وبلاگ - بازاریابی

2
827
6 مدل کسب درآمد که برای اپلیکیشن شما سودآوری می کنند

6 مدل کسب درآمد که برای اپلیکیشن شما سودآوری می کنند

به عنوان توسعه دهنده و سازنده اپلیکیشن موبایل چه میزان بازگشت سرمایه یا به اصطلاح ROI را از اپلیکیشن آینده خود انتظار دارید؟ به طور طبیعی هر کمپانی فعال در زمینه ساخت اپلیکیشن و کارآفرینی به دنبال دریافت سود و منفعت بیشتر از اپلیکیشن های خود می باشد و این نتیجه تنها در صورت بازاریابی کارآمد و حساب شده حاصل می شود. هر روزه شاهد روی کار آمدن اپلیکیشن های جدید در گوشه و کنار دنیا هستیم، این انبوه اپلیکیشن ها کار را برای توسعه دهندگان و بازاریابان دشوار و پیچیده تر می سازد و تلاش بیشتری را از جانب آنها می طلبد. موفقیت در این حوزه وابستگی شدیدی به نحوه تبلیغات، کاربر-پسند بودن اپلیکیشن و مخاطبین آن دارد، اما این موارد به طور خودکار شما را قادر به کسب موفقیت نمی گردانند و باید برنامه ریزی حساب شده و دقیقی بر روی جزئیات صورت دهید. در ادامه چندین استراتژی را برای کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل را به شما معرفی می کنیم که منجر به سودآوری از اپلیکیشن می گردند.

1. تبلیغات درون برنامه ای (رایگان و تبلیغاتی)

در اکثر اپلیکیشن های موبایل، شرکت ها دانلود رایگان را امکان پذیر می سازند. با این کار اطلاعاتی از افراد استفاده کننده از اپلیکیشن جمع آوری می شود و بیس کاربری خوبی تولید می شود، در آینده می توان این داده ها را به ناشران اپلیکیشن ها فروخت و آنها نیز تبلیغات خاصی را درون اپلیکیشن شما جایگذاری می کنند. با فروش فضای تبلیغاتی می توان به راحتی درآمدزایی کرد.

2. پرداخت های درون برنامه ای (فروش کالاهای مجازی و فیزیکی)

این استراتژی فروش کالاهای مجازی و فیزیکی درون اپلیکیشن را در بر می گیرد که به کسب منفعت برای شرکت منجر می گردد. گستره عظیمی از کالاهای مصرفی و مجازی موجودند که می توان آنها را از طریق پرداخت های درون برنامه ای به فروش رسانید، در این استراتژی شما از اپلیکیشن به عنوان کانال فروش بهره می گیرید.

3. فریمیوم

در این نوع استراتژی اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شود، اما برخی از امکانات قفل شده اند و برای باز کردن قفل آنها باید هزینه ای را متقبل شوید. عملکرد اساسی اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار دارد، اما کاربر در قبال برخی امکانات اختصاصی و پریمیوم پول پرداخت می کند. این کار به تعامل و تجمیع کاربرانی که به سهولت اقدام به پرداخت هزینه می کنند، کمک می نماید.

4. خرید اشتراک

این استراتژی مشابه آن چیزی است که فریمیوم انجام می دهد، با این تفاوت که به جای امکانات، این بار محتوا قفل می شود. مقداری از محتوا به شکل رایگان در اختیار کاربر قرار داده می شود، اما برای محتویات بیشتر کاربر باید ثبت نام کرده و به خرید اشتراک بپردازد و تنها در این صورت است که قادر به مشاهده کامل محتویات می گردد. اپلیکیشن هایی که بر خدمت رسانی به کاربران تمرکز یافته اند، می توانند این استراتژی را به کار گرفته و در محدوده زمانی مشخصی درآمدی را عاید خود گردانند.

5. اپلیکیشن های پولی (پرداخت هزینه در ازای دانلود)

این استراتژی به این معناست که بدون پرداخت پول نمی توان اپلیکیشن را مورد استفاده قرار داد، در این حالت اپلیکیشن از اپ استور خریداری می شود، تنها پس از این اقدام، کاربر قادر به استفاده از اپلیکیشن می گردد. برای جلب توجه مشتریان جهت خریداری اپلیکیشن، محصول شما باید جدید و منحصر به فرد بوده و از اپلیکیشن های مشابه متمایز باشد. در این شرایط بازاریابان باید سعی کنند مشتریان را متقاعد به خرید اپلیکیشن نمایند، معمولا کاربران علاقه بیشتری نسبت به اپلیکیشن های رایگان نشان می دهند و متمایل ساختن آنها کاری دشوار است.

6. اسپانسرشیپ

این رویکرد بر مشارکت با تبلیغ کنندگانی متمرکز است که پس از تکمیل برخی مراحل و عملیات در اپلیکیشن، به کاربر جایزه می دهند. در این سیستم، آژانس ها و برندها پرداخت ها را انجام می دهند و بخشی از درآمد حاصل از مشتریان نصیب شما می شود. این رویکرد در صورت گنجاندن تبلیغات درون اپلیکشین، موجب تعامل بیشتر و بهتر با کاربران می گردد.

به منظور حصول بهترین نتیجه، گاه لازم است چندین مدل را به صورت همزمان به کار گیرید. مدل فریمیوم بهترین راهکار برای بازاریابی اپلیکیشن در اندروید است، آمار جهانی نیز این واقعیت را به اثبات رسانده، در حالی که اپلیکیشن های پولی برای آی او اس کارآیی بهتری را به نمایش می گذارند. عوامل متعددی بر روی تصمیم گیری شما اثرگذارند، اما همواره تمرکز خود را بر اساس و بنیان کار قرار داده و تمامی جزئیات تاثیرگذار را نیز مد نظر قرار دهید.

 

منبع:

http://tech.co

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

بسته های آموزشی جذاب!بیشتر