5 اشتباه هزینه بر در زمینه سئو

5 اشتباه هزینه بر در زمینه سئو

طراحی خوب تنها عامل تاثیرگذار در ارتقای دیده شدن و حضور آنلاین کسب و کارها نمی باشد، لازم است کسب و کارها توجه خود را به رتبه بندی موتور جستجو که نقش مهم تری در این زمینه دارد، معطوف کنند. در حقیقت بخش عمده ای از مشتریان امروزی پیش از انجام خرید به صورت آنلاین به تحقیق درباره محصولات و خدمات می پردازند و تنها پس از این کار تصمیمات خرید خود را اتخاذ می کنند. با این اوصاف آشکار است که شما به یک استراتژی سئو هوشمندانه نیاز دارید تا از این طریق قادر به دستیابی به رتبه بهتری در نتایج جستجو شوید.

گوگل راهنماها و دستورالعمل های رسمی متعددی را در اختیار وب مسترها قرار داده که در آنها به جوانب عمده و تاثیرگذار از یک طراحی خوب و قوانین خلق محتوا پرداخته شده است. گاه وب مسترها از بابت نادیده گرفتن قوانین پایه سئو که تاثیر منفی بر روی رتبه وب سایت و در نهایت نرخ بازگشت سرمایه می گذارد، مقصرند. چنانچه تمایل دارید تا وب سایت شما نیز در رتبه بالایی قرار گیرد و برای شما درآمد خلق کند، لازم است تا از این اشتباهات رایج سئو اجتناب کنید.

blog_17702_1

1. کلیدواژه های نامربوط

به بیان بسیاری از فعالان در زمینه سئو محتوای غنی از کلمات کلیدی تاثیر مثبتی بر روی رتبه وب سایت شما می گذارد. این موضوع در گذشته کاملا درست بود، اما امروزه فیلترهای اسپم گوگل از هوشمندی بسیار زیادی برخوردارند و ممکن است وب سایت شما را به عنوان وب سایتی با کیفیت کم و نامناسب طبقه بندی کنند. استفاده از کلمات کلیدی نامربوط بر خلاف بهترین رویکردهای گوگل می باشد.

علاوه بر این، استفاده از کلیدواژه های زیاد ممکن است در خوانایی تاثیر منفی گذاشته و موجب تکراری شدن محتوا گردد، این کار واکنش منفی از سوی کاربران را به دنبال خواهد داشت. به یاد داشته باشید که گوگل نشانه های رضایت مندی کاربران از وب سایت را ردیابی می کند، در نتیجه اگر محتوای شما فاقد خوانایی و ارزش خوب و مناسبی باشد بازدیدکنندگان وب سایت به سرعت آن را می بندند. گوگل این عدم وجود تعامل در وب سایت را مشاهده می کند و اقداماتی را صورت می دهد، این امر تاثیرات منفی بر روی رتبه بندی وب سایت شما می گذارد.

ترفند: در استفاده از کلیدواژه ها در استراتژی سئو خود محتاطانه عمل کنید.

با جایگذاری ابزار Fetch as Google در کنسول جستجو بررسی کنید که آیا وب سایت شما این قانون را نقض می کند یا خیر. تمرکز خود را بر روی استفاده از محتوای قانع کننده و بازاریابی کاربرپسند معطوف کنید که به کسب رتبه های بالاتری که خواستار دستیابی به آنها هستید یاری می رساند.

2. استفاده از ترفندهای link scheme برای ارتقای رتبه بندی

مبنی بر پیشنهاد گوگل باید از استفاده از هرگونه تکنیک دستکاری لینک اجتناب ورزید. دستورالعمل های موجود در Google Webmaster Guidelines به روشنی بیان می کنند که هرگونه تلاش برای دستکاری لینک های خارجی و لینک های که به وب سایت شما هدایت می شوند نقض این قوانین قلمداد می شود.

برخی از تکنیک های عمده ساخت لینک که به عنوان دستکاری در لینک به حساب می آیند شامل خریداری لینک از شرکت های لینک، استفاده از link wheels، استفاده از ابزارهای خودکار ساخت لینک، بکارگیری بیش از اندازه کراس-لینکینگ، مخفی سازی لینک درون متن و تصاویر و استفاده از لینک هایی با کیفیت کم و ری دایرکت های مخفیانه می باشد.

ترفند: چنانچه گوگل به وب سایت شما اخطار دهد، این امر در دیده شدن شما در نتایج جستجو تاثیر منفی خواهد گذاشت و تهدیدی برای ترافیک جستجوی ارگانیک و کاهش در سود می باشد.

3. محتوای با کیفیت پایین

محبوبیت بازاریابی محتوا رو به افزایش است، آمار نشان می دهد که 76 درصد از بازاریابان B2C و 88 درصد از بازاریابان B2B از بازاریابی محتوا استفاده کرده و آن را به عنوان یک بخش مهم از بازاریابی و تلاش های تبلیغاتی خود در نظر می گیرند.

نباید محتوای تولیدشده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید، چرا که الگوریتم های مدرن گوگل به سرعت محتوایی را که توسط ماشین تولید شده تشخیص می دهند.

برای دستیابی به رتبه بالاتر، محتوا باید منحصر به فرد باشد، محتوایی با کیفیت خوب و مناسب باید معتبر و قابل اطمینان بوده و نمایش دهنده تخصص شما در موضوع محتوا باشد.

ترفند: گوگل تنها به کلیدواژه های مرتبط نگاه نمی اندازد، بلکه در تلاش برای یافتن محتوایی است که مرتبط باشد، در نتیجه نیازمند بهینه ساختن موضوعات و مفاهیم وب سایت می باشید.

4. ناتوانی در بازنشانی صفحات با کیفیت پایین

وجود محتوای با کیفیت پایین در قسمت های مختلف وب سایت رتبه بندی کلی را تحت تاثیر قرار می دهد، به پیشنهاد گوگل بهتر است این صفحات را حذف یا اصلاح کنید.

ترفند: در زیر چندین مورد مشکل آفرین فهرست شده که باید اقدام به رفع آنها نمایید:

- محتوای با کیفیت کم

- محتوای تکراری در وب سایت

- متن های تولیده شده به صورت خودکار

- درگاه محتوا (برای نمونه ری دایرکت به صفحه ای دیگر بدون یک دلیل قانع کننده)

- هدف اولیه تولید درآمد تبلیغاتی می باشد

- صفحات خراب که دارای لینک دهی های ورودی هستند

- تصاویر خراب و تگ های اچ تی ام ال ناقص

- صفحات تاریخ گذشته

- صفحه بندی نامناسب

- صفحات ناقص

5. ناتوانی در بهره گیری از فواید تجزیه و تحلیل ها

هدف سئو ایجاد مبادلاتی برای وب سایت می باشد که تنها به ترافیک ارگانیک محدود نمی شوند. سود شما به نرخ مبادلات بستگی دارد و تولید حجم عظیم ترافیک برای وب سایت در صورتی که در نرخ مبادلات شاهد افزایشی نباشید هیچ سودی به دنبال نخواهد داشت. شما تلاش فراوانی در زمینه طراحی و توسعه استراتژی صورت می دهید و زیر نظر گرفتن ترافیک بسیار مهم بوده و لازم است تا از ابزارهای تجزیه و تحلیل مناسبی در این راستا استفاده کنید.

ترفند: عوامل تاثیرگذار متعددی وجود دارند، اما اول از همه باید به ردیابی نرخ مبادلات برای عبارات کلیدی خود بپردازید.

در کل بسیاری از مردم استراتژی های سئو را به عنوان مجموعه ای از ترفندها قلمداد می کنند که برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و الگوریتم های موتور جستجو طراحی شده اند، این درک نادرست موجب بدنامی سئو شده است. در حقیقت هدف اصلی تکنیک های سئو پیاده سازی یک مجموعه از قوانین جهت ارتقای تجربه کاربری می باشد.

ممکن است ترفندهای شما در کوتاه مدت جواب گو باشند اما الگوریتم های گوگل مرتبا در حال ارتقا هستند و هوشمندتر از گذشته می شوند، در نتیجه باید تلاش کنید تا در این رقابت پیروز شوید. بدین منظور لازم است تا بهترین روش های پیاده سازی سئو را مورد استفاده قرار دهید تا در طولانی مدت نرخ بازگشت سرمایه برای شما افزایش چشمگیری پیدا کند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید