وبلاگ - مطالب آموزشی

0
277
21 گام به سوی آنبوردینگ قدرتمند کاربران موبایل – بخش دوم

21 گام به سوی آنبوردینگ قدرتمند کاربران موبایل – بخش دوم

در مطلب قبلی شما را با برخی از تکنیک های آنبوردینگ در اپلیکیشن های موبایل آشنا کردیم، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر تکنیک ها آشنا نماییم.

11. در صورت امکان آنبوردینگ را شخصی سازی کنید

به کاربران یادآوری کنید که چه کسی اپلیکیشن را به آنها پیشنهاد داده و آنها را از وجود دوستان خود در اپلیکیشن باخبر سازید، از این طریق آنبوردینگ جنبه شخصی پیدا می کند. AirBnB زمانی که کاربر اپلیکیشن را با استفاده از یک لینک مرجع نصب می کند، اقدام به شخصی سازی آنبوردینگ می نماید.

blog_18218_1

12. به کاربران امکان بازگشت به آنبوردینگ در زمان دلخواه را بدهید

برای آنبوردینگ عملکرد-محور، باید به کاربران امکان بازگشت به آنبوردینگ در زمان دلخواه را داد، با جمع آوری داده ها بر روی ساده سازی این عملکرد کار کنید.

13. سریعا به کاربران دستاوردی نشان دهید

به کاربران جایزه و دستاوردهای هرچند کوچک، ارائه داده و سعی کنید این کار را هرچه سریع تر به انجام برسانید. دستیابی به این جایزه ها از سوی کاربر باید بسیار ساده باشد. یوتیوب به محض باز کردن اپلیکیشن امکان تماشا و جستجوی ویدیوها را در اختیار کاربر می گذارد.

14. تاییدیه اجتماعی

معمولا افراد رفتار و نگرشات سایرین را ملاک قرار می دهند، از این رو لازم است تا از تاییدیه های اجتماعی مانند تستیمونیال ها، تعداد دانلودها و غیره در جاهای ممکن استفاده کنید.

15. ناتوانی ها را به کاربران نشان ندهید

نسبت به گزینش کلمات خود حساسیت داشته باشید، به جای نمایش اینکه شما هیچ دوستی در اپلیکیشن ندارید، روش افزودن و دعوت کردن دوستان را به کاربر نشان دهید.

16. به صورت فعالانه به کاربران دست پیدا کنید

فرآیند آنبوردینگ پیش از دانلود اپلیکیشن شروع شده و تا زمان بستن آن ادامه پیدا می کند، از این رو به صورت فعالانه به کاربران دست پیدا کنید و به آنها امکان برقراری ارتباط از طریق ایمیل، اس ام اس، پوش نوتیفیکیشن و سایر ابزارها را دهید.

17. به شکل تعاملی موارد گوناگون را شرح دهید

از انیمیشن ها و تعاملات برای آنبوردینگ استفاده کرده و تنها به متون و تصاویر بسنده نکنید.

blog_18218_2

انیمیشن استفاده شده در گوشی آیفون برای Slide to Unlock مثال خوبی در این زمینه است که نحوه باز کردن قفل گوشی را به ساده ترین شکل ممکن به کاربر نشان می دهد، در صورتی که رمز عبور وارد شده نادرست باشد، Try again با حالت لرزشی، توجه کاربر را به خود جلب می کند.

18. جاهای خالی از اپلیکیشن

بخش هایی از اپلیکیشن که هیچگونه محتوا، داده و نتیجه ای ندارند، نباید خالی رها شوند. باید به کاربر نحوه پر کردن این قسمت ها را آموزش داد. اپلیکیشن Buffer مثال خوبی در این زمینه است که با استفاده از این مکان های خالی، کاربر را راغب به آپدیت اپلیکیشن می گرداند.

blog_18218_3

19. محتوا پیش از درخواست مجوز

تا زمانی که به امکاناتی از قبیل دوربین و یا پوش نوتیفیکیشن نیازی ندارید، درخواست دسترسی به این امکانات را به کاربر نمایش ندهید. در صورت درخواست مجوز، پیش از اقدام به درخواست، کاربر را با مزایای این مجوز آشنا کنید.

blog_18218_4

20. بابت موفقیت ها به کاربران تبریک بگویید

زمانی که کاربر یک مرحله از آنبوردینگ را تکمیل کرد و یا هدف خاصی را به انجام رساند، به او تبریک بگویید.

21. از تجزیه و تحلیل های بصری برای تست و تکرار استفاده کنید

آنبوردینگ کاربر یک فرآیند تکراری است و با تکامل محصول و کسب و کار تغییر پیدا می کند و همیشه امکان توسعه بیشتر وجود دارد. از ابزارهای تجزیه و تحلیل کیفی مانند UXCam برای موبایل و Crazyegg یا Clicktale برای وب استفاده کرده و با تکرار و تمرین فرآیند آنبوردینگ را ارتقا بخشید.

امکانات کلیدی ابزارهای تجزیه و تحلیل بصری شامل موارد زیر می باشند:

هیت مپ های لمسی

هیت مپ ها به شما امکان درک نحوه تعاملات کاربر در هر صفحه از اپلیکیشن را می دهند، بدین ترتیب قادر خواهید بود تا قسمت هایی از صفحات را که به دفعات بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند شناسایی کرده و اگر لازم بود اقدام به طراحی مجدد و بهینه سازی رابط کاربری نمایید.

blog_18218_5

ثبت عملیات کاربر

تصویر به اندازه 1000 کلمه ارزش دارد و ارزش ویدیو به اندازه چندین گیگابایت داده است. ابزارهای تجزیه و تحلیل کیفی با ثبت عملیات کاربر، نحوه استفاده از محصول توسط او را به شما نشان می دهند و تمامی تعاملات صورت گرفته را به تصویر می کشند. بدین ترتیب بخش هایی از اپلیکیشن که نیازمند تلاش بیشتری از سوی کاربر هستند برای شما مشخص می گردد.

blog_18218_6

جمع بندی

فرصت مجدد برای تاثیرگذاری بر روی کاربران در اختیار شما قرار ندارد، فرصت تحت تاثیر قرار دادن کاربر تنها یک بار در اختیار شما قرار گرفته و این یک بار، تعیین کننده موفقیت در برقراری ارتباط با کاربر و یا از بین بردن این ارتباط می باشد. هر اپلیکیشنی مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را با خود به همراه دارد، لذا با استفاده از ابزارها و تکنیک هایی که شرح داده شد می توانید به ارزیابی، تست و اعتبارسنجی ایده های آنبوردینگ خود بپردازید.

 

منبع:

http://www.sitepoint.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر