6 استراتژی بازاریابی آنلاین که هر کارآفرینی به آنها نیاز دارد

6 استراتژی بازاریابی آنلاین که هر کارآفرینی به آنها نیاز دارد

دنیای اینترنت نحوه راه اندازی و ترویج کسب و کارها را به شدت دستخوش تغییر کرده و با استفاده از این شبکه گسترده به منابع بیشتری دسترسی داریم، اما چرا برخی از کارآفرینان از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده بهره نمی برند و بکارگیری این استراتژی ها را به تاخیر می اندازند؟ عدم استفاده از استراتژی های بازاریابی آنلاین، رشد و ترویج کسب و کارها و استارتاپ ها را امکان ناپذیر می گردانند.

blog_19831_1

آیا کارآفرینان به این استراتژی ها نیاز دارند و آیا بازاریابی اختیاری نیست؟ آیا راه اندازی یک کسب و کار بدون حضور آنلاین امکان پذیر نیست؟ از نظر فنی جواب این پرسش مثبت است، اما با نادیده گرفتن این استراتژی ها پتانسیل عظیمی را از دست خواهید داد.

تمام استراتژی های ضروری دارای مشخصات زیر می باشند:

مورد انتظار: افراد از شما انتظار دارند تا این ویژگی ها  از سوی شما مد نظر قرار گیرد و چنانچه کسب و کار فاقد آنها باشد احتمالا کاربران به میزان کمتری به کمپانی شما خواهند اندیشید.

قابل دسترسی: هیچیک از این استراتژی ها چندان دشوار و پیچیده نیست و تنها مستلزم یک یادگیری سطحی است، اما تمامی این استراتژی ها در دسترس می باشند.

مقرون به صرفه: به منظور بکارگیری این استراتژی ها نیازی به صرف هزینه زیادی احساس نمی شود و حتی برای استارتاپ هایی که با کمبود بودجه مواجهند، استفاده از این استراتژی ها امکان پذیر می باشد.

ارزشمند: این استراتژی ها همگی ارائه دهنده نتایج بالقوه ارزشمندی هستند و در صورت عدم بکارگیری آنها، پتانسیل چشمگیری را از دست خواهید داد.

حساس نسبت به زمان: با صرف زمان بیشتر، این استراتژی ها قدرتمندتر می شوند و در صورتی که هرچه سریع تر آنها را در دستور کاری خود قرار دهید بازده بهتری را نتیجه خواهید گرفت.

ترکیب این عوامل نیازمند فعالیت از جانب شماست و هریک از این آنها لازم و ضروری تلقی می شوند.

1. برندینگ شخصی

نقش کارآفرینان موفق در کسب و کارها انکارناپذیر است، برند کردن شخصی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که با جلب اعتماد بیشتر، برند خود را ترویج بخشید.

بدین ترتیب امکان برقراری ارتباط با سایرین در اختیار شما قرار داده شده، مشارکت های بیشتری شکل می گیرند و یک هویت به سازمان شما داده می شود. انجام این کار کاملا رایگان است و تنها اقدام لازم صرف مقداری زمان است.

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا صورت های مختلفی دارد و بسته به نحوه شکل گیری استراتژی شما اهداف مختلفی را به انجام می رساند. برای نمونه شما می توانید از مقاله های سفید، کتاب های الکترونیکی و سایر مطالب طولانی برای افزایش دانلودها، ثبت نام ها و مبادلات استفاده کنید و یا وبلاگ وب سایت را جهت جذب ترافیک ورودی به وب سایت به کار ببرید.

حتی می توانید از محتوا به عنوان راهی جهت کمک و رفع مشکلات کاربران استفاده کرده و یا ترکیبی از این موارد را بکار ببرید. بازاریابی محتوا بسیار کاربردی است و مشتریان از شما انتظار خواهند داشت تا حداقل بخشی از آن را در اختیارشان قرار دهید.

3. بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو در حقیقت فرآیند قابل مشاهده کردن وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد و بدین ترتیب ترافیک بیشتری را از افرادی که به دنبال محصولات و خدماتی هستند که ارائه می دهید، دریافت می کنید. بخش عمده ای از رتبه بندی موقعیت جستجوی ارگانیک به ساختاربندی فنی وب سایت و استراتژی توسعه محتوای شما وابسته است. اگر در حال حاضر نیز به طور منظم اقدام به انتشار مطالب باکیفیتی می کنید، این سرمایه گذاری اضافی شما را از بابت ایندکس شدن مناسب وب سایت مطمئن می سازد.

4. بهینه سازی تبادلات

بسیاری از این استراتژی ها با هدف جذب افراد بیشتر برای وب سایت شما شکل گرفته اند و بهینه سازی مبادلات از طریق افزایش نرخ تبادلات به شما در راستای تضمین دریافت ارزش بیشتر از هر بازدیدکننده یاری می رساند.

گاهی اوقات این شرایط به معنای استفاده از فرصت های تبادلات بیشتر و در برخی از حالات نیز به معنای تقویت و ارتقای فرصت هایی است که هم اکنون در حال استفاده از آن می باشید.

5. بازاریابی شبکه اجتماعی

پتانسیل قابل توجهی در تشکیل و پرورش مخاطبین رسانه اجتماعی وجود دارد و محتوا نیز در این بین نقش بسزایی دارد و همان عاملی است که کاربران را در ابتدای کار جذب می کند و برند بیشتر از قبل مشاهده شده و محبوبیت بیشتری دریافت می کند و به موازات آن ترافیک ورودی نیز افزایش پیدا می کند.

6. بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل تاثیر بسزایی بر روی نرخ بازگشت سرمایه دارد، چرا که اجرا و پیاده سازی آن هیچگونه هزینه ای را به دنبال ندارد. از بین مشتریان کنونی، دنبال کنندگان رسانه اجتماعی و یا فرصت های جدیدی که در اختیار شما قرار گرفته است، شروع به جمع آوری مشترکین جدید نمایید، حتی یک محتوای ساده خبرنامه نیز در تقویت ترافیک برای وب سایت موثر است، باید سعی کنید تعامل با برند را تسهیل بخشیده و برند را به یک اولویت برای مخاطبین خود بدل سازید.

یک مزیت کلیدی دیگر عملکرد هم زمان تمامی این استراتژی هاست، در حالی که پیاده سازی آن به صورت مجزا نیز امکان پذیر است، هریک از آنها با دیگری در ارتباط بوده و به نحوی دیگری را قدرت می بخشند و در صورت بکارگیری تمامی این استراتژی ها نتایج بهتری را دریافت خواهید نمود.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید