فرآیند آنبوردینگ در اپلیکیشن

کمک به یادگیری کاربر، با طراحی یک فرآیند آنبوردینگ تاثیرگذار – بخش دوم

در مطلب قبلی به نکاتی در زمینه پیاده سازی یک آنبوردینگ تاثیرگذار برای آموزش کاربر پرداخته شد، در ادامه به سایر ویژگی های یک آنبوردینگ قدرتمند خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

قابلیت ها را همزمان نمایش ندهید

بسیاری از صفحات آنبوردینگ امکانات خاصی را به نمایش می گذارند و شما را از آغاز به پایان، در یک فرآیند هدایت می کنند. اگر به یکباره حجم زیادی از اطلاعات را به کاربر نمایش دهید، آنها سردرگم می شوند.

کلید علاقه مند و مشتاق نگه داشتن کاربر، حفظ تمرکز و نمایش یک قابلیت در هر زمان است. اگر موارد متعددی را در یک صفحه نمایش دهید، کاربران گیج می شوند و چنانچه فرآیند آنبوردینگ کسل کننده باشد، کاربران خسته شده و اپلیکیشن را کنار می گذارند.

هریک از صفحات باید حداقل یک اطلاعات جدید را که برای کاربر ارزشمند است، در خود جای داده باشد.

با این حال لازم است تمرکز خود را بر روی یک موضوع در آن واحد حفظ کنید تا توجه کاربران به آن موضوع جلب شود.

تیم دراپ باکس با کمک آنبوردینگ یک اپلیکیشن دسکتاپ جدید پیاده سازی کرده است.

فرآیند آنبوردینگ در اپلیکیشن

تمامی بخش های این صفحه آنبوردینگ طبیعی جلوه می کنند. نوار آبی رنگ میزان پیشروی شما در فرآیند آنبوردینگ را به نمایش می گذارد. پس از آن مسیرهای واضحی در اختیار شما قرار دارد که حرکت گام به گام در فرآیند را به تصویر می کشند. یک دکمه سیاه رنگ نیز در صورتی که کاربر گام های قبلی را فراموش کرده باشد یا یک خلاصه از کارها بخواهد، به کمک کاربر می آید. در حقیقت این نوع طراحی کاربران را به شکل متمرکزشده در عملیات نگه می دارد.

در انتهای این فرآیند آنبوردینگ، کاربران جدید باید به راحتی قادر به استفاده از اپلیکیشن دراپ باکس در دسکتاپ برای آپلود، دانلود و انجام عملیات موردنظر خود باشند.

به یاد داشته باشید که مزیت ها ارزش بیشتری نسبت به امکانات دارند، شرح چیزی که کاربر از اپلیکیشن دریافت می کند، بهتر از شرح این است که اپلیکیشن با چه سرعتی به اجرا در می آید یا چند پروفایل در اپلیکیشن می توانید داشته باشید.

فرآیند آنبوردینگ در اپلیکیشن

مثال بالا چنیدن صفحه از یک اپلیکیشن Qikwell را نمایش داده و هر اسلاید نمایش دهنده یک امکان بوده که به نفع کاربر می باشد.

اسلاید آخر یک لینک Get Started برای راهنمایی کاربر به گام بعدی را در خود جای داده است. داشتن چنین لینکی بسیار خوب و کاربردی است و اگر بیشتر به چشم بیاید، کاربران به تعامل بیشتر تشویق خواهند شد.

همه چیز باید ساده و سرراست باشد و هر گام از فرآیند باید هدفی داشته باشد که می تواند آموزش کاربر یا کمک به پیشروی در اپلیکیشن باشد.

فرآیند را با انجام یک عملیات جمع بندی کنید

در انتهای فرآیند آنبوردینگ، کاربران باید از آنچه اپلیکیشن ارائه می دهد، کاری که آنها می توانند انجام دهند و دلیل استفاده از این اپلیکیشن آگاهی کامل داشته باشند.

همواره آنبوردینگ را با یک لینک یا دکمه به اتمام برسانید که کاربر را ترغیب به شروع کار کند. برای نمونه می توان به صفحه تنظیمات یا پروفایل، صفحه جریان کاربر یا چیز مشابهی اشاره کرد.

اقدامات پیشنهادی بر اساس هدف اپلیکیشن متفاوت خواهد بود، یک اپلیکیشن تغذیه باید کاربران را تشویق به وارد کردن غذاهای روزانه خود کند، اما اپلیکیشن شبکه اجتماعی باید کاربران را به صفحه پروفایل هدایت نموده یا لیستی از کابران را که کاربر می تواند دنبال کند، نمایش دهد.

در طراحی زیر یک دکمه نارنجی رنگ بزرگ با عنوان Let’s Start در زیر آخرین اسلاید به چشم می خورد، رنگ آن بسیار زنده و روشن بوده و امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد.

فرآیند آنبوردینگ در اپلیکیشن

دکمه اکشن نهایی می تواند کاربر را به هر جایی هدایت کند، زیرا هدف نهایی جذب و پذیرش کاربر است. این دکمه را در فرآیند آنبوردینگ خود قرار داده و مطمئن شوید که قابل دیدن است. چنانچه کاربران آنبوردینگ را به اتمام برسانند و دکمه را نبینند، ممکن است احساس کنند که در دام افتاده اند و اپلیکیشن را رها کنند.

باید مطمئن شوید که در مرحله نهایی فرآیند آنبوردینگ، به صفحه مناسبی لینک داده اید. اگر آنبوردینگ به درستی پیاده سازی شده باشد، کاربران می دانند که بعد از آن مرحله چه کار کنند.

جمع بندی

هر پروژه جدید باید دربرگیرنده راهنماها یا فرآیند آنبوردینگ برای کاربران جدید باشد. این روش سریع ترین راه برای راهنمایی کاربران جدید و تعامل تعداد بیشتری از کاربران با اپلیکیشن، وب سایت و یا برنامه دسکتاپ است. زیبایی و جذابیت طراحی مهم است، اما تجربه کاربری از همه مهم تر می باشد. فرآیند آنبوردینگ باید آموزشی و در عین حال کمی سرگرم کننده نیز باشد.

 

http://www.hongkiat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید