7 روش برای پیشگیری از شکست در طراحی اپلیکیشن

7 روش برای پیشگیری از شکست در طراحی اپلیکیشن

معمولا پیروزی در عرصه ساخت موبایل با در نظر گرفتن محیط رقابتی حاکم بسیار دشوار و گاه غیرممکن می نماید، دلایل زیر در این امر دخیل اند: نبود توافق: گروه های دخیل قادر به توافق درباره هدف و چگونگی ساخت اپلیکیشن نمی باشند. کاربران در برنامه ریزی در بر گرفته نشده اند: اپلیکیشن بر پایه نیازمندی ها و تمایلات کاربران ساخته نشده است. عدم تست کافی اپلیکیشن پیش از انتشار نهایی: اغلب طراحان با تاخیر متوجه این موضوع می شوند که به اندازه کافی نیازمندی ها و رفتارهای کاربران در هنگام تعامل با اپلیکشن را در مد نظر قرار نداده اند. تمرکز بیش از حد بر روی سیاست ها: گاه توجه بیش از اندازه به سیاست های مرتبط ممکن است شما را از هدف اصلی اپلیکیشن دور کند. تمرکز اصلی آی تی بر روی جوانب فنی طراحی نهاده شده است، در حالی که درک تجربه کاربری پذیرش سریع از سوی کاربران را تا حدودی تضمین می کند. در زیر چندین روش به منظور پیشگیری از شکست در طراحی اپلیکیشن ها در اختیار شما قرار داده شده است. 1. مشخص کردن هدف اپلیکیشن های موفق مزایایی برای کاربران خود به همراه دارند، اما این ویژگی ها در تمامی اپلیکیشن ها لحاظ نشده است. هدف از ساخت یک اپلیکیشن قانونی تسریع در دستیابی به محتوای سیستم مدیریت محتوای سازمان است و این کار فرآیند رسیدگی به پرونده ها را سرعت می بخشد. هدف یک اپلیکیشن دسترسی سریع و راحت به داده ها می باشد، در حالی که ممکن است هدف دیگری برقراری ارتباط و تعامل باشد، در هر صورت لازم است هدف به دقت و وضوح تعیین شده و کل تیم با در نظر گرفتن آن به پیش رود. 2. اختصاص مالکیت طراح اپلیکیشن باید درک درستی از ملاحظات روانشناختی طراحی اپلیکیشن داشته باشد و همواره عادات کاربران و احساسات آنها در در نظر بگیرد. ترکیب بعد انسانی کاربران در طراحی اپلیکیشن یک هنر است، گروه های مختلف از افراد رفتار گوناگونی هنگام کار با اپلیکیشن و تعامل با داده ها دارند. قهرمان پروژه موظف است با تمامی گروه های دخیل در پروژه فعالیت کرده و کل پروژه را به پیش ببرد، فردی هم باید در نقش حامی پروژه ظاهر شود، تعیین فردی برای رسیدگی به امور مرتبط با بازاریابی نیز راه حل بسیار خوبی است، به احتمال زیاد یک متخصص آی تی نیز در طول فرآیند به کار خواهد آمد. 3. نیازمندی های کاربران را ارزش گذاری کنید چه کاربرانی را برای اپلیکیشن خود پیش بینی می کنید؟ یک اپلیکیشن ممکن است گروه انبوهی از کاربران را در بر گیرد، این افراد دارای مشاغل و مهارت های گوناگون هستند، در نتیجه الگوهای رفتاری هر کدام باید بررسی شده و در اپلیکیشن در نظر گرفته شود، این افراد اپلیکیشن را مورد استفاده قرار می دهند و از آن سود می برند. از نخستین مراحل کار باید به بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران توجه کنید، همواره این موضوع را در ذهن داشته باشید که برنامه نویسان و طراحان کاربر نهایی اپلیکیشن شما نیستند، لذا باید گروهی از افراد معمولی و تست کنندگان، اپلیکیشن را بررسی و ارزیابی نمایند. تست کنندگان باید واقع گرایانه اپلیکیشن را تست کرده و مزایا و معایب آن را به روشنی بازگو کنند، این چرخه بازخورد حتی پس از انتشار نهایی اپلیکیشن نیز پایان نمی پذیرد و همواره در طول فرآیند جریان دارد. 4. اطلاعات بحرانی و مهم را اولویت بندی کنید کاربران خارجی مانند مشتریان و شرکا نیازمندی های متفاوتی نسبت به کاربران داخلی دارند، لذا اولویت بندی همه چیز بسیار حیاتی است. طراحی دسترسی های گوناگون به داده ها امکان پذیر است، می توان آنها را بر حسب نقش کاربر و نوع پروژه طبقه بندی کرد، اما باید جزئیات را در نظر داشت و در حین کار مورد استفاده قرار داد. گروه های دخیل در پروژه باید در این اولویت بندی حضور داشته باشند و بر سر این موضوع به توافق برسند. افراد باید نسبت به داده ها و عملیات مهم اتفاق نظر داشته باشند. 5. داستان را خلق کنید در مرحله طراحی یک دید کلی و داستان مانند از جریان کلی کار و نحوه تعامل با داده ها تعریف کنید. برای یک اپلیکیشن خدمات اجتماعی باید تمامی مراحل، از مقدماتی ترین عملیات تا پیچیده ترین گام ها با جزئیات تست و بررسی شوند. وجود چنین داستانی در شناسایی بخش های مرتبط با امنیت و جایی که اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن ها تعامل دارد به شما کمک می کند. 6. به تجزیه و تحلیل شکاف ها بپردازید با بررسی اطلاعاتی که در داستان به آنها پرداخته نشده، از شکاف های موجود در طراحی پرده برداشته می شود. آیا افراد درستی دربرگرفته شده اند؟ داده ها در زمان صحیح جمع آوری شده اند؟ آیا امنیت تعبیه شده کفایت می کند؟ و مهم تر از همه اینکه آیا هنوز هم با هدف اصلی اپلیکیشن هم راستا هستید؟ چنانچه مشکلاتی را در این مرحله مشاهده کنید باید بازبینی هایی صورت داده و کار را با توجه به آنها ادامه دهید. 7. ارزیابی میزان موفقیت از معیارهایی برای سنجش اپلیکیشن و ارزیابی میزان تطابق آن با انتظارات استفاده نمایید. برای اپلیکیشن حقوقی که با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده ها ساخته شده است، تعداد پرونده ها و مدت زمان ملاکی برای سنجش عملکرد اپلیکیشن می باشد، بدین منظور وضعیت باید با قبل از انتشار اپلیکیشن به دقت مقایسه شود. آژانس های دولتی فرصتی برای تغییر زندگی با استفاده از طراحی تاثیرگذار و حساب شده موبایل دارند. با در نظر گرفتن بعد خلاقانه و روانشناختی اپلیکیشن به اندازه بعد تکنیکی آن، آژانس ها اپلیکیشن هایی را برای انجام ماموریت های خود به شکل ساده تر و تاثیرگذارتر خلق می کنند.   http://gcn.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید