یوتیوب به زودی از ویدئوهای HDR پشتیبانی خواهد کرد

یوتیوب به زودی از ویدئوهای HDR پشتیبانی خواهد کرد

یکی از مقوله های مهم نوآوری و تکنولوژی در هر رویداد CES به بخش ویدئوهای HD ارتباط پیدا می کند که دوربین ها، تلویزیون ها و حتی پلتفرم های نمایش ویدئو را در بر گرفته و در کانون تمرکز هر کمپانی که در این عرصه فعال است قرار می گیرد.

چند روز پیش کمپانی سونی در کنفرانس مطبوعاتی خود اقدام به معرفی مجموعه تلویزیون های HDR 4K نمود. اما یوتیوب چه چیزهایی را وعده می دهد؟

blog_15976_1

Robert Kyncl کارمند ارشد بخش کسب و کار یوتیوب در یک سخنرانی مرتبط با عرصه واقعیت مجازی که یوتیوب اخیرا به آن وارد شده از پشتیبانی از یک استاندارد خبر داد.

HDR مخفف عبارت high dynamic range است و ویدئویی را به نمایش می گذارد که دارای تعادلی خوب و مناسب از رنگ ها، کانراست و اشباع رنگی می باشد. این تکنولوژی به شما امکان عکس گرفتن و مشاهده جزئیاتی در منابع روشن را می دهد و در عین حال در تاریکی نیز تصاویر باکیفیتی را به نمایش می گذارد و قسمت های سایه دار تصویر یا ویدئو را به خوبی نشان می دهد.

یوتیوب نخستین پلتفرم برای پشتیبانی از این تکنولوژی نخواهد بود، زیرا Amazon و Netflix هم اکنون در حال ارائه محتوا با کیفیت HDR در پلتفرم های خود می باشند. متاسفانه خبری از مدت زمان لازم برای ارائه این ابزارها به سازندگان محتوا در دست نیست، اما آنچه مسلم است آنها تمایل دارند تا هرچه زودتر این امکان را مورد استفاده قرار دهند.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید