10 مهارت موردنیاز برای تیم های بازاریابی آنلاین

10 مهارت موردنیاز برای تیم های بازاریابی آنلاین

تیم های بازاریابی آنلاین در راستای افزایش فروش و آگاهی برندها سخت در تلاش اند، یک الگوی جامع در شکل گیری این تیم ها نقش دارد و یکی از مهم ترین جوانب تنوع مجموعه مهارت ها و توانایی ها است. تیم های بازاریابی آنلاین به تعدادی از مهارت های گوناگون نیازمندند تا بتوانند به شکل موثری کمپین ها را ارتقا بخشند، در این مقاله 10 مورد از مهم ترین مهارت هایی که برای هر تیم بازاریابی آنلاین ضروری است، فهرست شده است.

1. طراحی وب

طراح کمپین های بازاریابی آنلاین باید قادر به ساخت محتوای دیداری باشد که در حین افزایش فروش قادر به نمایش برند نیز باشد. معمولا کار طراحی وب به سایرین واگذار می شود، اما حتی در این شرایط نیز فرد باید طراحی را مدیریت کند و کیفیت طراحی را مورد سنجش قرار دهد و یک نگرش کلی از آنچه به دنبال هست داشته باشد.

2. مدیریت رسانه های اجتماعی

یکپارچه سازی حضور ارگانیک برند با کمپین های پرداختی حیاتی است. مشتریان بالقوه مکررا به بازدید از صفحات فیسبوک، پروفایل های توییتر و سایر صفحات رسانه اجتماعی می پردازند و این اقدام معمولا قبل از خرید صورت می گیرد.

3. آشنایی با AdWords گوگل و Bing

جستجوی پرداختی هنوز هم نخستین اولویت برای کسب و کارهاست که تقاضاهای کنونی را پاسخگویی می کند. افرادی که فعالانه به جستجوی یک محصول با سرویس می پردازند، به احتمال بیشتری خرید می کنند.

پاسخگویی به تقاضای کنونی در ریل-تایم یکی از پایه های بازاریابی دیجیتال است که کلیه بازاریابان آنلاین باید با آن آشنایی داشته باشند.

4. آنالیز داده ها به صورت موثر

ردیابی وب سایت هایی که مردم پیش از ورود به وب سایت شما بازدید کرده اند و اطلاع از چگونگی رفتار آنها به بازاریابان فرصتی برای شناخت مشتریان و ترویج کمپین ها را می دهد. ابزارهایی مانند Google Analytics برای این کار در اختیار بازاریابان قرار گرفته است، تجزیه و تحلیل داده ها همواره برای سنجش کارآیی و بهینه سازی کمپین ها مورد نیاز است.

blog_15697_1

5. آشنایی با سئو

سئو یا Search Engine Optimization از جستجوی پرداختی پشتیبانی به عمل می آورد، مخصوصا در ارتباط با Google AdWords. یکی از بخش های سئو افزودن کلمات کلیدی مرتبط در صفحات وب به صورت استراتژیک می باشد. قیمت AdWords تحت تاثیر "quality score" یا امتیاز کیفیت قرار می گیرد، به این معنا که هرچه امتیاز بالاتر باشد، قیمت تبلیغ کمتر خواهد بود. کلمات کلیدی میزان ارتباط کوئری های مورد جستجوی افراد و نتایج نمایش نمایش داده شده در صفحه را تعیین می کنند و هرچه سئو به شکل بهتری پیاده سازی شده باشد قیمت تبلیغ ها نیز کمتر خواهد شد.

6. مدیریت ماهرانه پروژه

از سال 2011 به بعد تعداد تیم های بازاریابی آنلاین افزایش چشمگیری داشته است. هم اکنون تیم هایی با 125 نفر به ازای اکانت بر روی کمپین هایی برای یک پلتفرم فعالیت می کنند و این شرایط به نفع صنعت بازاریابی است. بازاریابانی که دارای تجاربی در زمینه ساخت و راه اندازی کمپین هستند باید گام بعدی را در جهت کنترل تیم های بزرگ و متخصص به کار گیرند.

7. آشنایی با برخی از جنبه های بازاریابی محتوا

همگی عبارت "محتوا پادشاه است" را به دفعات شنیده ایم، امروزه بازاریابی محتوا تنها به تحریر مطالب خلاصه نمی شود، بلکه دربرگیرنده اینفوگرافی های، ویدئوها و پادکست ها نیز می باشد. علاوه بر این از بازاریابان محتوا انتظار می رود که با بهترین روش ها جهت توزیع محتوا آشنایی داشته باشند، این موضوع از جوانبی به رشته روابط عمومی آنلاین نیز تعلق دارد.

8. برنامه نویسی

آشنایی مقدماتی با مهارت های برنامه نویسی حیاتی است، مخصوصا برای شرکت هایی که موقعیت های کسب و کار تجارت الکترونیکی متعددی دارند. یکی از مثال هایی که علم برنامه نویسی به کمک می آید، افزودن نام نزدیک ترین شهر در صفحه هدف با استفاده از آی پی آدرس بازدیدکننده از سایت به صورت خودکار می باشد، علاوه بر این بارگذاری سریع صفحات هدف نرخ تبادلات را افزایش می دهد. برخی از تبلیغات به مبادلاتی منجر می شوند و صفحه هدف جایی است که در آخر مبادله می شود.

9. مشاهده دیدگاه

باید اهدافی بلند مدت داشته باشید و نتایج منفی بلند مدت از فعالیت ها و تصمیمات بازاریابی را درک کنید، چرا که این ادراک جنبه مهمی از سنجش یک کسب و کار است.10. فعال بودن

بازاریابان آنلاین فعال استراتژی های تبلیغاتی را امتحان می کنند، رویکردها را به کار می گیرند، به توسعه افکار جدید می پردازند و راه های فروش جدید را کشف می کنند. بسیاری از پلتفرم های بازاریابی آنلاین در حین فاز بتای خصوصی و مدت کوتاهی پس از راه اندازی ابزارهای جدید به افزایش ترافیک می پردازند. با در صدر قرار گرفتن آپدیت ها کسب و کارها قادر به شکست رقبا هستند، این کار توسط استفاده از ابزارها به محض در دسترس قرار گرفتن صورت می پذیرد.

 

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید