3 ترفند بازاریابی موبایل جهت بهبود تجربه مشتریان

3 ترفند بازاریابی موبایل جهت بهبود تجربه مشتریان

بازاریابی هر روزه در حال تغییر است و مشتریان باید در کانون توجه قرار گیرند، زیرا آنها هدف اصلی بازاریابی می باشند. یکی از روش های کلیدی به منظور ارائه چنین تجربیات خارق العاده ای، تامین تعاملات مرتبط در کانال ها و گوشی هایی است که مشتریان به احتمال بیشتری به تعامل با آنها می پردازند. این تعاملات می توانند شامل پوش نوتیفیکیشن ها، ایمیل و حتی تعاملات درون فروشگاهی نیز باشد، آگاهی از نوع تعاملات، چگونگی برقراری ارتباط و مکانی که مشتریان تمایل به دریافت آنها دارند، کلید موفقیت در بازاریابی است. تعاملات موبایل یک عنصر حیاتی در رابطه با مشتریان است، مشتریان از گوشی و تبلت خود به منظور تعامل با اپلیکیشن، خواندن ایمیل ها، بازدید وب سایت و از همه مهم تر خرید استفاده می کنند. MAN-TEXTINGصرفا داشتن یک اپلیکیشن موبایل کفایت نمی کند، نگهداری از اپلیکیشن ها در حال افزایش است و از هر 5 اپلیکیشنی یکی از آنها دانلود می شود ولی استفاده ای از آن صورت نمی پذیرد. در نتیجه چگونه می توانید از بابت اینکه اپلیکیشن شما جزئی از تعاملات مشتریان با برند شما است اطمینان حاصل کنید؟ پوش نوتیفیکیشن ها علاوه بر افزایش تعامل با برند، کلید افزایش وفاداری نیز می باشند. در زیر 3 ترفند به شما معرفی شده که می توانید آنها را در راستای بهره گیری از کانال خود به نحو احسن مورد استفاده قرار دهید. 1. تعیین هدف اپلیکیشن مشتریان امروزی از اسمارت فون ها و تبلت ها برای طیف گسترده ای از سرویس ها استفاده می کنند. موبایل به شرکت ها قدرت پاسخ گوشی به پرسش ها و مشکلات مشتریان را می دهد و سرویس مشتریان را بهتر و قوی تر از گذشته می گرداند. درباره آنچه می خواهید مشتری در اپلیکیشن شما انجام دهد، به دقت و با جزئیات فکر کنید. آیا تمایل دارید که آنها به تعامل با محتوای شما بپردازند یا خرید انجام دهند، هدف را دقیقا تعیین کنید. می خواهید با چه استمراری به اپلیکیشن شما دسترسی پیدا کنند؟ پاسخ گویی به این سوالات به شما در جهت ساخت یک استراتژی پوش نوتیفیکیشن کلی یاری می رساند. لازم است هدف اپلیکیشن خود را هم راستا با اهداف کسب و کار خود گردانید و به توسعه و رشد تجربه مشتریان بپردازید. 2. یکپارچه سازی اپلیکیشن موبایل با پایگاه داده مرکزی بازاریابی بخش کلیدی ساخت یک تجربه کاربری سازگار، به داده ها مربوط است و داده های اپلیکیشن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چنانچه این داده ها به صورت مجزا از سایر داده های بازاریابی نگهداری شوند و یکپارچه سازی های لازم صورت پذیرد، قادر به تشخیص توان بالقوه اپلیکیشن می شوید. الگوهای رفتاری که از سوی کاربران در یک اپلیکیشن سر می زنند در یک پایگاه داده مرکزی نگهداری شده و از آنها در جهت ارائه محتوای شخصی سازی شده استفاده می گردد، به همین ترتیب از داده های سایر کانال ها نیز می توان برای شخصی سازی محتوا برای هر کاربر خاص استفاده نمود. 3. بهره گیری از تریگرهای داده برای ارسال پوش نوتیفیکیشن های 1:1 همانند ایمیل ها که می توانند رفتارهای منحصر به فرد و یا داده های دموگرافیک را مورد استفاده قرار داده و موجب افزایش تعاملات گردند، پوش نوتیفیکیشن های خودکار و شخصی سازی شده نیز این کار را به انجام می رسانند. چندین ایده برای پوش نوتیفیکیشن های 1:1 شامل: - داده/رویداد: قرار ملاقات، رزور و یادآوری پرداخت - رفتار: یادآوری ترک سبد خرید/مرور، اعلامیه های انتخاب بسته - مکان: درخواست ها، پیشنهادات و تبلیغات بر اساس مکان قرار گیری کاربر شامل اعلامیه های iBeacon - پروفایل: ادغام داده ها در مرکز ترجیحات یا پروفایل کاربر با استفاده از الگوهای رفتاری فوق و پیشروی در شخصی سازی برای اکثر بازاریابان، یک برنامه بازاریابی که به ترکیب برودکست عمومی، نروکست و پوش نوتیفیکیشن های 1:1 می پردازد، دسترسی به پیام و برقراری ارتباط را میسر می سازد. مشتریان بیش از گذشته به تعامل با اپلیکیشن های موبایل می پردازند، لذا بهره گیری از پوش نوتیفیکیشن های پیچیده که تعامل بیشتر آنها از طریق اسمارت فون ها، تبلت ها و پوشیدنی ها را همراه با ارائه محتوا در زمان مناسب میسر می کند، تضمین کننده تعامل با مشتریان خواهد بود. http://venturebeat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    مهدی
    من فکر میکنم مطلب جالبی نبود

    به این نظر پاسخ دهید