7 امکان آزاردهنده که توسعه دهندگان باید از آنها در ساخت اپلیکیشن ها اجتناب کنند

7 امکان آزاردهنده که توسعه دهندگان باید از آنها در ساخت اپلیکیشن ها اجتناب کنند

آیا می دانستید که 80 درصد از اپلیکیشن ها پس از اولین استفاده پاک می شوند؟ مطالعه ای از Localytics نشان می دهد که 20 درصد از اپلیکیشن ها تنها یک بار باز می شوند، این بدان معناست که فرصت بسیار کوتاهی برای تاثیرگذاری پایدار بر روی کاربران خود دارید. تعداد دانلودها و نصب های یک اپلیکیشن به طور دقیق بازگوکننده وضعیت آن نمی باشند، چرا که موفقیت حقیقی یک اپلیکیشن موبایل در گرو تعامل و پذیرش آن از سوی کاربران است، یعنی تعداد کاربران فعال استفاده کننده از اپلیکیشن به صورت ماهیانه. blog_12200_1در این مقاله قصد داریم شما را با 7 دلیل که منجر به پاک کردن اپلیکیشن می شوند آشنا کنیم، تمامی توسعه دهندگان باید از بابت اجتناب از این اشتباهات مطمئن گردند. 1.تعدد نوتیفیکیشن ها

برای کاربران هیچ چیز آزاردهنده تر از پوش نوتیفیکیشن های بی ربط نیست. نمی توان از نقش پوش نوتیفیکیشن ها در برقراری تعامل با کاربران چشم پوشی کرد، اما نحوه و مقدار نمایش آنها تعیین کننده است، چرا که در صورت استفاده نادرست بسیار آزاردهنده می گردند. با استناد به گزارشی از Kahuna، کمتر از 45 درصد کاربران تمایلی به پوش نوتیفیکیشن ها در محصولاتی مانند شبکه های اجتماعی، اخبار و رسانه ها دارند، در حالی که برخی از آنها مانند اپلیکیشن های غذایی طرفداران بسیاری را از آن خود کرده اند. مطالعات نشان داده که پوش نوتیفیکیشن ها در صدر دلایل برتر برای پاک کردن اپلیکیشن قرار گرفته اند.

نمایش نوتیفیکیشن برای تمامی اپلیکیشن ها الزامی نیست، برای مثال یک اپلیکیشن شناخته شده هیچگونه نیازی به نمایش نوتیفیکیشن برای ایجاد رغبت در کاربران جهت استفاده از آن ندارد، چرا که آنها هر زمان نیاز است از اپلیکیشن استفاده می کنند.

گزینه ای نیز برای غیر فعال کردن کامل نوتیفیکیشن در بسیاری از اپلیکیشن ها تعبیه شده است، اما حتی در صورت دارا بودن این گزینه ارسال بیش از حد نوتیفیکیشن نباید جزو پیشفرض های تنظیمات اپلیکیشن باشد. اپلیکیشن باید گزینه ای برای فیلتر کردن نوتیفیکیشن ها بر اساس اهمیت و انتخاب های شخصی داشته باشد.

2. فرآیند ثبت نام خسته کننده بنا بر بررسی های انجام شده از سوی Appiterate، حدود 68 درصد از کاربران تنها به دلیل فرآیند طاقت فرسای ثبت نام، دکمه پاک کردن را می فشارند. ثبت نام روش خوبی برای دسترسی به اطلاعات شخصی می باشد که برای شخصی سازی های آینده مورد نیاز خواهد بود. درخواست اطلاعات کاربردی و مهم در طول این فرآیند قابل درک است، اما برخی از اپلیکیشن ها جزئیات نامرتبطی را از کاربران درخواست می کنند که در اغلب شرایط ارتباطی به عملکرد اصلی اپلیکیشن ندارد. این موضوع موجب آزار کاربران شده و به پاک کردن اپلیکیشن خواهد انجامید.

وارد شدن با حساب کاربری شبکه های اجتماعی راهی برای رهایی از این فرآیند می باشد، ولی ممکن است کاربران تمایلی به ارتباط اپلیکیشن با اطلاعات حساب شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاری آنها نداشته باشند، لذا باید محتاط عمل کنید و تنها اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نمایید که به ارتقای تجربه کاربری ختم شود.

3. وجود باگ های پایدار و همیشگی

نمایش خطا، کرش شدن و متوقف شدن ناگهانی اپلیکیشن در 62 درصد از شرایط موجب پاک کردن اپلیکیشن می شوند، معمولا کاربران تحمل چنین اپلیکیشن های باگ داری را ندارند و تنها 16 درصد از آنان این اپلیکیشن را برای بار دوم استفاده می کنند. در شرایطی که اپلیکیشن مدت زیادی برای باز شدن نیاز داشته باشد و مرتبا متوقف گردد، شانس آن برای ماندن در گوشی کاربر با کاهش چشم گیری مواجه می گردد، از طرفی اپلیکیشن هایی که بیش از حد معقول باتری و حافظه گوشی را مورد استفاده قرار می دهند محکوم به شکست هستند.

4. تجربه و رابط کاربری بد

چنانچه این تصور در ذهن شما وجود دارد که تنها عملکرد اپلیکیشن مهم است و نباید تاکیدی بر طراحی داشت، سخت در اشتباهید.

معمولا افراد به طراحی و تجربه کاربری به آن اندازه که شایسته است اهمیت نمی دهند، اما باید توجه داشت که طراحی بد یکی از دلایل عمده برای پاک کردن اپلیکیشن قلمداد می شود. فونت های نامناسب، ترکیب ناموزون رنگ ها، آیکون های ناخوانا، همه و همه کاربر را راغب به جستجو برای جایگزین و پاک کردن اپلیکیشن می نمایند.

جزئیاتی مانند نحوه چینش متون، فاصله گذاری نادرست و کمبود فضاهای سفید در تجربه کاربری خلل ایجاد می کنند، بنابراین لازم است با خلق یک تجربه کاربری شگفت انگیز تمایلی برای دانلود اپلیکیشن و تعامل با آن بوجود آورید.

5. تبلیغات ناخوانده

کاربر در حال کار با اپلیکشن است و ناگهان تبلیغات ظاهر می شوند و مخصوصا در حالتی که تبلیغ از نوع ویدئویی و بدون دکمه ای برای توقف باشد شرایط غیرقابل تحمل می شود. حتی اگر تبلیغ دکمه ای برای بستن داشته و دارای اندازه کوچکی باشد، باز هم مزاحمت ایجاد می کند.

در اکثر مواقع کاربر به طور تصادفی بر روی تبلیغ کلیک می کند و به صفحه اپلیکیشن در اپ استور هدایت می شود، در این صورت کاربر از انجام کار خود باز داشته می شود. نتیجه این کار از دست دادن کاربر به قیمت کسب درآمدی مازاد است.

6. اپلیکیشن های رایگانی که برای هر کاری به پرداخت نیازمندند

کاربران قادر به دانلود اپلیکیشن به صورت رایگان هستند، اما پس از آن به ازای استفاده از هر امکانی باید پول پرداخت کنند. پرداخت های درون برنامه ای متعدد بدون هیچ ارزش معقول برای اپلیکیشن رایگان خطرناک اند. به طور قطع کاربران برای سرویس های افزوده پرداخت انجام می دهند، اما انتظار عملکرد اصلی اپلیکیشن، بدون هیچ پرداختی را دارند. توسعه دهندگان نباید با ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان و گنجاندن پرداخت های درون برنامه ای کاربران خود را سر در گم کنند.

7.درخواست های نا به جا درخواست از کاربران جهت فالو کردن شرکت در توییتر یا لایک کردن آن در فیسبوک بسیار آزاردهنده است. نباید مدام از کاربران خود درخواست امتیازدهی به اپلیکیشن را داشته باشید، این کار به از دست دادن مشتریان خواهد انجامید. در برخی از اپلیکیشن ها شاهد اجبار کاربر برای امتیازدهی برای ادامه کار با اپلیکیشن هستیم که این کار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. نمایش پیام های تصادفی با مضمون امتیازدهی به اپلیکیشن و یا فالو کردن، برای کاربر ایجاد مزاحمت می کند. نمایش گزینه امتیازدهی پس از تکمیل یک مرحله از بازی یکی از روش های معقول است، متدهای دیگری نیز برای این کار وجود دارند که به نتایج خوبی منجر خواهند شد.   http://arkenea.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید