5 ترفند جهت موفقیت برندها در فیسبوک

5 ترفند جهت موفقیت برندها در فیسبوک

با این وجود که فیسبوک گسترده ترین و پذیرفته شده ترین شبکه اجتماعی در این کره خاکی است و توجه بیش از 1.3 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان را به خود معطوف داشته، در اختیار قرار دادن بهترین و مرتبط ترین محتوا به این تعداد مخاطب در سراسر جهان چالشی را پیش روی برندها قرار داده است. blog_13967_1فیسبوک به طور مداوم نحوه نمایش محتوا به طرفداران خود را تغییر می دهد و کاربران نیز به طور روزمره روش های جدیدی برای استفاده از فیسبوک می یابند. با وجود تمامی چالش ها و شرایط موجود، باز هم فرصت های متعددی پیش روی برندها قرار دارد که محتوای خود را در فیسبوک برجسته سازند و به تعامل بیشتر کاربران با این محتوا منجر شوند. 1. ارسال محتوای بصری تنها چندین ثانیه ارزشمند در اختیار برندها نهاده شده تا بتوانند توجه کاربران را نسبت به خود جلب کنند، محتوای بصری و خلاقانه بهترین راه برای تاثیرگذاری در کاربران است، هر گونه محتوای چشم نوازی به سرعت کاربران را محذوب خود می کند و به طرفداران فرصتی بیشتری جهت تعامل با محتویات ارائه داده شده از سوی شما می بخشد. ویدئوها کارآیی خوب و معقولی در فیسبوک دارند، این شبکه اجتماعی یکی از بزرگ ترین وب سایت ها در جهان است که میزبان ویدئوها شده و حدود 4 میلیارد بازدید روزانه برای ویدئوها را به ثبت رسانده است. تاثیر و کارآیی ویدئوهای کوتاه بیشتر از ویدئوهای طولانی است، لذا باید سعی در مختصر ساختن ویدئو نمایید، سعی در گنجاندن چیزی جذاب در ویدئو نمایید که به سرعت توجه کاربران را جلب کند، زمان شما بسیار محدود است، می توان گفت که 3 ثانیه نخست زمانی است که برای تاثیرگذاری بر روی مخاطبین خود در اختیار دارید. ویدئوها به طور خودکار اجرا می شوند، اما بخش صوتی آنها بسته است، بنابراین گنجاندن توضیح مرتبط در نوشته و یا گزینش عنوان درخور برای ویدئو بسیار مفید واقع خواهد شد. تصاویر نیز هم مانند ویدئوها در فیسبوک پذیرش بالایی دارند، لذا سعی کنید تصاویر را نیز درون مطالب خود قرار دهید، تصاویری با رنگ های زنده و روشن از مردم و چهره ها نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت. برندهای مسافرتی از مزیت مناظر مرتبط با محصولات و خدمات، به نفع خود استفاده می کنند، تصاویر گرفته شده از پنجره هواپیما، خانه های اجاره ای غیر معمول، فضا و مناظر رنگارنگ و غیره، همه و همه در تاثیرگذاری بر روی مخاطبین مفید واقع می شوند. چنانچه برند شما قابلیت ارائه چنین تصاویری را ندارد، می توانید عکس هایی از محل کار، کارمندان، محصولات و یا هر چیزی که رنگ و جذابیت بصری به محتوا ببخشد، بهره بگیرید. 2. یافتن زمان صحیح برای ارسال پست ها این ترفند بسیار واضح می نماید، اما اغلب در فیسبوک نادیده گرفته می شود. لازم است به Facebook Insights و یا سایر تجزیه و تحلیل هایی که بیانگر روزها و ساعاتی هستند که طرفداران شما در فیسبوک زمان صرف می کنند، توجه نمایید، با بهره گیری از چنین اطلاعاتی زمان ارسال مطالب را تعیین کنید. اگر صبح ها اقدام به ارسال مطلب کنید، در حالی که مخاطبین شب ها فعالیت بیشتری دارند، آیا باز هم آنها به مطالب شما توجه نشان می دهند؟ بنابراین باید اقدام به ارسال مطالب جدید در ساعات و روزهای گوناگون نموده و به نرخ تعاملات توجه کنید و در پست های آتی آن را مد نظر بگیرید. به منظور تست، لازم است خارج از ساعات کاری خود اقدام به ارسال پست های جدید نمایید. چنانچه مخاطبین شما در کشورهای مختلف قرار دارند، زمان بندی برای ارسال پست ها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، در این شرایط باید برنامه را طبق زمان بندی تنظیم کنید، حتی چندین ساعت هم می تواند تفاوت چشمگیری در نتیجه کار حاصل کند. بسیاری از برندها روزانه به طور مکرر اقدام به ارسال پست های جدید می کنند که تا حدودی از شدت مشکل بکاهند، این رویکرد برای برندهایی که تصاویر و محتویات متعددی دارند تا حدودی عملی است، اما برای برندهایی با محتویات کم و محدود به هیچ عنوان نتیجه بخش نخواهد بود. 3. استفاده موثر از هشتگ ها گزینش هشتگ های مناسب و استفاده حساب شده از آنها دارای اهمیت زیادی است، معمولا استفاده از یک یا دو هشتگ در هر پستی پیشنهاد می شود، شناسایی مناسب ترین هشتگ ها به تجربه نیازمند است. هشتگ های گوناگون متعلق به مخاطبین و محتویات مختلف می باشند، لذا باید اقدام به تست هشتگ ها نمایید تا از این طریق آن دسته از آنها را که سازگاری بیشتری با مخاطبین و موضوع دارند، برگزینید. گاه اقدام به افزودن یک یا دو هشتگ جدید به هر کدام از پست های خود در طول یک یا دو هفته نمایید و نتایج حاصل از کار را بسنجید. این رویکرد تاثیرگذاری بالایی دارد، بسیاری از برندها با گزینش هشتگ های مناسب قادر به افزایش تعامل با محتویات خود گشته اند. در این زمینه، یافتن هشتگی که ارتباطی با برند شما و یا کمپین خاصی داشته باشد نیز راهکاری مفید خواهد بود. لازم است طرفداران خود را تشویق به استفاده از هشتگ های خاص نمایید، این کار برند شما را گسترش می دهد. 4. اقدام به Boost کردن بخشی از محتوا به منظور گسترش دسترسی کمپین های پولی در فیسبوک به افزایش دسترسی و تعامل با پست های ارگانیک می انجامند. پست های Boosted، تعامل بیشتری از جانب برداشت های پرداختی دارند، اما مابقی محتویات صفحه نیز بیشتر نمایش داده خواهند شد. با این کار طرفداران جدیدی نیز نصیب شما می شود که تعامل با پست های آینده را با افزایش چشمگیری مواجه می سازد. بهترین استراتژی بهره گیری از انواع کمپین های پرداختی است که به پست های ارگانیک و سایر فعالیت ها می انجامد. 5. ساخت محتوایی که در کانال های مختلف کار می کند حتی اگر منابع نامحدودی به منظور خلق محتویات خاص در فیسبوک در اختیار شما باشد، باز هم استفاده از عناصری که به وب مرتبط اند مثمر ثمر واقع می شود. به طور ایده آل شما اقدام به ساخت تصاویر جذاب و لینک های مفید نموده اید که بدون در نظر گرفتن نوع پلتفرم، بیشترین تاثیرگذاری در رسانه های اجتماعی را دارند. اما شرایطی را در نظر بگیرید که پستهای شما خارج از فیسبوک به اشتراک گذاشته می شوند، آیا در این شرایط نیز کارآیی آنها به قدرت خود باقی خواهد ماند؟ محتوای طنزآمیز و زیبا که جنبه اطلاع رسانی نیز داشته باشد، همه جا مورد توجه قرار خواهد گرفت، با در نظر گرفتن این موضوع و گنجاندن نام برند خود در تصاویر، به بهترین شکل ممکن می توانید از بستری که فیسبوک در اختیار شما قرار داده، بهره بگیرید.   http://www.marketingprofs.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید