معرفی CM Security : سپر محکم دستگاه اندرویدی در برابر حملات

معرفی CM Security : سپر محکم دستگاه اندرویدی در برابر حملات

حفاظت از اطلاعات شخصی موجود در دستگاه هایی همچون تبلت یا تلفن همراه، به اندازه ای اهمیت دارد که تا کنون اپلیکیشن های متنوعی برای این کار تولید شده است. تیم "Cheetah Mobile"  از پیشتازان این عرصه به شمار میرود که حتما با اپلیکیشن معروف آنها به نام "Clean Master" آشنا هستید و آن را مورد استفاده قرار داده اید.

تیم مذکور اپلیکیشن جدیدی به نام "CM Security" را تولید نموده که در ادامه آن را معرفی کرده ایم. برای آشنایی بیشتر با این برنامه اندرویدی و ایجاد سپری محکم دربرابر نفوذ افراد سودجو به تلفن همراه یا تبلت خود، با ما همراه باشید.

CM Security

اولین قابلیتی که پس از اجرا کردن برنامه فوق با آن روبرو خواهید شد، اسکن کامل دستگاه است که در سه مرحله متوالی به یافتن ویروس های احتمالی، موارد بدون امنیت و فایل های بی مصرف (Junk) میپردازد. "CM Security" نتیجه این جستجو را در یک لیست به شما نشان میدهد که توضیحات لازم نیز همراه آنها میباشد و میتوانید با لمس دکمه Resolve All همه مشکلات را برطرف نمایید یا از گزینه صرفنظر (Ignore) برای هر یک استفاده کنید.

بررسی دستگاه برای یافتن ویروس ها و حفره های امنیتی احتمالی، اصلی ترین وظیفه این اپلیکیشن اندرویدی میباشد اما غیر از این قابلیت، امکانات دیگری نیز در "CM Security" گنجانده شده است. قفل گذاری بر روی برنامه های حاوی اطلاعات شخصی، یکی از پرکاربردترین این امکانات بوده که با لمس دکمه App Lock در اختیار شما قرار میگیرد. بد نیست بدانید که در برنامه فوق علاوه بر اپلیکیشن های نصب شده، میتوانید برای فعال کردن بلوتوث، شبکه دیتا و وای فای نیز رمز عبور تعیین نمایید. همچنین در برگه Vault از همین قسمت، شخصی کردن تاریخچه مرور وبسایت ها، لینک های نشان شده و عکس های گالری امکان پذیر میگردد.

CM Security

در تنظیمات بخش App Lock از اپلیکیشن فوق، میتوانید نحوه قفل شدن (بلافاصله یا با تاخیر) و نوع رمز عبور(عدد یا الگو) را مشخص نموده و قابلیت جالب عکسبرداری از افرادی که قصد نفوذ به اطلاعات را دارند و رمز را اشتباه وارد میکنند (Intruder selfie) را نیز فعال نمایید. گزینه جلوگیری از حذف "CM Security" نیز در همین قسمت به چشم میخورد (Advanced Protection) که وجود آن بسیار مفید و ضروری است.

CM Security

اجازه دهید به صفحه اصلی این برنامه اندرویدی باز گردیم و منوی سمت راست آن را باز کنیم. در این منو میتوانید از سایر امکانات "CM Security" استفاده نمایید که شامل موارد زیر میشود :

Wi-Fi Security : وظیفه این بخش، بررسی سلامت شبکه وای فای بر حسب مولفه های مختلف و تست سرعت آن میباشد. همچنین میتوانید از قابلیت Wi-Fi Speed Booster استفاده نموده و مقدار مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن ها را مشاهده نموده و با لمس دکمه Optimize آن را بهینه سازی کنید.

Scan SD Card : همانطور که از نام این گزینه مشخص است، تمامی فایل های موجود در کارت حافظه را بررسی میکند و ویروس های احتمالی را تشخیص میدهد.

Caller ID : در این قسمت میتوانید علاوه بر مشاهده تاریخچه تماس ها و ایجاد لیست سیاه برای شماره های تلفن، از قابلیت Name Card استفاده نمایید و برای خود نام کاربری مشخص بسازید تا هنگام تماس با دوستان، این اسم را ببینند. البته گیرنده تماس نیز باید "CM Security" را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشد.

Private Browsing : همانطور که در بندهای قبل گفتیم، این گزینه لینک های مرور شده را اسکن نموده و سلامت آنها را مورد بررسی قرار میدهد که میتوانید آنها را به صورت نشان شده (Bookmark) و شخصی نیز درآورید.

CM Security

Find Phone : با ثبت نام در این بخش که از طریق یک ایمیل معتبر انجام میپذیرد، میتوانید در صورت مفقود شدن دستگاه به سه شیوه نمایش موقعیت جغرافیایی، قفل شدن خودکار و به صدا در آمدن آژیر، آن را بیابید و از به سرقت رفتن اطلاعات جلوگیری کنید. همچنین امکان پشتیبان گرفتن از لیست مخاطبین، تاریخچه تماس ها، پیام ها و عکس ها نیز در این قسمت پیش بینی شده است. در تنظیمات حرفه ای (Advanced Settings) همین بخش میتوانید از قابلیت حذف شدن اطلاعات بطور خودکار و هشدار تعویض سیم کارت بهره ببرید.

برای استفاده از گزینه های Clean Up Junk و Phone Boost باید اپلیکیشن های جانبی را نصب نمایید. این دو قابلیت وظیفه افزایش سرعت دستگاه را بر عهده داشته و جنبه امنیتی ندارند که البته وجود آنها بی فایده نیست. گزینه Virus Definition Update نیز برای بروزرسانی پایگاه داده "CM Security" و تشخیص ویروس های جدید به کار میرود. اسکن زمانبندی شده (Scheduled Scan) در قسمت تنظیمات و همچنین بررسی سریع برنامه ها پس از نصب، آخرین قابلیت های مهم در این اپلیکیشن اندرویدی هستند که لازم است آنها را نام ببریم.

CM Security

برنامه فوق دارای امکانات دیگری نیز هست که نام بردن همه آنها در حوصله این مطلب نمیگنجد. همانطور که ملاحظه کردید "CM Security" با وجود قابلیت های ذکر شده میتواند سپر محکمی در برابر نفوذ افراد سودجو و ویروس های مخرب به تلفن همراه یا تبلت باشد. به نظر شما این سپر تا چه حد نفوذناپذیر است؟

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    عسل راد
    سلام میشہ بگین وی پی ان این برنامہ چطور کار میکنہ و بمیل من پاسخ بدین ممنون

    به این نظر پاسخ دهید
    1. سیامک سرشوق
      سیامک سرشوق
      سلام چه مشکلی باهاش دارین دقیقا؟ کار میکنه بدون ایراد.

      به این نظر پاسخ دهید