آپدیت اپلیکیشن های اندروید

گوگل حجم آپدیت اپلیکیشن های اندروید را کاهش می دهد

آپدیت های مداوم اپلیکیشن ها یکی از دردسرهای کاربران اندروید می باشد، با این وجود که حجم این آپدیت ها در مقایسه با اپلیکیشن بسیار کمتر است، اما باز هم برای دانلود آنها باید دیتای زیادی را مصرف کنید. کمپانی گوگل که همواره به دنبال ارائه امکانات بهتر و کاربردی تر به مشتریان خود است، راه چاره ای برای این مشکل اندیشده است.

مهندسین گوگل به معرفی روش جدیدی برای آپدیت اپلیکیشن پرداخته اند که از طریق پچ کردن فایل به فایل حجم آپدیت ها را کاهش می دهد. پچ های حاصل شده 65 درصد کوچک تر هستند و در برخی از شرایط این مقدار به 90 درصد نیز می رسد و در شرایط مناسب، این روش تفاوت های چشمگیری را در حجم آپدیت ها نتیجه خواهد داد.

آپدیت اپلیکیشن های اندروید

این تکنیک حول محور اعمال تغییراتی در فایل های فشرده نشده کار می کند، به طوری که گوگل ابتدا نسخه های قدیمی و جدید اپلیکیشن را از حالت فشرده خارج و تغییرات بین آنها را تعیین می کند و یک پچ می سازد، در گام بعدی تنها کار لازم برای آپدیت باز کردن پکیج اپلیکیشن در گوشی، اعمال تغییرات و فشرده سازی مجدد فایل است.

البته که این تغییر جدید هنوز در دسترس نیست و گوگل در حال حاضر این رویکرد جدید پچ را به آپدیت های خودکار اپلیکیشن ها محدود کرده و برای این کار به زمان بیشتری در گوشی های قدیمی تر نیاز است. اما بدون شک با بهبود کارآیی، این ویژگی در آینده برای تمامی آپدیت ها اعمال خواهد شد.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید