

هنوز اطلاعات کاملی در ارتباط با Meet در دسترس نیست، اما می توان بیان داشت که این اپلیکیشن شباهت زیادی به هنگ اوت دارد. البته تمرکز آن بیشتر از آنکه بر روی پیام رسانی معمولی باشد، بر روی تماس ویدیویی و کنفرانس های ویدیویی نهاده شده است. این اپلیکیشن مانند Cisco کار می کند که محصول پرطرفداری بوده و بسیاری از کمپانی ها آن را برای ملاقات های آنلاین خود مورد استفاده قرار می دهند. در این اپلیکیشن یک نفر می تواند ملاقات را شروع کرده و سایرین نیز با استفاده از کدی که در اختیار آنها قرار گرفته به آن ملحق شوند، اما امکان شرکت افراد به صورت تصادفی در ملاقات وجود ندارد.

در حال حاضر گوگل بیانیه رسمی در ارتباط با Meet منتشر نکرده، اما اپلیکیشن به زودی به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد گوگل منتظر تایید اپلیکیشن در اپ استور است، سپس آن را به شکل همزمان برای اندروید نیز منتشر خواهد ساخت. Meet جایگزینی برای Hangouts on Air می باشد و اگر به درستی کار کند، گوگل رقیب قدرتمندی برای رقابت با Cisco و Skype در اختیار خواهد داشت، چرا که هر دوی این محصولات به طور گسترده توسط کمپانی ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اما راضی کردن مشتریان سازمانی برای جابجایی از یک پلتفرم به دیگری کمی دشوار است، اما در صورت ارائه امکانات کاربردی، دسترسی به گروه انبوهی از کاربران غیرممکن نمی باشد.

 

https://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید