نقل قول از استیو جابز

14 نقل قول الهام بخش از استیو جابز برای کارآفرینان – بخش دوم

در مطلب قبلی به چندین توصیه از رهبر افسانه ای کمپانی اپل پرداختیم، در ادامه نیز چند مورد از نصیحت های جابز برای کارآفرینان را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

نقل قول از استیو جابز

این نقل قول از سخنرانی استیو جابز در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه استنفورد برگرفته شده که در آن جابز از نیاز به تغییر و تشخیص زمانی که لازم است تغییرات جدید به وقوع بپیوندند، سخن می گوید. اگر شما کارآفرین هستید یا مشتاقید در این زمینه فعالیت کنید، این نقل قول به لحظه ای مربوط است که تصمیم می گیرید امنیت و آرامش همکاری با سایرین را کنار گذاشته و روی پای خود بایستید. جهت دستیابی به موفقیت لازم است اقدام نموده و کاری که لازم است، انجام دهید.

نقل قول از استیو جابز

در طول سخنرانی در دانشگاه استنفورد، جابز درباره مرگ نیز بسیار حرف زد، البته نه برای ایجاد حسی ناخوشایند، بلکه برای ایجاد انگیزه در دانشجویان که به خواسته های خود دست پیدا کنند. زمان ما محدود است و تلف کردن این زمان باارزش به ضرر ما تمام خواهد شد. برای یک کارآفرین، انجام دادن کاری که سایرین می کنند، نتیجه بخش نخواهد بود. شما باید به کار خود مشغول بوده، به طور مستقل وارد عمل شوید و کاری را انجام دهید که هم به نفع شخص شما بوده و هم برای موفقیت حرفه ای شما سودمند خواهد بود. از نظر جابز زمان محدود مانند یک انگیزه بزرگ عمل کرده و شما را به حرکت و تلاش بیشتر وا می دارد.

نقل قول از استیو جابز

این نقل قول به اخراج شدن جابز از اپل باز می گردد، هیچ چیز بدتر از این نیست که از کمپانی که خودتان پایه گذاری کرده اید، اخراج شوید. در طول راه اندازی و حفظ کسب و کار موانع بیشماری پیش روی شما قرار می گیرند. پس از رها کردن اپل، جابز NeXT و Pixar را پایه گذاری کرد که در کمپانی NeXT تکنولوژی های که بعدها در اپل مورد استفاده قرار گرفت، تولید شد و کمپانی Pixar فعالیت های خلاقانه و نوآوری های بسیاری را به ثبت رساند و به موفقیت های گسترده ای دست پیدا کرد و در زمینه پویانمایی رایانه ای به فعالیت پرداخت. بر اساس تجارب استیو جابز، حتی زمانی که همه چیز به هم می ریزد، هنوز هم فرصت برای بهبود اوضاع وجود دارد. به گفته جابز، مزه کردن دارو خوشایند نیست، اما بیمار به آن احتیاج دارد و دوای درد اوست.

نقل قول از استیو جابز

جابز در سخنرانی خود با Wired که در سال به وقوع پیوست، از محصولات مبتکرانه در صنعت سخن گفت. به گفته او بسیاری از افرادی فعال در زمینه تکنولوژی معتقدند که هر پیشرفت صورت پذیرفته باید تغییری در دنیا بوجود آورد و احتمال دارد صاحبان کسب و کار نیز به شرایط مشابهی بر بخورند. لزومی ندارد که تمامی اقدامات صورت گرفته بسیار پیشگامانه و منحصر به فرد باشد. اما خلاقیت مداوم و استراتژی رو به جلو همواره اهمیت دارد و حتی اگر نتایج کار شما تغییر چندان محسوسی در دنیا بوجود نیاورید نیز نباید دست از تلاش بردارید.

نقل قول از استیو جابز

هیچگاه به موفقیت ها و دستاوردهای خود قانع نباشید و دست از تلاش مستمر برندارید، چرا که این موضوع برای یک کارآفرین اهمیت بسیاری دارد. زمانی که تلاش های شما نتیجه داد و به موفقیت دست پیدا کردید، بیش از حد بر روی یافته های خود متمرکز نشوید و به حرکت خود ادامه دهید. همیشه به گام و اقدامات بعدی خود بیندیشید و به این فکر کنید که چطور می توانید کسب و کار خود را رونق داده و به پیشرفت آن کمک کنید. موفقیت به این معنا نیست که به مقصد رسیده اید، همیشه فرصتی برای پیشرفت بیشتر وجود دارد و دستاوردهای بیشتری در انتظار شما قرار دارند.

نقل قول از استیو جابز

این نقل قول از مصاحبه استیو جابز در سال 1995 گرفته شده و جابز در این سخنرانی بیان داشت که بسیاری از مردم به خاطر سختی ها و دشواری های پیش آمده، جا می زنند و کسب و کار خود را رها می کنند. باید زندگی خود را صرف کسب و کاری که راه انداخته اید نمایید و اشتیاق به کار بسیار مهم بوده و باید به ایده خود پایبند بمانید و برای دستیابی به آن تلاش کنید، وجه تمایز افراد موفق و ناموفق به تلاش مداوم آنها باز می گردد.

نقل قول از استیو جابز

به اعتقاد جابز افرادی که می خواهند رهبری کنند، همواره باید رویاهای بزرگی در سر داشته باشند و از فرصت هایی که در اختیار آنها قرار گرفته، نهایت بهره را ببرند. شکست بخشی از زندگی و کار است، اما ترس از شکست نباید مانعی برای تلاش و دستیابی به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید باشد و این موضوع اهمیت ندارد که سایرین این ایده را تا چه حد احمقانه می پندارند.

احتمالا بسیاری از شما در حال استفاده از محصولی هستید که استیو جابز و تیمش آن را ساخته اند و آن محصول احتمالا چیزی است که 20 سال پیش وجود نداشت.

سرلوحه قرار دادن زندگی افراد موفق الهام بخش کارآفرینان تازه کار بوده و آنها را در مسیر موفقیت هدایت می کند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید