9 ضرورت برای داشتن اپلیکیشن های موفق

9 ضرورت برای داشتن اپلیکیشن های موفق

این پرسش که چه خصوصیاتی یک اپلیکیشن موبایل را موفق می گرداند همواره دغدغه ذهنی توسعه دهندگان بوده، آنها مایلند بدانند با چه ترفندهایی از بابت موفقیت اپلیکیشن خود اطمینان جاصل کنند. معمولا اپلیکیشن های موفق دارای نقاط مشترک متعددی هستند، از این رو فرآیند کار کمی تسهیل بخشیده می شود، اما متاسفانه از سوی دیگر رقابت بسیار شدیدی در بازار اپلیکیشن های اندروید و آی او اس حکم فرماست و این محیط رقابتی چالش برانگیز شده است. با استناد به گزارشات اخیر حدود 1.5 میلیون اپلیکیشن پولی و رایگان در گوگل پلی استور و نزدیک به 1.4 میلیون اپلیکیشن نیز در اپ استور شرکت اپل جای گرفته اند. بازگو کردن شرایط حاکم در بازار در جهت دلسرد کردن شما از ادامه کار و فعالیت نمی باشد، افراد فعال در این عرصه که تمایل ساخت اپلیکیشن موفقی را دارند، باید کاملا بر اهمیت این موضوع واقف گردند. ساخت اپلیکیشن گستره ای از مفاهیم اولیه تا پشتیبانی و توسعه امکانات را شامل می شود. چالش هایی که بازی ها با آنها مواجهند از جهاتی با سایر اپلیکیشن ها متفاوت است، لذا در این مقاله به مقوله بازی ها و چالش های مرتبط با آنها پرداخته نمی شود. blog_13399_11. موفقیت و سنجش آن  را به وضوح و به طور مشخص برای خود تعریف کنید پیش از شروع مراحل ساخت اپلیکیشن لازم است معنا و مفهوم موفقیت را به دقت برای خود مشخص کنید. اینکه سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن چه می کنند، به هیچ وجه نمی تواند مطابقت کاملی با شرایط و خواسته های شما داشته باشد. یک اپلیکیشن معمولی که به دسته بازی ها نیز متعلق نیست، به احتمال بسیار ضعیفی در صدر اپلیکیشن ها قرار خواهد گرفت. حوزه کاری ارتباط مستقیمی با انتظارات آتی شما خواهد داشت، از یک اپلیکیشن خرده فروشی برای یک صنعت خاص نباید انتظار قرار گرفتن در لیست اپلیکیشن های برتر را داشت، چرا که تنها هدف چنین اپلیکیشنی فروش بیشتر است. اپلیکیشن های همراه و ابزارها را نمی توان بر اساس تعداد نصب ها سنجید، لذا باید معنای موفقیت را نسبت به انتظارات و نوع اپلیکیشن شرح دهید و نه معنای عمومی آن، سپس با مد نظر قرار دادن آن راه خود را پیش بگیرید و در جهت دستیابی به هدف تلاش کنید. 2. سنجش و درک رفتار مشتریان در اپلیکیشن اپلیکیشن های موفق به خوبی اهمیت فهم رفتار مشتریان را درک کرده اند، این دانش در جهت تشخیص راه های مناسب به کمک آنها می آید. در شرایطی که توانایی مشاهده و درک رفتار کاربران برای اپلیکیشن اندروید و آیفون را نداشته باشید، مجبور به تکیه بر احساسات برای رضایت مندی مشتریان و تعریف طرح بهینه سازی خود هستید، این اطلاعات که با رفتار کاربران شما مرتبط اند، جزو اطلاعات بحرانی کسب و کار می باشند. 3. ابزار منحصر به فرد خود را به بیشترین مقدار ممکن برسانید ارائه روشی دیگر برای انجام پرداخت ها و یافتن اماکن خرید کافی نیست، باید امکانی را به مشتریان ارائه دهید که به ندرت در سایر محصولات مشاهده می شود. این عناصر تجربه کلی اپلیکیشن را تشکیل می دهند، شما باید ارزشی منحصر به فرد را برای مخاطبین خود خلق کنید. این ارزش می تواند در شکل ابزار، سرگرمی، تسهیلات و یا میزبانی برای سایر حوزه ها باشد، اما وجود ارزش به منظور دستیابی به موفقیت الزامی است. سودمندی و منحصر به فرد بودن اهمیت زیادی دارد، به گفته Nielsen یک اسمارت فون به طور متوسط شامل 100 اپلیکیشن است، اما تنها 10-15 تا از این اپلیکیشن ها مورد استفاده کاربر قرار می گیرند. اپلیکیشن باید بهترین رابط و تجربه کاربری را ارائه دهد، اکتفا به حد متوسط در کیفیت، اپلیکیشن را به سمت شکست سوق می دهد، سهولت در استفاده از اپلیکیشن نیز موضوعی است که همواره باید به آن پرداخته شود، اپلیکیشن هایی که استفاده از آنها با دشواری ها و پیچیدگی هایی همراه باشد، محکوم به شکست می گردند. طراحی اپلیکیشن باید ساده و در عین جال جذاب باشد تا مورد علاقه کاربران واقع گردد. 4. ارزش آموزشی و سرگرمی اپلیکیشن را به حداکثر برسانید گوشی ها نقش حیاتی در چگونگی سپری کردن زندگی روزمره توسط مشتریان دارند. رسانه های موبایل به عنوان افزونه ای برای کامپیوترهای شخصی محسوب می شوند. افراد برای رهایی از کسالت و روزمرگی به گوشی های خود مراجعه می کنند، زمان انتظار را با گوشی های خود پر می کنند، بنابراین گوشی ها به ابزارهایی برای تعامل طولانی و عمیق تر برای برندها و فرصتی برای خلق پذیرش و کاربرد در کاربران بدل گشته اند. 5. از خصوصیات منحصر به فرد اسمارت فون ها برای خلق ارزش بهره بگیرید اپلیکیشن باید از برتری های اسمارت فون نسبت به کامپیوترهای شخصی به نفع خود استفاده کند، به عنوان نمونه: قابلیت حمل: افراد همه جا گوشی های خود را به همراه دارند، این مشخصه به وضوح فرصتی برای سرویس دادن به مشتریان در تمامی اماکن برای شما پدید می آورد. مرتبط با موقعیت: از آنجایی که افراد در تمامی شرایط و مکان ها گوشی را در دست دارند، می توان از این ویژگی در راستای خلق ارزش و ارائه پیشنهاداتی مطابق با موقعیت قرارگیری آنها بهره برد. متن و پوش نوتیفیکیشن ها: اسمارت فون ها روش های منحصر به فردی را برای تعامل با کاربران در اختیار توسعه دهندگان قرار داده اند، این متدها موفقیت اپلیکیشن را از جهاتی ضمانت می کنند. 6. بهره گیری از شخصی سازی و تجربیات مرتبط قابلیت شخصی سازی اطلاعات و تجربیات از سوی کاربران بسیار مورد تمجید قرار می گیرد، در اختیار قرار دادن چنین امکانی برگ برنده برای موفقیت اپلیکیشن است، از سوی دیگر فرصتی برای خلق یک تجربه منحصر به فرد برای آیفون و اندروید است که تعامل و پذیرش برند را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. مفهوم بازاریابی اهمیت و جایگاه ویژه ای در تجربه ای که در اختیار کاربران می گذارید و پیامی که به آنها خود منتقل می کنید، دارد و افراد را راغب به بازگشت و استفاده مجدد از اپلیکیشن می گرداند، لذا با ارزیابی رفتار کاربران در هر بخش یک برنامه بازاریابی هدفمند را خلق کنید. 7. با آپدیت های مستمر همه چیز را تازه و زنده جلوه دهید موفقیت یک اپلیکیشن موبایل تنها در یک مرحله و با تلاش یکباره حاصل نمی شود، لذا باید به طور مداوم به تجدید محتوا پرداخته و رضایت مشتریان خود را جلب کنید تا آنها دلیلی برای استفاده مجدد از اپلیکیشن پیدا کنند. برای ابزارهای ارائه داده شده، امکانات و قابلیت های جدید یک لازمه تلقی می شوند. 8. اجتماعی شوید رسانه ها و شبکه های اجتماعی بستری برای انتشار اخبار مرتبط با اپلیکیشن، به روز رسانی و انتشار آن برای شما فراهم می کنند. افراد زمان زیادی در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر و اینستاگرام صرف می کنند، با این اوصاف از این وضعیت به نفع خود استفاده کرده و از مزایای جایگذاری اطلاعات در آنها بهره بگیرید. به عقیده بسیاری از توسعه دهندگان رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری در آنها در کانون توجه تجربه کاربری واقع شده اند و توسعه دهندگان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند. 9. با کمک بازاریابی به حمایت از اپلیکیشن خود بپردازید ساخت و نگهداری اپلیکیشن فرآیندی هزینه بر می باشد، لذا به بازاریابی برای حمایت از این کار نیاز دارید. کسب و کار موبایل به تنهایی قادر به حرکت و پیشرفت نمی باشد، در نتیجه به یک طرح بازاریابی جامع که بر استراتژی ها و تاکتیک هایی متمرکز است، احتیاج دارید. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن شما در رقابت تنگاتنگی با بیش از یک میلیون اپلیکیشن قرار گرفته، بنابراین باید جزئی از زندگی کاربران خود شوید. البته وضعیت اپلیکیشن ها و بازی ها کاملا متفاوت است، برای یک اپلیکیشن قرار گرفتن در رده 10 اپلیکیشن برتر در اپ استور تا حدودی غیرممکن است و نباید چنین انتظاری را از اپلیکیشن داشت، در اکثر شرایط نیز چنین وضعیتی هیچ سودی برای دستیابی به اهداف مورد انتظار از اپلیکیشن ندارد. مدیریت کارآمد داده ها و خلق پروفایل کاربری غنی و آموزنده کلید موفقیت است. در اینجا چندین مثال از نحوه استفاده از پروفایل ها و بخش مربوط به کاربران را که به فروش بالا منجر می شوند بیان می کنیم: مشتریان منقضی: داشتن مشتریانی که بنا بر دلایلی دیگر از اپلیکیشن استفاده نمی کنند، برای تمامی اپلیکیشن ها طبیعی است و عوامل دیگری به غیر از نارضایتی از اپلیکیشن موجب چنین واکنشی از سوی آنها می شوند. با شناسایی این مشتریان و ارسال تبلیغات، ایمیل و پوش نوتیفیکیشن ها، موقعیت خود را باز یابید و آنها را مایل به استفاده مجدد از اپلیکیشن گردانید. رها کردن سبد خرید: بسیاری از مردم برای خرید به اپلیکیشن مراجعه می کنند، اما به محض تکمیل فرآیند خرید، اپلیکیشن را می بندند، با بهره گیری از یک DMP موبایل، شما قادر به شناسایی چنین افرادی هستید و با استفاده از پلتفرم های بازاریابی خودکار می توانید نظر آنها را برای خرید مجدد جلب نمایید. خریداران نام تجاری: با اطلاع از نوع خریدهای مشتریان در ارتباط با برند خاص و یا نوع کالاهای خاص، می توانید اقلام مشابه را به آنها ارائه داده و با استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها توجه آنها را جلب کنید. جمع بندی ممکن است تمامی موارد مذکور با نوع اپلیکیشنی که قصد ساخت آن را دارید مرتبط نباشند، اما این فهرست نقطه شروع خوبی برای آغاز کار ساخت و توسعه اپلیکیشن می باشد که موفقیت آتی محصول را نتیجه می بخشد، کسب موفقیت در بازاریابی اپلیکیشن به استراتژی و نگرش صحیح نیاز دارد.   https://apsalar.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید