وبلاگ - نکات و ترفندها

0
572
10 گام به سوی اپلیکیشن های موفق

10 گام به سوی اپلیکیشن های موفق

ساخت اپلیکیشن موبایل کسب و کار بزرگی است که نیازمند برنامه ریزی مناسب و صحیح می باشد، جهت دستیابی به مارکت موردنظر و متمایز به نظر رسیدن نسبت به میلیون ها اپلیکیشن موجود که با موفقیت در این مارکت قد علم کرده اند، تلاش فراوانی از جانب برنامه نویسان و سازندگان اپلیکیشن مورد نیاز است.

با احتمال زیادی اپلیکیشن هایی با عملکرد مشابه در مارکت موجودند، در نتیجه ساخت یک اپلیکیشن منحصر به فرد برای کاربران رقابت سنگین و دشواری در مارکت اپلیکیشن ها خواهد بود.

ساخت و بازاریابی اپلیکیشن کار آسانی نیست، بلکه فرآیندی گام و گام و سازمان دهی شده است که به منظور بازاریابی موفق در حال پیشروی می باشد.

در این مطلب فهرستی را در اختیار شما قرار داده ایم تا به کمک آن بتوانید اپلیکیشن خود را به درستی ساخته و سود چشمگیری را از آن اپلیکیشن گردانید.

blog_13959_1

1. ارائه نقطه فروش منحصر به فرد

شناسایی نقطه فروش اپلیکیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نقطه فروش باید منحصر به فرد باشد، چرا که به طور معمول کاربران به دنبال برندهایی سرشناس، خاص و جذاب می گردند. پلتفرمی که اپلیکیشن بر روی آن راه اندازی می شود نیز باید با مدل درآمدزایی اپلیکشن هم خوانی داشته باشد.

شناسایی استراتژی کسب درآمد بخش مهمی در طول فرآیند راه اندازی اپلیکیشن تلقی می شود، چرا که سود حاصل از اپلیکیشن تنها عامل تعیین کننده برای موفقیت آن محسوب می گردد.

2. تعیین مزیت رقابتی که اپلیکیشن به دنبال دارد

تحلیل و بررسی تمامی بخش های درون اپلیکیشن حیاتی است، اپلیکیشن باید ارائه دهنده محتوایی با کیفیت بوده و ناوبری ساده ای در آن پیاده سازی شده باشد. امکانات درون اپلیکیشن باید در نهایت سادگی طراحی و ساخته شده باشند تا کاربر به راحتی آنها را درک کند و مورد استفاده قرار دهد. کاربران تنها اپلیکیشن هایی را مورد استفاده قرار می دهند که کاربرپسند باشند، در غیر این صورت اپلیکیشن محکوم به شکست می شود.

3. ساخت یک وب سایت بازاریابی

ساخت وب سایتی که نمایش دهنده اپلیکیشن و امکانات آن به سراسر جهان باشد، ایده خوبی است. 60 درصد از کاربران به صورت آنلاین به دنبال اپلیکیشن ها و محصولات جدید می گردند، با بهره گیری از این شرایط می توانید توسط وب سایت خود اطلاعات و جزئیات کاملی را در اختیار این دسته از کاربران قرار دهید و تاریخ انتشار رسمی اپلیکیشن را نیز از طریق وب سایت به اطلاع کاربران و علاقه مندان برسانید.

تاریخ انتشار، از آن دست اطلاعاتی است که الزاما باید در وب سایت قرار داده شود، زیرا این کار اشتیاق کاربران را بر می انگیزد. این روش یکی از بهترین استراتژی ها برای جذب مشتریان بالقوه پیش از انتشار رسمی اپلیکیشن است.

90 درصد از کاربران نیمی از زمان خود را در اینترنت سپری می کنند، در نتیجه ساخت وب سایت تا حدودی دستیابی به مشتریان بالقوه را برای شما ضمانت می نماید.

4. ادغام با شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر شاهد رشد عظیم شبکه های اجتماعی بوده ایم. توسعه دهندگان باید این مهم را در ذهن داشته باشند که کاربران دوست دارند با حساب کاربری شبکه های اجتماعی خود وارد اپلیکیشن شوند، چرا که فرآیند ثبت نام طاقت فرساست و کاربران به دنبال هر گونه راه حلی برای رهایی از این فرآیند می گردند، علاوه بر این کاربران تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات اپلیکیشن در شبکه های اجتماعی خود نیز دارند. این راهکار یکی از بهترین استراتژی ها به منظور افزایش تعداد کاربران اپلیکیشن است.

5. درک کامل اپ استور

دانش و آگاهی کامل درباره اپ استور دارای اهمیت است، لذا باید کلیه سیاست ها و توافقات حاکم در اپ استور را پیش از آپلود کردن اپلیکیشن درک کنید. سازگاری با گوشی های گوناگون نکته ای است که در خلال ساخت اپلیکیشن های اندرویدی باید به آن توجه داشته باشید.

توسعه دهنده باید دکمه های کال-تو-اکشن را نیز در اپلیکیشن بگنجاند، این امکان بازخورد و نقد و بررسی اپلیکیشن را برای کاربران میسر می سازد و به درک صحیح کاربران می انجامد. بهینه سازی صحیح و مناسب، موفقیت اپلیکیشن را به دنبال خواهد داشت و این مهم تنها در صورت درک کامل اپ استور تحقق می یابد.

6. انتشار نسخه های تستی

به منظور دریافت بازخورد کاربران راجع به اپلیکیشن، انتشار نسخه های تستی بسیار کارآمد خواهد بود. این روش امکان یکپارچه سازی تغییرات لازم در آینده را هم در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد. نسخه های بتا گامی موفقیت آمیز در جهت دستیابی به یک اپلیکیشن موفق می باشند.

هنگامی که کاربران از نسخه بتای اپلیکیشن استفاده می کنند، به احتمال بسیار قوی بازخوردها و نقد و بررسی هایی را نیز برای شما ارسال می نمایند، این نظرات نقش مهمی در ارتقای اپلیکیشن و کاربر-پسند کردن آن ایفا می کنند.

7. در بازاریابی خلاقانه عمل کنید

این گام مهم ترین مرحله در طول انتشار اپلیکیشن در بازار است. بیش از نیمی از جمعیت جهان به تماشای ویدئوهای آنلاین علاقه مندند، از این رو متون ساده جذابیت خود را از دست داده اند. با این اوصاف ساخت ویدئویی جذاب برای اپلیکیشن که نگرش کلی از محصول را در اختیار کاربران قرار دهد، راهکاری تاثیر گذار و نتیجه بخش خواهد بود.

تریلرهای خلاق تاثیرگذاری بالایی برای اپلیکیشن به دنبال خواهند داشت. عناصر بصری اپلیکیشن باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که برای کاربران جذاب بوده و آنها را نسبت به استفاده در آینده نیز ترغیب کنند.

8. داشتن یک استراتژی رسانه اجتماعی

فعالیت های رسانه های اجتماعی در بازاریابی اپلیکیشن نقش بسزایی دارند و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه بسیار مهم است. در اختیار قرار دادن آپدیت از طریق ویدئو و یا سایر ابزارهای جالب در تعامل با کاربران بسیار کارآمد خواهد بود. آپدیت نگه داشتن کاربران به طور مداوم راه حلی است که توجه مشتریان را جلب می کند، در این راه باید از روشی برای برقراری ارتباط سالم با آنها بهره جست.

9. نوشتن یک نسخه مطبوعاتی

انتشارات مطبوعاتی به منظور در اختیار قرار دادن کامل ترین جزئیات درباره اپلیکیشن ساخته شده اند. پیشنهاد می شود که پروفایل شرکت نیز در این بین گنجانده شود، چرا که برند نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری کاربران ایفا می کند و بسیاری از افراد تنها به خاطر نام برند آن اپلیکیشن خاص را مورد استفاده قرار می دهند، از این رو با نمایش پروفایل برند، کاربران با خیال راحت اقدام به استفاده از اپلیکیشن می نمایند. کیت مطبوعاتی خالق اعتماد در کاربران است و باید لینک هایی به وب سایت اپلیکیشن را در بر بگیرد. یک انتشار مطبوعاتی چشم نواز به شدت در موفقیت اپلیکیشن تاثیرگذار است.

10. تصمیم گیری درباره بودجه اختصاصی برای بازاریابی اپلیکیشن

بودجه های بازاریابی باید به درستی برنامه ریزی و سازمان دهی شوند، این کار از مشکلات مالی آینده جلوگیری به عمل می آورد، لذا برای کلیه مراحل مذکور باید بودجه ای را اختصاص داد.

تبلیغات موبایل نیز دارای اهمیت زیادی است، 80 درصد از مردم جهان از اسمارت فون ها استفاده می کنند، این دسته از افراد با استفاده روزمره از اپلیکیشن های موبایل، نخستین کاربرانی هستند که اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار خواهند داد و این امر پس از انتشار اپلیکیشن در مارکت به وقوع خواهد پیوست.

از نقش وبلاگ نویسان در توسعه اپلیکیشن نیز نمی توان چشم پوشی کرد، چرا که مردم به طور طبیعی به خواندن و دنبال کردن مطالب وبلاگ ها علاقه مندند، از این رو می توان از این پلتفرم در جهت بازاریابی بهره گرفت، بازاریابی آفلاین نیز می تواند برای مدت زمانی صورت پذیرد.

توسعه و بازاریابی اپلیکیشن در گروی بخت و اقبال نیست، بلکه به پیاده سازی استراتژی صحیح برای ساخت و بازاریابی اپلیکیشن بستگی دارد.

موارد مذکور پایه و اساس بازاریابی موفق هر اپلیکیشنی در بازار را تشکیل می دهند، اما با توجه به عملیات و فرصت های بازاریابی سازمان این موارد دچار تغییراتی می گردند. استراتژی بازاریابی به نوع اپلیکیشن وابستگی شدیدی دارد، از سوی دیگر شناسایی و شناخت صحیح مخاطبین به وضوح موفقیت اپلیکیشن را رقم خواهد زد.

 

منبع:

http://www.apptentive.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر