وبلاگ - نکات و ترفندها

0
131
10 روش که به مدیر محصول موبایل در تقویت مهارت های فنی کمک می کند – بخش اول

10 روش که به مدیر محصول موبایل در تقویت مهارت های فنی کمک می کند – بخش اول

در ساخت و پیاده سازی محصولات موبایل افراد مختلفی دخیل اند و بخشی از وظایف نیز بر روی مدیر محصول موبایل نهاده شده است که وظیفه دارد محصول تولید شده را از جوانب گوناگون مورد بررسی قرار داده و بر فعالیت سایر اعضای تیم نظارت کند.

نقش و وظایف مدیر محصول در کمپانی ها، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارد و حتی ممکن است در بخش های مختلف یک کمپانی نیز شاهد تمایزاتی باشیم، به طوری که برخی از آنها بر روی استراتژی متمرکز شده باشند، در حالی که سایرین توجه خود را بر روی ساختارهای صنعتی دیگر مانند تجارت الکترونیک معطوف داشته باشند. اما چیزی یک موجب یکپارچی این نقش می شود، سطح مهارت های فنی است.

البته تقویت مهارت های فنی با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است پیش زمینه مهندسی نداشته باشید، کار چندان راحتی هم نمی باشد. در این مطلب قصد داریم به 10 استراتژی که به شما در تقویت مهارت های مدیریت محصول یاری می رسانند، بپردازیم، با ما همراه باشید.

1. موبایل و دستگاه هایی را که محصول شما بر روی آن اجرا می شود، به وفور مورد استفاده قرار دهید

بهترین روش جهت درک اقداماتی که به یک تجربه خوب می انجامد، احاطه کردن خود با گوشی و دستگاه هایی است که محصول شما بر روی آن کار می کند. از این طریق به مرور زمان تجربه های محصولی را که ارزش تقلید و پیاده سازی دارند شناسایی خواهید کرد و زمان بیشتری برای تقویت اصول اولیه خواهید داشت.

علاوه بر لزوم کسب اطلاع از وضعیت و جایگاه کنونی شرکت، پیشنهاد می شود خود را محدود به دیدگاه ها و نگرشات کمپانی خود نکرده و زمانی را نیز صرف بررسی رقبا و تجربیات موبایل آنها نموده تا شباهت ها و تفاوت های آنها را درک نمایید. با بررسی بخش های مختلف، ببینید کدامیک به خوبی پیاده سازی شده و کدامیک چندان خوشایند نیست و چه چیزهای از قلم افتاده است. هرچه ایده ها و نظرات شخصی بیشتری جمع کنید، دانش شما هم افزایش پیدا می کند و می توانید آن را در محصول خود نیز پیاده سازی نمایید، برای این کار لازم است خود را جای کاربر گذاشته و از دیدگاه او به کار با محصول خود بپردازید.

2. در زمینه تست قابلیت استفاده موبایل تخصص کسب کنید

انتظارات مشتریان از هریک از دستگاه های دیجیتال متفاوت است و شما به تیم خود در ساخت محصولی برای آی او اس، اندروید، تبلت، پوشیدنی یا تمامی این موارد کمک می کنید، اما اطلاع کامل و دقیق از نحوه استفاده هریک از این دستگاه ها، شما را یک گام جلوتر از سایرین قرار می دهد.

افراد بسته به نوع دستگاهی که برای اجرای محصول شما مورد استفاده می دهند، انتظارات متفاوتی دارند، از این رو آگاهی از نحوه طراحی برای موبایل کفایت نمی کند. هرچه اطلاعات شما در زمینه انتظارات کاربر از قابلیت استفاده محصول بیشتر باشد، سریع تر قادر به اتخاذ تصمیمات داده محور در ارتباط با محصول خواهید بود.

مهارت های مدیر محصول موبایل

3. مهارت های درک مشتری را در خود تقویت کنید

درک مشتری برای ساخت هر محصولی اهمیت دارد، از این رو توانایی درک دلیل احساسات و اقدامات کاربر موجب تمایز مدیران محصول خوب از بد می شود و همین توانایی نیز چیزی است که محصولات را به سطح بعدی می برد.

با این حال در بیشتر موارد تنها با گذشت زمان این مهارت در افراد تقویت می شود و تجربه کسب می کنید. همواره به یاد داشته باشید همیشه فرصت پیشرفت بیشتر وجود دارد و برای این منظور می توانید از ترفندهای زیر کمک بگیرید تا مشتریان خود را بهتر و بیشتر درک کنید:

– فروش ها را از نزدیک بررسی کنید. بدین ترتیب حتی پیش از اینکه آنها به مشتریان شما تبدیل شوند دیدگاه بهتری از نظرات افراد در ارتباط با محصول خود پیدا می کنید و از احساسات کاربر و تجربیات او آگاهی پیدا می کنید و قادر به درک دانشی که در فرآیند آنبوردینگ به کار بسته اند می گردید.

– در تست های قابلیت استفاده شرکت کنید. لازم است در این تست ها به همکاری با تیم تست تجربه کاربری و طراحی بپردازید. بهترین راه برای درک چیزی که مشتری درباره محصول شما می اندیشد، بررسی رفتار آنها در حین کار با محصول است. برای این کار از تیم تست بخواهید پرسش هایی را که برای تست قابلیت استفاده مطرح می کنند در اختیار شما قرار داده و سوالات جانبی دیگری را مطرح کنید که می توانید پس از اینکه کاربر کار با محصول را تمام کرد از او بپرسید.

– نقشه سفر مشتری خود را درک کنید. این کار از طریق همکاری با تیم بازاریابی صورت می پذیرد. بخش بزرگی از بازاریابی تجسم نقشه سفر مشتری با مراحل طول عمر و فعالیت ها می باشد، به طور یقین تیم بازاریابی زمان و منابع زیادی برای جمع بندی این اطلاعات صرف کرده است. از این رو با این اطلاعات کسب شده متوجه می شوید که کاربران چه برخوردی با محصول دارند چگونه به مشتری تبدیل می شوند و وفادار می مانند.

4. به طور مستمر از دستگاه ها و گوشی های خود استفاده کنید

بهترین مدیران محصول موبایل همواره با رویکردهای جدید آشنایی دارند و بهترین راه برای اینکه ببینید چه چیزی در حال حاضر رواج دارد، استفاده از گوشی به طور مداوم می باشد. برای اینکه قادر به شرح مواردی که اپلیکیشن های مورد علاقه شما را از جوانب فنی، بازاریابی و محصول متمایز می گردانند باشید، لازم است این مهارت ها را فرا بگیرید، بدین ترتیب به نحو بهتری قادر به پیاده سازی و ساخت محصول خود خواهید بود.

5. در ساخت گزینه های مختلف تخصص کسب کنید

به درک آنچه موجب بهبود تجربه بر اساس محدودیت ها و بهترین روش ها می شود بپردازید. تمامی تجربه های موبایل به گونه ای مشابه ساخته نمی شوند و شاید یک متد خاص برای محصول شما نتیجه بهتری داشته باشد.

مهارت های مدیر محصول موبایل

برای مثال آیا از تفاوت بین وب سایت موبایل، اپلیکیشن هیبرید و اپلیکیشن نیتیو آگاهی دارید؟ دلیل انتخاب شما چیست؟ باید تمامی گزینه ها را مورد بررسی قرار دهید.

در مطلب بعدی به سایر مهارت های موردنیاز برای یک مدیر محصول موبایل پرداخته خواهد شد، با ما همراه باشید.

منبع:

https://www.apptentive.com