آموزش های پس زمینه درون بازی - بخش سوم

آموزش های پس زمینه درون بازی - بخش سوم

در مطالب قبلی با آموزش بازیکنان از طریق آموزش تعاملی و غیرتعاملی درون بازی آشنا شدید، در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش در پس زمینه آشنا کنیم.

آموزش های پس زمینه درون بازی

این نوع آموزش امکان دسترسی مستقیم به گیم پلی را در اختیار بازیکن قرار می دهد، در حالی که بازیکن در حال پیشرفت در منطقه noob cave است، قادر به انجام این مرحله با سرعت بیشتری می شود.

به مثال زیر توجه کنید:

blog_16881_1

این نخستین صفحه در VVVVVV است که با استفاده از پاپ آپ کوچکی نحوه حرکت به چپ و راست را به کاربر می گوید. زمانی که کاربر به طور کامل محاصره شد، تنها حرکت ممکن انتقال به صفحه دوم می باشد، در این مرحله نحوه پرش از موانع به کاربر آموزش داده می شود. در این مرحله کاربر در گیم پلی مهارت یافته است، با این وجود که حرکت و پرش را می توان در یک مرحله آموزش داد، اما از این طریق اطمینان حاصل می کنید که بازیکن مفهوم را به طور کامل درک کرده و در آن مهارت یافته است.

تفاوت بین آموزش در پس زمینه و آموزش تعاملی بسیار نامحسوس است، چرا که هر دو پیرو سبک مشابهی هستند، اما در آموزش پس زمینه بازیکن به راحتی قادر به رد کردن مراحل آموزشی می باشد، زیرا همه چیز در پس زمینه ادغام شده است.

blog_16881_2

انتظار می رفت که در بازی Infected از آموزش تعاملی و یا پس زمینه استفاده شود. کل آموزش را می توانستیم در سه حرکت خلاصه کنیم، یعنی نحوه حرکت، پرش و گرفتن، در این صورت به گیم پلی نیز لطمه ای وارد نمی شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا آخرین روش ساخت آموزش برای بازی ها را به شما آموزش دهیم.

 

http://gamedevelopment.tutsplus.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید